برگزاری نخستین یادواره شهیده «زینب کمایی» در شهرستان دورود

نخستین یادواره شهیده «زینب کمایی» امروز در شهرستان دورود برگزار شد.
کد خبر: ۳۳۳۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸ - 18February 2019

نخستین یادواره شهیده «زینب کمایی» برگزار شدبه گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، نخستین یادواره شهیده «زینب (میترا) کمایی» با حضور فرمانده سپاه ناحیه دورود، فرماندار و جمعی از دانش‌آموزان دختر و خانواده‌های معظم شهدا امروز (دوشنبه 29 بهمن ماه) در دبیرستان دخترانه سید احمد خمینی (ره) شهرستان درود برگزار شد.

سرهنگ کریم زینی‌وند فرمانده سپاه ناحیه دورود در این مراسم ضمن تسلیت شهادت جمعی از پاسداران انقلاب در حمله تروریستی زاهدان اظهار داشت: برای تداوم انقلابمان پای این انقلاب خون‌ها داده‌ایم، پس از راهپیمایی باشکوه مردم در 22 بهمن امسال در حادثه تروریستی خدانشناسان تکفیری 27 نفر از پاسداران انقلاب اسلامی را به‌ شهادت رساندند. در طول هشت سال دفاع مقدس 6 هزار و 428 نفر از مادران و دختران ما به شهادت رسیدند.

 وی با اشاره به اینکه 500 شهید زن دوشادوش رزمندگان در جبهه حضور و به فیض عظیم شهادت نائل رسیدند، افزود: خواهران در زمان جنگ نقش بسیار بزرگی در دفاع انقلاب اسلامی داشتند، 6 هزار جانباز زن داریم، همچنین وقتی شهرهای ما را محاصره کردند 171 نفر از زنان را به اسارت برده و آن‌ها بعد از جنگ آزاد شدند در حوزه پزشکی 2 هزار و 267 پزشک زن در جبهه بوده و 22 هزار زن در حوزه امدادگران در جبهه خدمت می‌کرد‌ند.

فرمانده سپاه ناحیه دورود عنوان کرد: در زمان جنگ همسران 317 هزارنفر از خواهران در جبهه جانباز شده و همسران 61 هزارو 502 زن نیز به شهادت رسیدند، بعد زنان نقش پدر را در خانه ایفا و فرزندان شهدا را بزرگ کردند؛ قریب به اتفاق فرزندان شهدا تحصیلات عالی دارند و در منصب‌های مختلف خدمت می‌کنند، نمونه آن خواهر انقلابی و ولایی فریبا بهاری سرپرست فرمانداری دورود بوده که فرزند شهید است. شاید روزی که او را می‌خواستند به‌عنوان فرماندار منصوب کنند خیلی‌ها می‌گفتند یک زن نمی‌تواند فرمانداری را اداره کند، اما الان می‌بینیم که یک خانم به‌عنوان فرمانداری کار می‌کند و بیشتر از مسئولین قبلی موفق بوده، مشخص است که در عرصه کار و خدمت زن و مرد ندارد و هرکسی دلش برای انقلاب و مردم بتپد، باید کار و تلاش کند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی به زن بها داد، تاکنون 71 زن به‌ عنوان نماینده وارد مجلس شدند، 41درصد از کارمندان دولتی و 30 درصد از مناصب دولتی در دست زنان است. 4 هزار زن شاعر در کشور داریم و میزان سواد در کشور بالای 90 درصد است که باید شکرگزار نعمتی باشیم که شهدا با خون خودشان به‌دست ما دادند، دیروز شهدا رفتند و انقلاب به پیروزی رسید امروز امانت دست شماست.

زینی‌وند گفت: دشمنان 40سال با تحریم اقتصادی، جنگ تحمیلی و ترور تلاش می‌کنند که انقلاب را از ما بگیرند، چون می‌خواستیم و می‌خواهیم مستقل زندگی کنیم و زیر یوغ آمریکایی‌ها نباشیم.

وی با بیان اینکه 81 هزار و 87 نفر، مادر 2 فرزند شهید و 631 مادر 3 فرزند شهید هستند افزود: 21 مادر 4 شهید، 21 مادر 5 شهید و 5 مادر 6 شهید داریم و نیز 2 مادر 8 شهید و یک مادر 9 شهید را برای دفاع از انقلاب تقدیم کردند و برگ زرینی را به انقلاب افزودند.

فریبا بهاری سرپرست فرمانداری دورود نیز در این مراسم خطاب به دانش‌آموزان بیان داشت: به‌عنوان نماد دختر اسلامی در جامعه مسئولیت‌های زیادی دارید، زمان جنگ زنان در پشت جبهه تلاش‌های زیادی کردند و حامی مردان و فرزندان‌شان به‌جهت حضور در جبهه در زمان جنگ بودند، این تلاش‌ها و فعالیت‌ها برکسی پوشیده نیست، همه ما این تلاش‌ها را دیده‌ایم و در تمام کتاب‌ها خوانده‌ایم.

وی افزود: کشورمان در دفاع از میهن مردان و زنان زیادی را از دست‌داده اگر فراموش کنیم ظلم است، ما وظیفه داریم کتاب بخوانیم و مطالعه کنیم. هیچ‌وقت فراموش نخواهد شد که چه شهدایی را تقدیم کرده‌ایم.

«زینب کمایی» در همه راهپیمایی‌های زمان انقلاب شرکت و فعالیت انقلابی خود را در مدرسه راهنمایی شهرزاد آبادان شروع کرد، بعد از انقلاب برای ادامه تحصیل تصمیم می‌گیرد به حوزه علمیه برود و طلبه شود.  فعالیت‌های مذهبی او مورد غضب منافقین قرار می‌گیرد و در اول فروردین سال 1361 هنگام برگشت از مسجد توسط منافقین ربوده شده و او را با خفه‌کردن به‌وسیله‌ روسری‌اش به شهادت رساندند؛ همچنین در این یادواره کتاب «راز درخت کاج» در دبیرستان دخترانه سیداحمد خمینی(ره) نیز معرفی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار