یادداشت/ مریم مجتهدزاده

شهادت زکریا سازمان ملل را از خواب غفلت بیدار کند!

شهادت کودک عربستانی، ناقض حقوق طبیعی و انسانی «زکریا» در رژیم آل سعود است. حقوقی که غرب به آن می‌بالد در حالیکه خودش بزرگترین ناقض آن است.
کد خبر: ۳۳۴۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱ - 20February 2019

سازمان ملل با مشاهده شهادت زکریا از خواب غفلت بیدار شود گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: مریم مجتهدزاده، رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در پی شهادت کودک هفت ساله به دست سعودی جنایت‌کار، یادداشتی را نوشته و این جنایت را محکوم کرد. در این یادداشت آمده است:

جنایت وحشتناک و نابخشودنی یک وهابی در عربستانی که مدعی حقوق بشر است، مردم جهان را به شدت متأثر کرد. جنایتی که در سکوت خبری و بی‌تفاوتی محض گم شد، اما اثرات آن برای مستکبران، دامن‌گیر خواهد بود.

متأسفانه از این وقایع در عربستان به وفور دیده می‌شود و از آن تأسف‌بارتر سکوت حکومت‌های مدعی حقوق بشر در قبال چنین جنایاتی است. سکوتی که ریشه در ارتزاق دولت‌های استعماری از طریق دلار‌های نفتی دارد.

شهادت کودک عربستانی ناقض حقوق طبیعی و انسانی زکریا در رژیم آل سعود است. حقوقی که غرب به آن می‌بالد و خود غرب بزرگترین ناقض آن است. حقـوق بشـر و حفظ و حراست از کرامت انسانی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جوامع دیروز و امروز به شمار می‌رود و مطلوب و پسندیده است. در واقع وجود جنایاتی که همواره در جهان اتفاق می‌افتد از جمله شهادت این کودک عربستانی نشـان‌دهنده آن است کـه جوامع انسانی همواره در معرض نقض اساسی حقوق بشر قرار دارند.

شهادت شهید زکریا نتیجه تفکر وهابی تکفیری متعصبی است که در مدارس این کشور ترویج و تدریس می‌شود. زکریای شهید در عصری به شهادت رسیده است که مدعیان حقوق بشر نه تنها درآمریکا و اروپا بلکه در کاخ پادشاهان سعودی با وجود تبلیغات گسترده و خواندن بیانیه به پیمان‌نامه‌های بین‌المللی سازمان ملل پایبند نیستند.

در اعلامیه جهانی حقوق کودک که در مجمع عمومی سازمان ملل متحد تصویب شده است، اصولی برای حمایت از کودکان در نظر گرفته شده است و متناسب با آن کودک باید در مقابل هر گونه اعمال و رفتاری که ترویج تبعیضات نژادی، مذهبی و ... را ممکن می‌کند، حمایت شود.

امید است، سازمان ملل با مشاهده واکنش تند جهان مقابل جنایت اخیر و شهادت مظلومانه آن کودک از خواب غفلت بیدار شود و با برخورد قاطع در مواجهه با مسلک جعلی، غیر عقلانی و بیگانه با فطرت وهابیت که با حمایت مالی و به سرکردگی حکام وهابی آل سعود و به عنوان ابزاری در دست استعمارگران و سیاست‌های شیطانی امریکا و انگلستان بیش از دو قرن همچون موریانه‌ای، به دنبال تخریب دین و تهی کردن آن است و سبب اختلاف و تفرقه‌افکنی میان مسلمانان شده است، اجازه جولان و گردنکشی ندهد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار