دومین کنگره ۱۴۰ شهید روحانی مدافع حرم در قم برگزار شد

دومین کنگره بین المللی ۱۴۰ شهید روحانی مدافع حرم از کشور‌های ایران، افغانستان، پاکستان، لبنان، عراق و سوریه، امروز پنجشنبه در سالن همایش‌های جامعه الزهرا (س) قم برگزار شد.
کد خبر: ۳۳۴۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴ - 21February 2019

دومین کنگره ۱۴۰ شهید روحانی مدافع حرم در قم برگزار شدبه گزارش دفاع‌پرس از قم، امروز دومین کنگره شهدای روحانی مدافع حرم با حضور فرماندهان ارشد نظامی، مسئولان کشوری و خانواده‌های معظم شهدای روحانی مدافع حرم از کشور‌های ایران، افغانستان، پاکستان، عراق و سوریه برگزار شد.

مدیر جامعه الزهرا (س) در این مراسم با تجلیل از شهدای مدافع حرم به ویژه شهدای روحانی مدافع حرم گفت: بر اساس آموزه‌های قرآن کریم، سعادت دنیا و آخرت در گرو ۲ بال علم و عمل است و روحانیت معظم شیعه در طول تاریخ در این عرصه‌ها پیشتاز و سرافراز بوده است.

حجت‌الاسلام «سیدمحمود مدنی» ادامه داد: شهدای روحانی در طول تاریخ با جان فشانی در راه اسلام، صفحات درخشانی از ایثار به ثبت رسانده‌اند.

وی، وجود ۴ هزار و ۳۰۰ شهید روحانی در دفاع مقدس را افتخار حوزه علمیه دانست و گفت: روحانیان به نسبت جمعیت، پنج برابر همه گروه‌های اجتماعی در دوران دفاع مقدس، شهید تقدیم انقلاب و اسلام کرده‌اند که این موضوع پیشتازی آن‌ها در عرصه علم و جهاد را نشان می‌دهد.

مدنی افزود: روحانیان در مسیر پر افتخار جهاد در راه خدا و اسلام، جان خود را فدای انوار پر فروغ الهی نمودند که برگزاری چنین کنگره‌هایی می‌تواند یادآوری این ایثارگری‌ها باشد.

وی ابراز داشت: جامعه الزهرا (س) با شهدا عهد بسته است که تربیت کننده دختران در ۲ حوزه علم و جهاد و ایمان و شهادت باشد.

مدنی گفت: علم و دانش همراه با بصیرت و آگاهی بانوان باید در خدمت ارزش‌های والای الهی باشد و در این زمینه جامعه الزهرا برنامه‌های متنوعی در دستور کار دارد. 

عدنان محمود سفیر سوریه در جمهوری اسلامی ایران و یاسر عبدالزهرا رایزن فرهنگی عراق در ایران در بخشی از این برنامه به زبان عربی به سخنرانی پرداختند.

تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم، قرائت دلنوشته‌ای توسط معصومه کریمی دختر شهید مدافع حرم سرور کریمی، رونمایی از ۲۶ مستند تلویزیونی و ۶ جلد کتاب زندگی پیرامون شهدای روحانی مدافع حرم و همچنین یک جلد کتاب مقاله‌های ارسالی، برپایی نمایشگاه عکس ۱۴۰ شهید روحانی مدافع حرم و حضور عطرآگین پیکر مطهر شهید گمنام دفاع مقدس از بخش‌های این کنگره بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار