سردار رضایی:

هیچ کشوری در دنیا به اندازه ایران تهدیدات مرزی ندارد

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه هیچ کشوری در دنیا به اندازه ایران تهدیدات مرزی ندارد، گفت: تهدیدات مرزی ما با قبل از انقلاب قابل قیاس نیست.
کد خبر: ۳۳۴۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳ - 21February 2019

به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا صبح امروز در همایش تخصصی بررسی تحولات ژئوپلیتیکی مرز‌های ایران که در مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی برگزار شد، اظهار داشت: بیانات مقام معظم رهبری درباره مرز بسیار با معناست. ایشان می‌فرمایند مرز هر کشور به منزله ناموس آن کشور است. دین اسلام هم به این موضوع نگاهی بسیار عمیق دارد.

وی افزود: اگر مرز برای کشور جایگاهی ناموسی دارد، مابقی مسائل هم باید نسبت به این جایگاه تنظیم شود. نگهبانان میدانی و مراقبت‌های مختلف و مناسبی باید برای این کار مهیا شوند.

رضایی عنوان کرد: اصل ٧٨ قانون اساسی در این باره بسیار پرمحتوا و وزین است. اگر کوچک‌ترین جابجایی به مصلحت نظام باشد بایستی به تایید و تصویب چهار پنجم نمایندگان برسد که این اصل جزو محکم‌ترین اصول ما در قانون اساسی است.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با اشاره به تعریف مرزبانی در پیش از انقلاب، تصریح کرد: پیش از انقلاب تعریف مرزبانی در کشور ما متفاوت بود. ما در ان زمان جزئی از پیمان‌های منطقه‌ای غرب بودیم و مرز آن‌چنان جایگاهی نداشت.

وی ادامه داد: پس از انقلاب اسلامی مؤلفه‌ها عوض شده و عمیق‌تر شده است. ما باید به آرمان جمهوری اسلامی درباره نقش مرزبانی و تاثیر آن بر مرزبانی دقت زیادی داشته باشیم.

رضایی با اشاره به تهدیدات مرزی پیرامون جمهوری اسلامی اذعان کرد: هیچ کشوری در دنیا به اندازه جمهوری اسلامی تهدیدات مرزی ندارد و آن هم به جهت آرمان انقلاب اسلامی است و امروز

وی ادامه داد: در موضوعات دیگر ما اشرافیت سطوح مختلف کشوری ما به جایگاه مرز توجهی نشده است. ما وقتی در جلسات مشترک با کشور‌های همسایه شرکت می‌کنیم، آنها درباره مسائل مرزی بسیار دقیق و مسلط هستند.

انتهای پیام/ 251

نظر شما
پربیننده ها