دفاع پرس گزارش می دهد/

پیمان برادری موساد ،سیا و جبهه النصره در سوریه؛ ترور مغزهای متفکر مقاومت اولین گزینه صهیونیست ها

پروژه ترور دانشمندان و نخبگان منطقه سال هاست که از سوی رژیم صهیونیستی با واسطه گروه های وابسته تروریستی مانند جبهه النصره پیگیری می شود.
کد خبر: ۳۳۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۵ - 13November 2014

پیمان برادری موساد ،سیا و جبهه النصره در سوریه؛ ترور مغزهای متفکر مقاومت اولین گزینه صهیونیست ها

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس ، تاسیس گروه های تروریستی در منطقه در یک دهه اخیر از سوی رژیم صهیونیستی و امریکا و متحدانش به منظور تضعیف جبهه مقاومت و شبیه سازی این گروه ها با گروه هایی چون حزب الله با جدیت دنبال می شود و ترور که راهبردی ترین اقدام گروه های تروریستی تلقی می شود متوجه نخبگان و دانشمندان کشورهای منطقه و حامی مقاومت است.

در همین راستا پروژه ترور دانشمندان هستهای منطقه سال هاست که از سوی رژیم صهیونیستی با واسطه گروه های وابسته تروریستی پیگیری می شود.بررسی پرونده ترور دانشمندان هسته ای ایران ودستگیری برخی از عوامل ترور نشان داد که دستگاه اطلاعاتی موساد با آموزش عوامل تروریستی این دانشمندان را ترور کرده است.

در جنگ اخیر سوریه که حدود 4 سال است با هدایت رژیم صهیونیستی و به کمک عوامل تروریستی در جریان است دانشمندان و نخبگان سوری اعم از نظامی و علمی مورد هدف قرار گرفتند و ترور شدند.

 

دانشمندان سوری قربانی طرح صهیونیستی

ترور 5 مهندس شاغل در عرصه انرژی هسته ای و اتمی که از سوی جبهه النصره در سوریه روی داد از جمله اقدامات تروریستی در این کشور است.

مهندسان شهید در مرکز مطالعاتی و علمی برزه فعالیت می کردند و به گفته منابع آگاه این پنج مهندس به گونه ای فعالیت می کردند که کسی از نوع فعالیت آنها به صورت دقیق اطلاعی نداشته است، از این رو ترور آنها بعد از یک سری اقدامات شناسایی و ره گیری صورت گرفته بود.

در واقع ترور دانشمندان سوریه  در راستای ترور دانشمندان هستهای ایران قرار دارد و هدف اصلی رژیم صهیونیستی از این ترورها هجوم به مغزهای متفکر است.

در کنار رژیم صهیونیستی برخی از کشورهای اروپایی همچون انگلیس در تجهیز تروریست های خوب دارد و این عنوان به معنی ان است که عوامل مزدور و تروریست انگلیسی در صدد حمایت از این عوامل و مخالفان دولت سوریه را دارند که ترور نخبگان را در دستور کار گذاشته اند.

در همین راستا وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد: لندن مشارکت «ارزندهای» را در تجهیز و آموزش مخالفان میانهروی سوری با هدف مقابله با افراطگرایان داعش و دولت دمشق خواهد داشت. وی در بیانیهای اعلام کرد: ما به تامین تجهیزات غیرکشنده برای اپوزیسیون میپردازیم و انتظار میرود لندن در برنامه تجهیز و آموزش تحت رهبری آمریکا برای مخالفان میانهروی سوری مشارکت و همکاری ارزندهای داشته باشد.

جبهه النصره :

جبهه النصره یک گروه تروریستی با ظاهری اسلامی است که در سوریه رشد کرده و با القاعده در ارتباط است

و بیش از 4 سال است که در جنگ علیه دولت سوریه ترور ها و کشتار غیر نظامیان را  در برنامه خود قرار داده است.نیروهای جبهه النصره بین 5 تا 20 هزار نفر تخمین زده می شوند.

 


جبهه النصره چگونه با موساد همکاری می کند:

حبهه النصره از جمله گروه های تروریستی فعال در منطقه است که ارتباطات گسترده ای با دستگاه اطلاعاتی موساد دارد.

حسین مرتضی کارشناس سوری در این باره گفت: در آغاز حملات ضد سوریه شماری از اعضای وابسته به جبهه النصره از سوی ارتش و نیروهای امنیتی سوریه شناسایی شدند که به پیشرفته ترین تجهیزات تماس و رصد مجهز بودند، این دستگاه ها به صورت مستقیم می توانستند با ماهواره ها در ارتباط باشند، این اطلاعات به دست آمده با اطلاعات دریافت شده از سرویس های اطلاعاتی روسی و چینی مطابقت داشتند، حتی در این زمینه نقش برجسته سرویس های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و نقش سیا کشف شد، البته در این بین نقش فعال ژنرال ریچارد کلیفلاند ژنرال آمریکایی به وضوح قابل مشاهده بود، به نظر می رسد وی نقش هدایت و سازماندهی این قبیل عملیات را در دست داشته است، به گونه ای که به وسیله اطلاعات به دست آمده مشخص شد وی و تیمش در آموزش به گروه های تروریستی برای انجام عملیات ترور نقش داشته و وی به سرویس اطلاعات مرکز آمریکا "سیا" در ارتباط است.

مسیر ورود تروریست ها به سوریه

به طور قطع فعال شدن گروه های تروریستی از طریق کشورهای عربی منطقه و همسایه در سرزمین های اشغالی انجام می شود.این گروه های تروریستی از داخل سوریه و از طریق مرز با اردن و بخصوص از طریق مرز جولان اشغالی خود را به سوریه رساندند و در مناطق مختلف از خاک سوریه مستقر شدند.

راه اندازی اتاق عملیات موساد در خاک کشورهای منطقه:

شواهدی وجود دارد که  موساد در راه اندازی اتاق عملیات و برگزاری دوره های آموزشی در داخل خاک اردن و ترکیه و منطقه کردستان در شمال عراق به صورت مستقیم دخالت داشته و سهیم بوده است.

این گروه ها را تیم ماگلان اسرائیلی که متخصص حمله به فرودگاه های مختلف است و با همکاری تیم بیتا ایر که متخصص در انجام عملیات ترور است در آموزش دادن به این گروه ها نقش عمده ای را ایفا کرده اند.

 

حمایت های عملیاتی از این گروه های تروریستی وابسته به جبهه النصره از سوی اسرائیل تنها به عملیات آموزش خلاصه نمی شده است بلکه اسرائیل به صورت مستقیم در بیش از یک نقطه در داخل خاک سوریه به این گروه ها به صورت مستقیم یاری رسانده اند، بخصوص در آن نقاط از خاک سوریه که مراکز نظامی و آکادیمیک حساس وجود داشته آنها دست به کمک مستقیم به جبهه النصره زده اند، این همکاری های مستقیم و مشترک اسرائیل و جبهه النصره در حمص و حومه آن و در حومه درعا، الغوطه الشرقیه و القلمون به وضوح دیده شده است، به گونه ای که در این مناطق این گروه ها تروریستی از کمک و یاری مستقیم اسرائیل از نظر بهره وسایل ارتباطاتی پیشرفته و جاسوسی وسیع و مشارکت مستقیم در این عملیات برخودار بوده اند.

دلایل میدانی مشارکت موساد و جبهه النصره

اما در خصوص انهدام مراکز مطالعاتی و علمی و آکادیمی باید گفت که گروه جبهه النصره در این رابطه چهره ای شناخته شده در دشمنی با این مراکز به شمار می آید، به گونه ای که آنها در این رابطه از شیوه های شناخته شده موساد کمک گرفتند، و مراکز علمی و مراکز و پایگاه های نیروی هوایی و مراکز رادار و پدافند را هدف قرار داند، بخصوص آنها مراکز پدافند هوایی را در منطقه برج السلطان هدف قرار می دادند، و تا عمق الغوطه الشرقیه به این عملیات خود ادامه می داند، و ایستگاه النعیمه واقع در ریف درعا را هدف قرار دادند، و آن چه که اخیراً در تل الحاره در حومه درعا روی داد بهترین دلیل بر مشارکت جبهه النصره با موساد در انجام این قبیل عملیات است.

این مطالب گفته های منتشر شده در مقاله نشریه عبری زبان و صهیونیستی یدیعوت آحارانوت در تاریخ 14 – 1 – 2012 به قلم بن یشای را تایید می کند که در آن مقاله نوشته بود این عملیات ترور نشان می دهد هدف آنها از این عملیات ترور افرادی است که مغزهای پر اطلاعاتی و فکری دارند.

وی همچنین در آن مقاله به صورت صریح واضح و شفاف افزده است: کسی لازم نیست کارشناس زبده باشد تا متوجه شود این عملیات ترور و انفجارها که به صورت سری صورت گرفته اند، به دست افراد آموزش دیده و سازمان یافته صورت گرفته است آنها به نظام هایی مرتبط هستند که منافع مشترکی دارند و تنها نظام ها و کشورهایی قادر به انجام این ترورهای برنامه ریزی شده و دقیق هستند که منافع مشترک و توان لازم برای انجام چنین ترورهایی دارند .

نتیجه:

با توجه به تمام این خوش خدمتی های صورت گرفته از سوی بازوی فعال موساد در سوریه برای ما دیگر بسیار واضح و مبرهن است که دشمنی با مراکز اقتصادی و نظامی و حمله به مغزهای اندیشمندان و نخبگان سوریه و حمله به مراکز راداری و هشدار سریع و حمله به پدافند هوایی و ترور خلبانان نمی تواند به سود کسی باشد مگر به سود دشمن اصلی محور مقاومت اسلامی در منطقه.

انتهای پیام/ح

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار