حجت‌الاسلام «حاجی‌صادقی»:

فلسفه وجودی حوزه‌های علمیه تربیت انسان‌های دین شناس است

نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یادواره ۷۲ شهید روحانی و طلبه خراسان شمالی گفت: فلسفه وجودی حوزه‌های علمیه تربیت انسان‌های مؤمن، مجاهد و دین شناس است.
کد خبر: ۳۳۴۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۲ - 20February 2019

فلسفه وجودی حوزه‌های علمیه تربیت انسان‌های دین شناس استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام «عبدالله حاجی‌صادقی» نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یادواره 72 شهید روحانی و طلبه خراسان شمالی اظهار کرد: روحانیت شیعه مفتخر است به‌عنوان وارثان ائمه اطهار (ع) همواره سه وظیفه را به‌ نمایندگی از اولیای الهی انجام می‌دهد.

وی عنوان کرد: رسالت اول و محوری روحانیت، زبان گویای دین و زبان تبلیغ است؛ اسلام و دین خدا صامت و ساکت نیست و روحانیت سخنگوی دین خدا است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: اقامه دین خدا و دفاع از دین خدا در برابر هرگونه تهاجمی از سوی دشمنان از دیگر رسالت‌های روحانیت است.

حاجی‌صادقی اظهار کرد: انجام این سه رسالت نیازمند الزامات مهمی است از جمله اینکه روحانیت باید حوزه‌های علمیه تشکیل دهد و انسان‌های دین شناس و متعهد تربیت کند.

وی فلسفه وجودی حوزه‌های علمیه را تربیت انسان‌های مؤمن، مجاهد و دین شناس دانست و گفت: امروزه روحانیون علاوه بر اینکه باید با فقه و اصول که لازمه کار است، آشنا شوند باید در ابعاد دیگر دین نیز خود را تقویت کنند.

حاجی‌صادقی اظهار کرد: باور ما این است که کتاب الهی برای هر سوالی پاسخی دارد؛ بنابراین روحانیون و طلاب ما باید بتوانند در هر شرایطی و برای هر سوالی از کتاب الهی پاسخ استخراج کنند.

وی افزود: ای کاش برای اوضاع فعلی کشور و مشکل اقتصادی، جلسه‌ای برگزار می‌شد و از خدا سوال می‌کردیم که چگونه در رابطه با دشمنان عمل کنیم و در رابطه با مسائل اقتصادی چه اقداماتی انجام دهیم؛ خداوند در قرآن پاسخ تمامی سوالات ما را بیان کرده است، بنابراین نباید به دشمن تکیه کنیم و نگاهمان به بیگانه باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: داشتن روحیه انقلابی، جهادی و شهادت طلبی و گذشتن از جان و مال از دیگر الزامات روحانیت است.

حاجی‌صادقی با بیان اینکه روحانیت باید هزینه دهد تا مردم هزینه دهند، گفت: کفار هم هزینه می‌دهد؛ ولی هزینه روحانیت عزت و هزینه کفار ذلت است.

وی ادامه داد: نظام اسلامی هزینه عزت و استقلال را می‌دهد، اما نظام‌های طاغوتی هزینه نوکری و ذلت خود را پرداخت، می‌کند؛ امروز حزب‌الله هزینه عزتمندی خود را می‌دهد و این هزینه هیچ‌گاه هدر نمی‌رود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهادت را یکی از هزینه‌های روحانیت برای انجام رسالت دانست و گفت: هزینه شهادت یک سرمایه بزرگ است.

حاجی‌صادقی شهدا را احیاگران جامعه عنوان کرد و افزود: شهید زنده و زنده کننده است؛ شهادت ۲۷ پاسدار در ابتدای چهل ساله دوم انقلاب، تولید کننده یک روحیه انقلابی و ولایی و زنده کننده انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال گفت: با توجه به اینکه امسال دشمن وعده داده بود که مردم به علت نارضایتی از اوضاع اقتصادی در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت نمی‌کنند؛ اما بر اساس آمار، حضور مردم در این روز نسبت به سال‌های گذشته، پنج تا ۳۹ درصد افزایش یافته بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان با اشاره به مشکلات فعلی کشور تصریح کرد: مشکلات کشور از جمله مشکل اقتصادی با حضور آمریکا و اروپا حل نمی‌شود و مسئولین باید به مردم و ظرفیت داخلی کشور اعتماد کنند و از ظرفیت جوانان کشور برای پیشرفت بهره ببرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار