بازدید هیئت نظامی جمهوری آذربایجان از دانشگاه جنگ ارتش

هیئت نظامی جمهوری آذربایجان از دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران بازدید کردند.
کد خبر: ۳۳۴۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸ - 20February 2019

بازدید هیئت نظامی جمهوری آذربایجان از دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتشبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، هیئت نظامی جمهوری آذربایجان به سرپرستی سرتیپ «رحیم جعفر اف» با حضور در دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا، ضمن دیدار با امیر سرتیپ دوم «حسین ولی‌وند زمانی» فرمانده این دانشگاه از بخش‌های مختلف دافوس ارتش بازدید کردند.

امیر ولی‌وند در این دیدار ضمن تشریح ویژگی‌ها و توانمندی‌های علمی و پژوهشی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش گفت: دانشگاه جنگ ارتش جمهوری اسلامی ایران، در هر دوره تحصیلی پذیرای دانشجویانی از کشورهای دوست و هم‌پیمان است که در این امر آمادگی پذیرش و آموزش دانشجویان آذربایجانی را نیز داریم.

فرمانده دافوس در ادامه به روابط عمیق و دوستانه ایران و جمهوری آذربایجان اشاره کرد و افزود: روابط بین دو کشور همواره بعد از استقلال جمهوری آذربایجان رو به پیشرفت بوده و این حوزه روابط می‌تواند در زمینه نظامی -دفاعی نیز بسیار گسترده‌تر باشد.

در ادامه این دیدار، سرتیپ «رحیم جعفر اف» سرپرست هیئت نظامی جمهوری آذربایجان گفت: دو کشور روابط خوب و زمینه‌های بسیاری برای تقویت همکاری‌های مشترک دارند که از آن جمله می‌توان به دین مشترک، زبان مشترک با برخی از ایرانیان که در نقاطی از این کشور است، مرزهای گسترده آبی و خاکی و از همه مهمتر حس دوستی و صمیمیت بین دو کشور اشاره داشت.

وی آموزش‌های دفاعی-نظامی نیروهای مسلح ایران را قابل تقدیر دانست و افزود: در سال‌های قبل نیروهای نظامی شما به ما در زمینه‌های نظامی آموزش‌های بسیار مفیدی را انتقال داده‌اند و ما بسیار علاقه مندیم که از دستاوردها و تجربیات نظامی شما بهره‌مند شویم.

در ادامه این بازدید، برخی از عملیات‌های مهم دفاع مقدس از جمله عملیات فتح المبین به صورت علمی برای هیئت بازدیدکننده تشریح شد و در ادامه با کاشت یک اصله نهال در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش به عنوان درخت دوستی دو کشور ایران و آذربایجان بر تقویت همکاری‌های نظامی دو کشور در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی تأکید شد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار