برگزاری سیزدهمین یادواره سادات شهید در مسجد مقدس جمکران

سیزدهمین یادواره سادات شهید استان قم با حضور خانواده‌های معظم شهدا و زائران مسجد مقدس جمکران برگزار شد.
کد خبر: ۳۳۴۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۵ - 21February 2019

به گزارش دفاع پرس از قم، سیزدهمین یادواره سادات شهید استان قم همزمان با ایام وفات حضرت‌ام البنین (س) با حضور خانواده‌های معظم شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی از اساتید حوزه علمیه قم در این مراسم با اشاره به اینکه بالاترین دلیل بر زنده بودن شهدا اثری است که امروز در جامعه دارند، اظهار داشت: می‌بینیم پیکر‌های شهدای گمنام که پس از سال‌ها به کشور بازمی گردد چه تأثیر عمیقی بر جامعه به ویژه نسل جوان دارند.

وی افزود: شهدا در جهاد اصغر، جهاد در معرکه جنگ سربلند شدند و در مقابل دشمن سر تعظیم فرو نیاوردند؛ جهاد در مقابله با نفس و نفسانیت، نپوشاندن لباس حق بر باطل و قدم برنداشتن در مسیری که خدای متعال منع کرده ویژگی دوم شهداست که مقام آن‌ها را رفیع کرده است.

استاد حوزه علمیه قم شاخصه سوم شهدا را سربلندی در جهاد کبیر دانست و ابراز کرد: جهاد کبیر یعنی عدم کرنش و تعظیم در برابر ابرقدرت‌ها که بارزترین الگوی آن در عصر حاضر امام خمینی (ره) بودند که با قدرت و قاطعیت گفتند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

وی با اشاره به شهادت ۲۷ نفر از سربازان این کشور گفت: سیاسیون و مسئولین بعضاً باید در کفایت خودشان شک کنند که اگر ذره‌ای کفایت در آن‌ها بود دشمن جرات نمی‌کرد اینگونه عمل کند.

خاطره گویی توسط حاج حسین کاجی و تجلیل از خانواده‌های سادات شهید از دیگر بخش‌های این یادواره بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار