حجت‌الاسلام شیرازی در نشست خبری:

کنگره بین‌المللی بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم برگزار می‌شود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه گفت: کنگره بین‌المللی بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم دوم اسفندماه در قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۳۳۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶ - 18February 2019

کنگره بین‌المللی بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت الاسلام «علی شیرازی» مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه صبح امروز در نشستی خبری درباره برنامه‌های این نیرو اظهار داشت: در جنگ با داعش در سوریه و عراق ۱۶۱ شهید روحانی در دفاع از حرم اهل بیت (ع) تقدیم شده است که به همین مناسبت، دوم اسفند کنگره بین‌المللی بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم در سالن همایش‌های جامعه الزهرا قم برگزار می‌شود.

وی افزود: از این تعداد ۲۵ نفر از ایران، ۹۶ نفر از عراق، ۲۴ نفر از سوریه، هفت نفر از افغانستان و ۹ نفر از پاکستان هستند که از خانواده آن‌ها تجلیل می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه ادامه داد: در این مراسم که شخصیت‌های کشوری و‌ لشکری و‌ خانواده‌های این شهدا حضور دارند، آیت‌الله نوری همدانی به ایراد سخن می‌پردازد. همچنین برای شهدای این کنگره ۲۴ مستند تهیه شده است که از امشب از شبکه افق پخش می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سه کلیپ کنگره نیز از شبکه‌های یک و سه سیما پخش خواهد شد، ادامه داد: همچنین برای این کنگره سه کلیپ رونمایی خواهد شد که یکی از آن‌ها حاوی سخنان منتشر نشده رهبر معظم انقلاب در خصوص شهدای مدافع حرم است؛ علاوه بر این سه فیلم هم ساخته شده که دو فیلم در کنگره و یک فیلم هم بعد از برگزاری کنگره رونمایی می‌شود.

حجت الاسلام شیرازی با اشاره به رونمایی شش عنوان کتاب حاوی خاطرات شهدای روحانی مدافع حرم، تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این کنگره، چاپ ۲۹ عنوان کتاب درباره شهدای روحانی مدافع حرم است که از این تعداد ۲۵ عنوان کتاب حاوی خاطرات شفاهی این عزیزان است؛ از شش کتابی که رونمایی خواهد شد تعداد پنج عنوان آن درباره شهدای ایرانی و یک عنوان هم درباره یکی از شهدای فاطمیون است.

وی در ادامه عنوان کرد: در فراخوانی که برای ارسال مقاله صورت گرفت، تعداد ۵۵ مقاله دریافت شد که از این تعداد، ۱۷ مقاله برگزیده شده در قالب کتاب رونمایی می‌شود؛ همچنین یک جلد کتاب هم که حاوی مجموعه سخنان رهبری در دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم است، رونمایی خواهد شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه همچنین با اشاره به اینکه کنگره شعر مدافعان حرم با حضور ۱۲ نفر از شعرای جوان نیز ۲۴ بهمن برگزار شده است، بیان کرد: هر شب یکی از مدارس حوزه علمیه یادواره یکی از شهدای روحانی مدافع حرم را برگزار می‌کنند؛ از سوی دیگر در حاشیه این کنگره سه نمایشگاه عکس شهدای روحانی با سیاه‌قلم، عکس و دست‌نوشته‌های شهدای روحانی مدافع حرم و حضور روحانیت در جبهه دفاع از حرم اهل بیت (ع) برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه مراسم غبار روبی حرم حضرت معصومه (س) نیز با حضور خانواده‌های این شهدا، چهارشنبه یکم اسفند برگزار می‌شود، گفت: تعداد زیادی از شهدای روحانی مدافع حرم دارای مدارک تحصیلی در حد استاد درس خارج حوزه علمیه بودند؛ همچنین در حاشیه برگزاری این کنگره از ترجمه ۳۵ عنوان کتاب دفاع مقدس به زبان‌های پشتو، روسی، عربی، انگلیسی، ترکی، آذری، اردو، فرانسوی و هندی رونمایی خواهد شد.

حجت‌الاسلام شیرازی سپس با تاکید بر اینکه کنگره بعدی در یکی از کشور‌هایی که از آنجا شهید روحانی مدافع حرم داشته‌ایم، برگزار خواهد شد، اضافه کرد: روحانیون مدافع حرم در جبهه مقاومت هم کار تبلیغی انجام می‌دادند و هم در میدان جهاد و مبارزه حضور داشتند به نحوی که اگر روحانیون در برخی میدان‌های مبارزه نبودند، یا جبهه مقاومت در آن مناطق پیروز نمی‌شد و یا اینکه این پیروزی موقت می‌بود.

وی در ادامه با بیان اینکه روحانیت در میدان مبارزه از دیگران جلوتر است، عنوان کرد: در سوریه و عراق در دوران جنگ با تروریست‌ها، بحث عملکرد نیرو‌های ایرانی را باید مورد توجه قرارداد؛ چراکه رفتار رزمندگان ایرانی در روحیه سایر رزمندگان تاثیر مستقیم داشت تا جایی که افرادی که حتی از حکومت سوریه رضایت نداشتند، با مشاهده رفتار رزمندگان و فرماندهان ایرانی، شیفته و مشتاق رفتار آن‌ها شدند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار