یادداشت/ صادق چگینی

شکار عقرب‌ها در منطقه مرزی!

شکار عقرب‌ها که در ایالت سیستان پاکستان هدف بعدی ایران است احتمالا به تعطیلی زندان‌های زیرزمینی آمریکا و عربستان در این منطقه خواهد انجامید.
کد خبر: ۳۳۴۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۵ - 22April 2019
شکار عقرب ها در منطقه مرزی!گروه استان‌های دفاع‌پرس- صادق چگینی؛ چهار تیم از دو گروه تروریستی جیش الظلم و بازمانده‌های جندالشیطان با استفاده از ۲۰۰ کیلوگرم مواد منفجره به صورت انتحاری عامل شهادت ۲۷ نفر از پاسداران مرزبانی میرجاوه شدند و ملت ایران را عزادار کردند. 

پس از حادثه با ورود فرمانده سپاه پاسداران و سازمان اطلاعات سپاه فرمان متلاشی کردن باند تروریستی صادر شد، دستگیری عوامل این حادثه پس از سه روز از تشییع شهدای مرزبانی توسط روابط عمومی سپاه پاسداران اعلام شد. 

میرجاوه دارای یک هنگ مرزی بوده که برای رفتن به زاهدان باید پنج کیلومتر مسیر را به سمت غرب هنگ مرزی حرکت کرد. از طرفی سیستان و بلوچستان ایران همسایه ایالت سیستان پاکستان بوده که با همان خصوصیات سرزمینی خشک و خشن شناخته می شود. 

در ایران تا فاصله ۸۰ کیلومتری مرز بیش از ۱۹شهر بزرگ و تعداد زیادی روستا وجود دارد، اما در همین فاصله نسبت به مرز پاکستان تقریبا هیچ شهری وجود ندارد و در ایالت سیستان پاکستان ۴ شهر وجود دارد که تفتان در ۵ کیلومتری مرز ایران قرار دارد و کویته مرکز این ایالت است. 

تروریست‌ها با ساخت مخفیگاه‌های مختلف در کوه‌ها و زیر زمین پایگاه‌هایی برای خود راه اندازی کردند که می‌تواند برای دولت پاکستان و ایران فاجعه‌آفرین باشد.

تا فاصله ۸۵ کیلومتری مرز میرجاوه در خاک پاکستان تقریبا هیچ شهر و آبادی وجود ندارد بر همین اساس تروریست‌ها این مناطق را به عنوان پایگاه اقدام علیه ایران در نظر گرفته اند و ارتش پاکستان تقریبا هیچ نظارتی در این منطقه ندارد. 

تنها یک هنگ مرزی در شهر تفتان وجود دارد که در صورت مشاهده آن خواهید فهمید که  این پایگاه به 50 سال قبل تعلق دارد و امکاناتش ناچیز است.

سازمان اطلاعات سپاه به دستور فرماندهی و قوه قضاییه تشکیل جلسه داد و برخورد با عوامل انفجار در دستور کار قرار می‌گیرد. 

پهپادهای سپاه در مناطق مرزی به پرواز درمی‌آیند و کار شناسایی پایگاه‌های تروریست را عهده دار می‌شوند تا بتوانند برای ضربات اساسی وارد عمل شوند. 

خبرهایی از اسکورت و پشتیبانی عامل انتحاری تا دو کیلومتری نیروهای سپاه پاسداران توسط کارشناسان امنیتی مخابره شد. 

دستورات لازم و هماهنگی با نیروی انتظامی و سربازان گمنام امام زمان (عج) برای رصد دوربین‌های مسیر صادر می‌شود. 

چند ماشین تویوتا هایلوکس، لندکروز و جیپ اتاق دار تا دو کیلومتری مسیر با فاصله چند صد متری ماشین انتحاری را همراهی کرده و به فاصله کمی پس از انفجار دوباره به ترتیب خاصی برمی‌گردند. 

تماس‌های گرفته شده توسط افراد در محدوده انفجار ثبت و استخراج می‌شود. نیروهای ویژه سپاه و سازمان اطلاعات با شناسایی رنگ و پلاک خودرو با استفاده از نیروهای میدانی و تجهیزات کنترل موقعیت افراد را در زاهدان و خاش شناسایی می‌کنند و به اتاق عملیات مخابره می‌شود.

اولین دستگیری در خاش با تسخیر خانه تیمی و کشف ۱۵۰ کیلو مواد منفجره به همراه سه قبضه سلاح رقم می خورد.

در زاهدان چهار خانه تیمی شناسایی و با اصل غافلگیری نیروها وارد خانه‌های تیمی می‌شوند. بیش از ۳۰۰ کیلو مواد لازم برای ایجاد انفجار، چاشنی، تولوئن، نیتروگلیسرین و تعداد قابل توجهی سلاح کلاشینکف و کلت کمری کشف و ضبط می‌شود.

با اعتراف عوامل بازداشت شده تعدادی به پشتیبانی لجستیک و نظامی تروریست های انتحاری اعتراف می‌کنند. 

ضربه شست سپاه به نیروهای تروریستی جیش الظلم و جندالشیطان ۲۴ ساعت بعد از اعمال تروریستی صورت گرفت. پاکستان همزمان برای در امان ماندن از واکنش احتمالی سپاه پاسداران به چهار پایگاه تروریست ها حمله و خسارت فراوانی به آنها وارد کرد. 

امریکا و عربستان در پیام مخفی خواهان خویشتنداری ارتش پاکستان می‌شوند. 

ایران در گام بعدی خود شلیک‌های سهمگین را برای تروریست‌ها در نظر گرفته و طراحی کرده است و چناچه پاکستان نتواند با تروریست‌ها مقابله کند ایران عملیات‌های موشکی و هوایی خود را برای نابودی تروریست‌ها در خاک پاکستان خواهد داشت. 

شکار عقرب‌ها که در ایالت سیستان پاکستان هدف بعدی ایران است احتمالا به تعطیلی زندان‌های زیرزمینی آمریکا و عربستان در این منطقه خواهد انجامید. در یک زندان بیش از ۷۰۰ نفر از مردم پاکستان اسیر هستند که آنها را برای حملات تروریستی و کارهای آزمایشگاهی و قاچاق اعضا به کار می‌گیرند. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها