جهاد اسلامی: با توافق اسلو، 80 درصد فلسطین بر باد رفت

عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی ضمن اعلام اینکه پیمان اسلو چشم‌پوشی از 80 درصد خاک فلسطین بود، تأکید کرد، این جنبش در مقابل توطئه «معامله قرن» خواهد ایستاد.
کد خبر: ۳۳۳۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۷ - 17February 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمد الهندی» عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد، این جنبش با توطئه‌های همراه شده با «معامله قرن» مقابله خواهد کرد.

بر اساس گزارش «فلسطین الیوم»، الهندی اظهار داشت: تلاش‌ها برای سوق دادن گروه‌های فلسطینی به ایجاد دولت فلسطین در مرز‌های 1967 مانند آن است که به پشت پروژه ملی فلسطین چاقو بزنند.

وی در واکنش به برخی اظهارات مبنی بر اینکه جهاد اسلامی با اصل حق بازگشت مشکل دارد، گفت: ما موافق حق بازگشت آوارگان فلسطینی به شهرها، روستا‌ها و خانه‌هایشان هستیم، با این موضوع مخالفیم که از این حق کاسته شود یا تبدیل به حق بازگشت به دولتی در مرز‌های 1967 شود (جهاد اسلامی بر خلاف تشکیلات خودگردان می‌گوید کل فلسطین باید آزاد شود).

الهندی تأکید کرد: جهاد اسلامی با توطئه‌هایی که به بهانه حفاظت از پروژه ملی فلسطین، با معامله قرن همراه شده‌اند، مقابله خواهد کرد؛ فلسطین از بحر تا نهر برای تمام فلسطینی‌هاست.

وی بار دیگر شانه‌خالی کردن از 80 درصد خاک فلسطین با توافق «اسلو» و راهکار 2 دولتی را محکوم کرد؛ راهکاری که به پایانی فاجعه‌بار رسیده و پوششی برای یهودی‌سازی، شهرک‌سازی، مصادره اراضی و چند تکه کردن کرانه باختری بود.

جهاد اسلامی در نشست اخیر گروه‌های فلسطینی در مسکو (طی هفته گذشته) حاضر به امضای بیانیه پایانی نشد، با پذیرش ساف به عنوان تنها نماینده ملت فلسطین مخالفت کرد و گفت، این نهاد باید بر اساس توافق قاهره در سال 2005 بازسازی شود و بند مربوط به ایجاد دولت فلسطین در مرز‌های 1967 با مرکزیت قدس باید تغییر کند.

13 سپتامبر 1993 «محمود عباس» دبیر کل کمیته اجرایی ساف در آن زمان با «شیمون پرز» وزیر خارجه وقت رژیم صهیونیستی در آمریکا دیدار و توافق اسلو را امضا کردند.

برآیند این توافق این بود که سرزمین فلسطین به چهار منطقه غیر مجاور (ا، ب، ج. و د) تقسیم شد و اختیارات ادارای و امنیتی بین رژیم صهیونیستی و تشکیلات خود گردان توزیع شد و فلسطینی‌های 1948 از فلسطینی‌های 1967 و کرانه باختری نیز از غزه جدا شد.

از زمان امضای این توافق تا به امروز، رژیم صهیونیستی اقدامات یک‌جانبه‌ای انجام داده است که با توافقات موجود در قرار داد در تناقض است؛ به گونه‌ای که در سال 2002 دست به اشغال شهر‌ها و مناطقی زد که در منطقه (الف) واقع شده بود.

امروز از این توافق به جز هماهنگی که برای فلسطینیان آوازه خوشی ندارد، چیزی باقی نمانده است. بر اساس این هماهنگی طرفین با هم تبادل اطلاعات می‌کنند و رژیم صهیونیستی از مسئولان امنیتی تشکیلات خودگردان می‌خواهد هر کس را که برای اقدامات ضد اسرائیلی برنامه‌ریزی می‌کند، بازداشت کند.

این توافق همچنین راه را به روی رژیم اسرائیل باز کرد تا سرزمین‌های کرانه باختری و قدس اشغالی را با ساخت ده‌ها هزار واحد مسکونی چند پاره و با بهانه‌های واهی اراضی فلسطینیان را غارت کند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار