روایتی از حادثه سال گذشته خیابان پاسداران که منجر به شهادت ۴ جوان شد؛

شهادت کف خیابان‌های پایتخت!

سال گذشته در چنین روزهایی بود که فضای مجازی و رسانه ها به انعکاس خبرهای مربوط به خیابان پاسداران پرداختند، واقعه تلخی که منجر به شهادت 4 نفر از ماموران نیروی انتظامی و یک بسیجی شد.
کد خبر: ۳۳۴۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵ - 20February 2019

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، دفاع مقدس که تمام شد بسیاری فکر می کردند سفره شهادت جمع شده است، فیضی که جوانان آن دوران در جبهه های جنگ به دنبالش بودند تمام شده و حالا می بایست به دنبال زندگی زمینی رفت و در دریای دنیا غرق شد، کسی که آرزوی شهادت دارد جبهه دفاع مقدس با دفاع از حرم و یا امنیت برایش فرقی نمی کند، برای هزاران مدافع امنیت راه شهادت جایی در جاده های مرزی کشور، یا خیابان های تهران و سایر شهرها و هرجای دیگر می تواند باشد، به همین مناسبت نگاهی داریم به وقایع سال گذشته خیابان پاسداران تهران که منجر به شهادت سه مامور نیروی انتظامی و یک بسیجی شد.

شهادت در خیابان های تهران

سال گذشته در چنین روزهایی واقعه تلخی که منجر به شهادت 4 نفر از ماموران نیروی انتظامی و یک بسیجی شد، فضای مجازی و رسانه ها را پر کرد از خبرهای مربوط به خیابان پاسداران. ماجرا از عصر روز دوشنبه 30 بهمن ماه آغاز شد که ماموران نیروی انتظامی در حال گشت زنی در خیابان انقلاب بودند که متوجه تلاش 2 فرد برای سرقت خودرو شده و آنان را دستگیر می کنند. برخی از اعضای خانواده دستگیرشدگان با حضور مقابل کلانتری 102 پاسداران خواستار آزادی بی قید و شرط بازداشت شدگان شدند و زمانی که درخواست خود را بی نتیجه دیدند عده ای اخلالگر با ادعای اینکه یکی از دستگیرشدگان از دراویش است به ساختمان کلانتری و خودروی نیروی انتظامی حمله می کنند تا افراد دستگیر شده را فراری دهند.

تنش پس از آن به خيابان «گلستان هفتم»، محل سكونت نورعلی تابنده، قطب درويشان گنابادی، كشيده شد. با گذشت زمان و تخریب حجم زیادی از خودروها و منازل مردم توسط اوباش، آشوبگران اقدام به آتش زدن چند خودرو در گلستان هفتم می‌کنند، به طوری که کوچه به طور کامل مسدود می شود. تلاش اخلالگران برای آتش زدن 2 کپسول آتش نشانی و انفجار در محله ناکام می ماند و نیروی انتظامی موفق می شود از این اقدام جلوگیری کند. پس از این بود که ناگهان یک خودروی سمند با سرعت 60-70 کیلومتر به سمت نیروهای امنیتی آمده و چند نفر را زیر می‌گیرد و به انتهای کوچه می‌رود و دور زده و دوباره به سوی نیروهای انتظامی و بسیج حرکت می کند و تعداد زیادی از نیروهای بسیج را زیر می‌گیرد که محمد حسین حدادیان در این وهله زیر گرفته می شود.

همچنین در پی حمله خشمگین یکی از هوداران این فرقه با یک دستگاه اتوبوس به صف ماموران نیروی انتظامی در مقابل کلانتری این اتفاق به یک حادثه مرگبار و خونین تبدیل شد.

شهادت در خیابان های تهران

هجوم دیوانه‌وار این اتوبوس در خیابان پاسداران به سمت کلانتری باعث آسیب رسیدن به 12 دستگاه خودروی عبوری و پارک شده مردم و هم‌چنین زخمی شدن تعدادی از عابران پیاده شده است.

سه مامور ناجا در اثر حمله دراویش گنابادی به شهادت رسیدند. با اعلام پایان ضرب الاجلی اعلام شده از سوی نیروی انتظامی 300 نفر از آشوبگران دستگیر شدند و خیابان های محل تا ساعت پنج صبح روز سه شنبه انجام شد.

استوار دوم رضا امامی و استوار دوم محمدعلی بایرامی، نام 2 تن از این شهدا بود که در یگان امداد پلیس پایتخت خدمت می‌کردند رضا مرادی علمدار نیز دیگر شهید این حادثه سرباز وظیفه نیروی انتظامی بود. محمد حسین حدادیان نیز به عنوان نیروی بسیجی با جراحاتی که در نتیجه حمله دراویش به وی وارد شده بود به شهادت رسید.

پدر شهید محمد حسین حدادیان در پی این حادثه و نحوه شهادت فرزندش گفته بود: از یک ماه گذشته توحش‌گرانی موسوم به دراویش، در خیابان پاسداران حضور داشتند و مزاحماتی را برای مردم ایجاد می‌کردند و ما نیز ساکن و بسیجی همان محله هستیم.

وی ادامه داد: در آن روز حادثه، آشوب‌گران قصد تخریب کلانتری پاسداران را داشتند و خوشبختانه آشوبگران با هشدارهای ناجا عقب‌نشینی کردند و پس از مدتی آن حادثه هولناک رخ داد که منجر به شهادت 3 نفر از نیروهای نیروی انتظامی شد. پس از آن آشوبگران با چوب و سنگ و سلاح شکاری به‌سمت نیروی انتظامی و مردم هجوم آوردند و قصد آسیب زدن به اموال مردم را داشتند، این در حالی بود که نیروی انتظامی قصد داشت بدون خشونت به این غائله پایان دهد و چندین بار ناجا به آنها اخطار و تذکر داده بود اما آنها اقدامات شوم خود را انجام دادند. در آن شب حادثه ما در مراسم عزاداری حضرت فاطمه(س) حضور داشتیم که متوجه شدیم این آشوب‌ها آغاز شده است. محمد حسین با شنیدن این موضوع به‌صورت داوطلبانه برای مقابله با اشرار رفت. من نیز همراه او تا ساعت 3 بامداد در محل این حادثه حضور داشتم.

او به نحوه شهادت فرزندش اشاره کرد و گفت: در همان لحظات بامداد، محمدحسین در ابتدا با اسلحه شکاری مجروح شد و سپس توسط یک اتومبیل سمند زیر گرفته شد. این خودرو دوبار از روی پسرم رد شد و او را به‌شهادت رساند.

راننده اتوبوسی که به صورت وحشیانه به مردم و ماموران نیروی انتظامی در خیابان پاسداران حمله کرد، فردی به نام «یاور محمد ثلاث» از پیروان فرقه دراویش گنابادی بود که پس از دستگیری و محاکمه در دادگاه، به دار مجازات آویخته شد.

رهبر معظم انقلاب در دیدارهای جداگانه ای سال گذشته در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) به دیدار خانواده شهدای نیروی انتظامی رفت و نیز از خانواده شهید محمد حسین حدادیان دیدار کرد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها