رییس سازمان نشر آثار مشارکت زنان در دفاع مقدس:

شهدا در دامان مادران خود به این مقام رسیدند

«مریم مجتهدزاده» گفت: شهدای ما در راه دفاع از اهداف مقدس اسلام جانفشانی کرده و حماسه‌ای جاوید آفریدند که بی‌شک در این راه آموزگاری داشته‌اند به نام «مادر» که در دامان پرمهر و کلاس درس او، به این مقام رسیدند.
کد خبر: ۳۳۴۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹ - 24February 2019

آیین تجلیل از مادران شهدا برگزار شدبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «مریم مجتهدزاده» رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در مراسم تجلیل از مادران شهدا که امروز (یک‌شنبه) با حضور جمعی از مادران شهدای دوران دفاع مقدس و مدافع حرم برگزار شد، با اشاره به نقش مادران شهدا در تربیت فرزندان خود، اظهار داشت: شجاعت شهید از مادر ایثارگری است که تربیت چنین فرزندی را به‌بهترین نحو و با معیار‌های اسلامی و به‌نکویی انجام داده و به‌عهده داشته است.

وی افزود: مادران شهدا، الگوی صبر، مقاومت و ایستادگی بوده و یادگاران گهرباری هستند که همواره شایسته تقدیر و سپاسگزاری جامعه بوده و خواهند بود؛ لذا بی‌تردید خلوص و تلاش‌های آن‌ها، الگویی برای نسل جوان کشورمان بوده و امید است که با تکریم و احترام به آن‌ها، بتوان یاد عزیزان‌شان را گرامی داشته و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم.

وی با بیان این‌که مادران شهدا آموزگاران شهدا هستند، خاطرنشان کرد: شهدای ما با تأسی از اعمال و رفتار امام حسین (ع)، درس فداکاری، وفاداری، ازخودگذشتگی، شجاعت و شهامت آموختند و در عمل نیز آن را به اثبات رساندند و در راه دفاع از اهداف مقدس اسلام جانفشانی کرده و حماسه‌ای جاوید آفریدند که بی‌شک در این راه آموزگاری داشته‌اند به نام «مادر» که در دامان پرمهر و کلاس درس او، به این مقام رسیدند.

مجتهدزاده گفت: مادران شهدا فرزندان‌شان را به‌دست خویش راهی جبهه‌ها کردند و پس از شهادت‌شان نیز ضمن داشتن احساسات قوی مادرانه، مصالح اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را ترجیح دادند و گفتند که امانت را به صاحبش بازگرداندیم.

بر اساس این گزارش، در پایان این مراسم از مادران شهیدان اوحدی، میردوستی، قربانی، خواجه صالحانی، سپهری و... تقدیر و تجلیل به‌عمل آمد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار