ضربات محکم ارتش سوریه به تجاوزات تروریست‌ها در حومه حماه

نیرو‌های ارتش سوریه بار دیگر به تجاوزات گروه‌های تروریستی در حومه شمالی حماه پاسخ دادند و خسارت‌ها و تلفاتی به آن‌ها وارد کردند.
کد خبر: ۳۳۴۱۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۲ - 19February 2019

ضربات محکم ارتش سوریه به تجاوزات تروریست‌ها در حومه حماهبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس، یگان‌هایی از ارتش سوریه امروز ضربات کوبنده‌ای به گروه‌های تروریستی که توافق منطقه کاهش تنش را در ادلب نقض کردند، وارد کردند و محور‌های حرکت و استحکامات آن‌ها را در حومه شمالی حماه در هم کوبیدند.

خبرنگار سانا در حماه گزارش داد یگان‌های ارتش، مخفیگاه‌ها و تحرکات گروه‌های تروریستی را در روستای خربه ناقوس، الجنابره و تل‌الصخر در حومه شمالی هدف قرار دادند.

بر اساس این گزارش، در نتیجه این ضربات ارتش، شماری از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند و خمپاره‌انداز‌ها و نقاط مستحکم آن‌ها منهدم شد.

خبرنگار سانا افزود یگان‌های ارتش سوریه، در عملیات گسترده‌ای، مواضع تروریست‌های گروه تروریستی حزب الترکستانی را در اطراف شهرک الزیاره در سهل الغاب شرقی متهم کردند که در نتیجه آن شمار زیادی از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند، صد‌ها مزدور خارجی در این گروه تروریستی فعالیت می‌کنند.

سازمان ملل: 200 خانواده سوری در محاصره داعشی‌ها قرار گرفتند

خبر دیگر اینکه یک مقام سازمان ملل متحد اعلام کرد تروریست‌های داعشی، 200 خانواده سوری را در محاصره خود قرار داده‌اند.

میشل باشلت کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد حدود 200 خانواده در منطقه کوچکی در سوریه تحت سیطره داعش قرار دارند و داعش اجازه فرار آن‌ها در شمال شرقی سوریه را نمی‌دهد.

وی در بیانیه‌ای افزود: بسیاری از این خانواده‌ها همچنان در معرض حملات هوایی و زمینی گسترده ائتلاف به‌فرماندهی آمریکا و نیرو‌های دموکراتیک سوریه هم پیمان میدانی آن قرار دارند.

روپرت کلویل سخنگوی کمیسر حقوق بشر سازمان ملل هم گفت: قوانین بین‌المللی، نیرو‌های دموکراتیک سوریه (قسد) را به اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای حمایت از غیرنظامیان ملزم می‌کند.

قسد چند روز پیش اعلام کرد که در آستانه بیرون راندن بقایای داعش از روستای الباغوز در حومه دیرالزور است و پاکسازی آن‌ها در زمان بسیار کوتاهی انجام شده است.

انتهای پیام/*

نظر شما
پربیننده ها