مشاور فرمانده معظم کل قوا:

اصفهان در دفاع مقدس پیشتاز و اکنون قطب دفاعی کشور است

سرلشکر صفوی با بیان اینکه ۲ لشکر امام حسین و نجف اشرف از اصفهان نقش راهبردی در دوران دفاع مقدس تا به امروز در کشور داشته اذعان کرد: اصفهان علاوه بر اینکه قطب فرهنگی و صنعتی است یک قطب دفاعی نیز برای کشور است.
کد خبر: ۳۳۴۱۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۴ - 19February 2019

اصفهان در دفاع مقدس پیشتاز و قطب دفاعی کشور استبه گزارش خبرنگار  دفاع‌پرس از اصفهان، سردار سرلشکر سید یحیی صفوی عصر امروز در چهارمین یادواره شهدای تکواندو با بیان اینکه شهید قوچانی و شهید خسرویان از انسان‌های نمونه بودند افزود: ابتکار فدراسیون تکواندو در برگزاری بزرگداشت این شهیدان ستودنی است و امیدواریم دیگر فدراسیون‌ها و در سطح ملی وزارت ورزش هم چنین برنامه هایی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه 5 هزار شهید ورزشکار داریم که یک هزار و 200 نفر از آن‌ها در استان اصفهان هستند و 100 نفر آن‌ها سردار شهید هستند خاطرنشان کرد: 15 نفر از شهیدان ورزشکار نیز از فرماندهان دفاع مقدس بوده‌اند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه هیچ استانی به اندازه اصفهان پیروزی‌های بزرگی را در دفاع مقدس نیافرید اظهار کرد: استان اصفهان تنها استانی است که 2 لشکر 14 امام حسین (ع) و 8 نجف اشرف قهرمانش و پایگاه هشتم شکاری از تاثیرگذارترین‌ها در 8 سال دفاع مقدس بودند.

وی استان اصفهان استان اصفهان را علاوه بر قطب صنعتی و فرهنگی یک قطب دفاعی برای کشور دانست و ابراز کرد: امیدوارم مسئولان کشور به وضعیت مردم این استان و به وضعیت آب و سایر مشکلاتشان بیشتر توجه کنند، چراکه حق مردم اصفهان بیش از آن چیزی است که در آن زندگی می‌کنند.

صفوی با اشاره به سخنان روز گذشته رهبر انقلاب که در نخستین کلمات خودشان از عظمت شهدا و عظمت حضور مردم اصفهان بیان کردند تصریح کرد: اقدام تروریستی اخیر نه تنها کشور بلکه سازمان ملل را نیز تحت تاثیر قرار داد و مجبور شدند در این ارتباط بیانیه‌ای داده و این جنایت دشمنان را محکوم کنند.

وی با تاکید بر این مهم که اگر شهدا نبودند کشور تجزیه شده بود یادآور شد: اگر شهدای مدافع حرم نبودند الان دشمن در غرب کشور تهدید می‌کرد، براین اساس خون شهیدان مکتب مقاومت را ایجاد کرد و حزب‌الله لبنان که در برابر رژیم صهیونیستی ایستاده محصول شهدای شماست.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به اینکه مردم یمن 4 سال در برابر رژیم آل سعود که با فرمان آمریکایی‌ها به مردم یمن حمله کرده‌‌اند، دفاع کردند تصریح کرد: ترامپ 400 میلیارد دلار از سعودی‌ها گرفته تا تجهیزات به آل سعود بدهد، ما با ملت و دولت پاکستان همسایه‌ایم و باید بدانند دولت و حکومت سعودی پایداری ندارد و تا 2030 آثاری از آل سعود در عربستان نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه 16 سازمان تحقیقاتی آمریکایی سندی را به اسم جهان در سال 2030 منتشر کردند  که در آن رژیمی به نام آل سعود وجود ندارد و ایران قدرتمندترین کشور منطقه است تاکید کرد: خون پاک شهیدان طنین انداز راه عزت، افتخار و پیشرفت ایران را فراهم کرده و شعله‌های مقاومت و ظلم ستیزی را در جهان روشن کرده است.

صفوی با اشاره به اینکه خون شهدای فدراسیون تکواندو در دفاع مقدس، مدافعان حرم و حادثه اخیر، رودخانه‌ای از عواطف و احساسات و روحیه ظلم ستیزی را در جامعه جاری کرده خاطرنشان کرد: خون این عزیزان ملت ما را در ایستادگی برابر تحریم‌های ظالمانه برای عبور از مشکلات اقتصادی استوار کرده است.

وی با بیان اینکه، بسیاری از مشکلات ما به داخل کشور بازمی‌گردد و در بیانیه رهبر معظم انقلاب آمده تصریح کرد: بیانیه رهبر معظم انقلاب منشوری برای دهه پنجم انقلاب اسلامی است و لازم است مسئولان و مردم این بیانیه را سرلوحه خود قرار دهند.

صفوی با افشاگری پیرامون نقشه شوم دشمنان در 22بهمن امسال خاطرنشان کرد: تروریست‌ها با سیاست آمریکایی‌ها و پول عربستان می‌خواستند ناامنی گسترده‌ای را در دهه فجر ایجاد کنند که موفق به این امر نشدند، چراکه نیروهای مسلح ما بسیار مقتدر هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار