آیت‌الله اعرافی:

استقامت خانواده‌های شهدا به خط نبرد حق علیه باطل صفا می‌بخشد

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: استقامت و صبوری خانواده‌های شهدا است که به خط نبرد حق علیه باطل صفا می‌بخشد.
کد خبر: ۳۳۴۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۷ - 21February 2019

استقامت خانواده‌های شهدا به خط نبرد حق علیه باطل صفا می‌بخشدبه گزارش دفاع‌پرس از قم، آیت‌الله «علیرضا اعرافی» امروز در دومین کنگره بین‌المللی بزرگداشت ۱۴۰ شهید روحانی مدافع حرم که با حضور خانواده‌های مدافعان حرم ایرانی، عراقی، پاکستانی و افغانستانی در قم برگزار شد اظهار داشت: شهدای حوزه و روحانیت رساله علمیه و عملیه را با مرکب خون خود نوشته‌اند، درود بر آنان که در هنگامه نبرد رشته تعلق را گسسته و به میدان مبارزه شتافته‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه خانواده‌های شهدا پیشگامان خط مقاومت بوده و هستند اضافه کرد: صبوری خانواده‌های شهدا است که به خط نبرد حق علیه باطل صفا می‌بخشد؛ دفتر پرافتخار شهادت همواره در طول تاریخ از نام عالمان و روحانیان سرافراز درخشیده است.

وی بیان کرد: روحانیت هزاران شهید برای آزادی، نجات امت، برپایی تمدن نوین اسلامی و استقلال تقدیم کرده است و همین امر سر جامعه روحانیت را بالا نگه داشته است.

مدیر حوزه‌های علمیه تصریح کرد: جهاد و شهادت در مکتب اسلام دارای دکترین است و با جهاد و شهادت دروغین تکفیری‌ها تفاوت دارد. جهاد و شهادت در مکتب تشیع منطق عقلانی دارد که مؤلفه‌های آن ما را از سایر منطق‌های دروغین جدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: جهاد، مقاومت و شهادت در مکتب تشیع مبتنی بر عقلانیت و مبانی استوار فکری و معنوی است، جهاد و شهادت گرچه مظهر احساس است، ولی باید بر پایه تفکر و عقلانیت باشد.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه نخستین مؤلفه منطقی جهاد و شهادت عقل است اظهار کرد: دومین مؤلفه روشن جهاد و شهادت حقانی مکتب تشیع، دفاع در برابر متعرضان است، نیرو‌های مقاومت جان خود را برای دفاع از سرزمین و ناموس اسلامی فدا کرده‌اند.

وی بیان کرد: سومین مؤلفه جهاد و شهادت مبتنی برحق، فرماندهی راستین و واجد شرایط است؛ جهاد و شهادت دارای خطوط قرمز و مرز‌های مشخصی است. در مبارزه خطوط قرمز انسانی را باید رعایت کرد، ولی تکفیری‌های داعش هزاران روش غیرانسانی و غیراسلامی در مبارزه به کار بستند و هزاران نفر را سوزاندند و سر بریدند و خطوط قرمز را زیر پا گذاشتند و با این کار چهره مشوشی از جهاد و اسلام نقش زدند.

آیت‌الله اعرافی افزود:شهدای مدافع حرم از سپاه، بسیج، زینبیون، فاطمیون و روحانیون بر اساس منطق مستشاری و با درخواست دولت‌های دوست عراق و سوریه و با هدف مشروع دفاع در میدان مبارزه با داعش حاضر شدند؛ مبادا کسانی فکر کنند در جنگ درونی مذهبی و طایفی افتادیم. راه ما از جنگ‌های طایفی جدا است و راه ما بر اساس منطق و عقلانیت و با کمال شجاعت است.

وی اضافه کرد: امروز در جبهه‌های مقاومت از غزه تا لبنان و سوریه و ... از همه مذاهب شیعه و سنی حضور دارند، ولی پشت صحنه داعش صهیونیسم است که امروز این مسئله برای همه روشن شده و در آینده روشن‌تر خواهد شد.

مدیر حوزه‌های علمیه ادامه داد: اگر در سوریه و عراق در برابر توطئه داعش ایستادگی نشده بود امروز اسلام به محاق می‌رفت. اسلام و حوزه امروز همچنان در پای آرمان‌ها و معارف اسلام و انقلاب ایستاده و ضمن حمایت از آن، هر جا که لازم باشد نهایت همکاری را دارد.

آیت‌الله اعرافی مطرح کرد: بیانیه «گام دوم انقلاب اسلامی» که توسط رهبر انقلاب منتشر شد نشان می‌هد راه طولانی و گام‌های بزرگی در پیش داریم و به نقطه‌ای خواهیم رسید که امت جهانی اسلام شکل خواهد گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار