استاندار مازندران عنوان کرد؛

مرکز فرهنگی دفاع مقدس فرصتی مناسب برای جذب گردشگر

استاندار مازندران از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس به عنوان یک جاذبه فرهنگی و گردشگری برای استان نام برد و گفت: تکمیل این پروژه می‌تواند فرصت مناسب برای جذب گردشگر و زمینه غنی‌سازی اوقات فراغت در میان جوانان را فراهم کند.
کد خبر: ۳۳۳۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹ - 18February 2019

ضرورت انتقال دفاع مقدس به نسل‌های آینده / مرکز فرهنگی دفاع مقدس فرصت مناسب برای جذب گردشگربه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «احمد حسین‌زادگان» استاندار مازندران در چهارمین جلسه هیات امنا و شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ‎اظهار داشت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع‌ مقدس یادگاری از دوران حماسه آفرینی‌های ملت ایران است. 

استاندار مازندران با اشاره به اینکه نمادهای ایستادگی در دوران هشت سال دفاع مقدس و نشانه‌هایی از یادگاران شهدای گرانقدر آن ایام را می‌توان در این مرکز شاهد و ناظر بود، افزود: مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس در انتقال ارزش‌ها و آموزه‌های شهدا برای جوانانی که جنگ و دفاع مقدس را درک نکرده‌اند بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه ناگفته‌های جنگ بسیار زیاد است و باید بتوانیم از ابزار هنر برای معرفی و انتقال آن به مردم سایر نقاط کشور و همچنین نسل‌های جدید استفاده کنیم‌، افزود: در کنار سایر تلاش‌های هنری نظیر فیلم و سینما راه‌اندازی موزه‌ها می‌تواند گامی موثر در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت بردارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: ناگفته‌های جنگ بسیار زیاد است و باید بتوانیم از ابزار هنر برای معرفی و انتقال آن به مردم سایر نقاط کشور و همچنین نسل‌های جدید استفاده کنیم.

استاندار مازندران از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس به عنوان یک جاذبه فرهنگی و گردشگری برای استان نام برد و یادآور شد: تکمیل این پروژه می‌تواند فرصت مناسب برای جذب گردشگر و زمینه غنی سازی اوقات فراغت در میان جوانان را فراهم کند.

به گفته وی، دفاع مقدس مقطعی مهم و درخشان در تاریخ ایران اسلامی است که علاوه بر بعد نظامی، ابعاد مختلف فرهنگی و سیاسی دیگری هم داشته که باید حفظ و به نسل‌های آینده منتقل شود.

استاندار مازندران با اشاره به اهمیت راهیان نور در کشور، یادآور شد: اردوهای راهیان نور عامل مهمی در جهت گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه هستند.

وی هدف این اردوها را پاسداشت ارزش‌های دفاع مقدس، یاد و خاطره شهدا، اخلاص، روحیه جهادی و انتقال این ارزش‌ها به نسل جدید عنوان کرد و گفت: اعزام کاروان راهیان نور و اهمیت آن به‌ ویژه برای جوانان جزو الزامات فرهنگی بوده، چرا که دانشجویان را با فرهنگ دفاع مقدس و شهدا بیشتر آشنا می‌‌کند.

حسین‌زادگان متذکر شد: یکی از توطئه‌هایی که استکبار برای مهار انقلاب انجام داد، تحمیل هشت سال جنگ نابرابر برای انقلاب اسلامی بود.

این مسئول با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس بسیاری از جوانان در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافته و با جانفشانی از آرمان‌ها و کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع کردند، افزود: باید تلاش کنیم این فرهنگ از بین نرود و نسل‌های بعدی انقلاب نیز با ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های شهدای گرانقدر آشنا شوند و با آرمان‌های شهدا میثاق ببندند.

سردار «عبدالله ملکی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران نیز ضمن ارائه گزارشی از روند ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران، بر ضرورت حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: ساخت و تکمیل این مرکز همدلی و مشارکت همگانی دستگاه‌ها را می‌طلبد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها