حجت‌الاسلام آل‌هاشم:

شکست توطئه‌های دشمنان برای ایجاد انحراف در انقلاب/ دشمن راهبردهای خود تغییر داده است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: توطئه‌های دشمنان برای انحراف در انقلاب با شکست مواجه شد به همین دلیل، آنان در راهبردهای خصمانه خود تغییراتی را به وجود آوردند و پس از آزمودن همه راه‌ها، جنگ ۸ ساله را به ملت ایران تحمیل کردند.
کد خبر: ۳۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۳ - 19September 2013

شکست توطئه‌های دشمنان برای ایجاد انحراف در انقلاب/ دشمن راهبردهای خود تغییر داده است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آلهاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در جمع فرماندهان، مسئولان و دانشجویان وظیفه مرکز آموزش شهدای وظیفه نیروی زمینی ارتش (01) با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: در تاریخ ملت ایران نقاط عطف بزرگی وجود دارد که 8 سال دفاع مقدس یکی از رویدادهای نابی است که نه تنها چهره ایران را تغییر داد، بلکه تاثیرات گسترده در انقلاب اسلامی و جهان اسلام و نظام بینالملل داشت.


وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از بدو پیروزی به دلیل ماهیت ضد استکباری مورد بغض و کینه دشمنان اسلام قرار گرفته است، اظهار داشت: توطئههای دشمنان برای انحراف در انقلاب، تحت رهبری داهیانه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با شکست مواجه شد به همین دلیل، آنان در راهبردهای خصمانه خود تغییراتی را به وجود آوردند و پس از آزمودن همه راهها، برای مقابله با انقلاب، جنگ 8 ساله را به ملت ایران تحمیل کردند.


رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به شعار نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی، ادامه داد: انقلاب اسلامی تنها به قدرت لایزال الهی و پشتیبانی مردم تکیه داشت، اما شرق و غرب در مقابله با نظام جمهوری اسلامی هم نظر بودند و با تحریک صدام که فردی جاه طلب بود، جنگ گستردهای را بر ملت و انقلاب نوپای اسلامی تحمیل کردند، در حالی که فقط 19 ماه از پیروزی انقلاب اسلامی میگذاشت و مردم ایران آمادگی هیچ درگیری خارجی نداشتند.


آلهاشم با بیان اینکه جنگ تحمیلی در حالی آغاز شد که صدام همواره مورد حمایت نظامی و تسلیحاتی بسیاری از کشورهای جهان بود، ادامه داد: کمک نظامی آمریکا، تجهیزات زرهی شوروی، هواپیماهای فوق پیشرفته فرانسوی، تسلیحات شیمیایی آلمانی و سرمایههای اعراب همه و همه موجب شد رژیم بعثی عراق با جسارت کامل در اظهارنظرهای خودش از تصرف خوزستان و حضور در تهران در عرض یک هفته سخن بگوید.


وی افزود: این حمایتها در حالی صورت گرفت که حامیان صدام از اینکه روزی برسد که همان امکانات علیه منافع و امنیت خودشان استفاده خواهد شد، غافل بودند اما سرانجام پیشبینی حضرت امام(ره) محقق شد و صدام به جان کشورهای منطقه افتاد.


رئیس سازمان عقیدتی سیاسی  ارتش در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رشادتها، جانفشانیها و فداکاریهای ملت بزرگ ایران در دوران دفاع مقدس، آن را  برگ زرینی بر افتخارات مردم این سرزمین خواند و گفت: این فداکاریها علاوه بر اینکه توطئهها علیه انقلاب را خنثی کرد، دستاوردهای زیادی را برای ملت ایران  به ارمغان آورد.


آلهاشم تصریح کرد: گرچه جنگ صدمات مادی فراوانی را داشت، اما پیامدهای مثبت مادی و معنوی فراوانی نیز داشت و موجب خلق ارزشهای اسلامی و انسانی شد که در تاریخ ایران اسلامی ماندگار شد.


وی یکی از دستاورهای مثبت جنگ تحمیلی را بر ملا شدن قدرتهای استکباری و آشکار شدن اهداف ضد انسانی و مردمی آنان دانست و گفت: این قدرتها که همواره داعیه عدالت و دموکراسی را داشتند، در طول جنگ تحمیلی با دشمنیهایی که علیه ملت ایران روا داشتند، خود را رسوا کردند.


رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش دیگر درس دوران دفاع مقدس را خودباوری ملی مردم ایران دانست و تصریح کرد: دفاع مقدس خودباوری را به ملت ایران آموخت و فهماند باید روی پای خود ایستاد. ضمن اینکه موجب حقانیت بیش از پیش نظام اسلامی شد و مقاومت  ملت ایران را به رخ دنیا کشید.


آلهاشم همچنین با بیان اینکه هدف دشمنان از تحمیل جنگ گسترده و تمام عیار به جمهوری اسلامی ایران تسلط بر منابع و معادن سرزمینی ایران نبوده است، تصریح کرد: مقابله با اندیشه و فرهنگ انقلاب اسلامی مهمترین هدف آنها بوده و تا امروز هم پیگیری شده است که مقام معظم رهبری نیز در مقاطع مختلف نسبت به آن هشدار دادهاند.
 

وی گفت: ملت ایران به عنوان یک ملت مسلمان و پیشرو امروز در جایگاهی است که حتی دشمنان نظام جمهوری اسلامی بر قدرت انقلاب اسلامی اذعان دارند. علاوه بر این، پیشرفت در حوزههای مختلف فناوری، الگو شدن برای سایر ملتها، عزت، انسجام و همبستگی ملی و گسترش پیام انقلاب اسلامی، شکوفایی استعدادها و گسترش موج بیداری  اسلامی از دستاوردهای دوران دفاع مقدس است.


رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان خاطرنشان کرد: بدون تردید دفاع مقدس ذخیره فرهنگی برای اعتلای جمهوری اسلامی در سطح منطقه و جهان را فراهم آورده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار