فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان:

دستاوردهای کشور مرهون شهدا و دفاع مقدس است

سردار مرتضی کشکولی گفت: آنچه را به‌دست آورده‌ایم به‌واسطه شهدا و دفاع مقدس بوده که محکم پای حرفمان ایستادیم و خون دادیم؛ هرآنچه نداریم نیز مربوط به زمانی است که احساس کردیم باید مذاکره کنیم.
کد خبر: ۳۳۴۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۵ - 25February 2019

آنچه را به‌دست آورده‌ایم به‌واسطه شهدا و دفاع مقدس بوده استبه گزارش دفاع‌پرس از خرم‌آباد، سردار «مرتضی کشکولی» فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) ظهر امروز در نشست با اعضای شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان که در سالن جلسات سپاه حضرت ابوالفضل (ع) برگزار شد با بیان اینکه متولی امور شهدا بنیاد شهید بوده است، اظهار داشت: در سال‌های گذشته کوچه‌هایی رنگ‌باخته به‌نام شهدا نامگذاری شده‌ بودند، ولی پس از جلسات متعدد هم‌اکنون بیش از 200 تا 300 کوچه به‌نام شهدا با تابلوهای جدید نام‌گذاری شده‌است.

وی افزود: واقعیت این است که ما هنوز شهدا را نشناخته‌ایم و نمی‌دانیم که تثبیت انقلاب اسلامی را شهدای دفاع مقدس رقم زدند. تاکنون آنچه را به‌دست آورده‌ایم به‌واسطه شهدا و دفاع مقدس بوده که محکم پای حرفمان ایستادیم و خون دادیم؛ هرآنچه نداریم نیز مربوط به زمانی است که احساس کردیم باید مذاکره کنیم.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) عنوان کرد: متأسفانه در استان لرستان کاری برای شهدا نشده‌ و تنها حدود 50 کتاب در ارتباط با شهدا منتشر شده است درحالی که برای هر شهید می‌توان 10 کتاب را منتشر کرد.

وی با اشاره به اینکه وظیفه کمیته فرهنگی شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به‌عهده ارشاد است، بیان کرد: ما به ارشاد هیچ امیدی نداریم؛ چراکه طی این 40 سال گذشته هیچ اقدام تأثیرگذار و ماندگاری در حوزه تئاتر و موسیقی برای شهدا انجام نداده‌است.

کشکولی گفت: متأسفانه در دانشگاه‌ها نیز برای شهدا کاری نکرده‌ایم و علی‌رغم اینکه بسیاری از استادها خانواده شهید و حزب‌اللهی هستند، ولی در کلاس‌ها هیچ اسمی از شهدا آورده نمی‌شود؛ شاید احساس می‌کنند که اگر اسم شهید را نیاورند، روشنفکری است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) تصریح کرد: ما نمی‌گوییم همه شهر به نام شهدا باشد، ولی باید شهدا حتی به‌اندازه یک‌پنجم از شهر سهم داشته باشند و المان‌هایی از اخلاص، ایثار، وطن‌دوستی شهدا در شهر نصب کنیم.

کشکولی اظهار داشت: یکی از برنامه‌های سپاه برگزاری یادواره شهدا در کوچه‌ها، مدارس و محلات است که بتوانیم کنگره شهدا را از سال 1400 به بعد کلید بزنیم؛ هم‌چنین جمع ‌وری خاطرات شهدا طی مصاحبه و ضبط صدای پدران، مادران و همسران شهدا از این برنامه‌هاست.

وی افزود: برای اندیشه‌ورزی باید سعی کنیم فضای ادارات و اماکن عمومی شهر و روستاها را با تمثال شهدا تزئین کنیم. آنچه  برای شهدا به عقل و ذهنمان می‌رسد، بدون هیچ محدودیتی انجام بدهیم و سپاه نیز جهت هم‌افزایی با سایر دستگاه‌ها پای کار است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) با انتقاد از اینکه در رابطه با عقلانیت و هوشمندی شهدا کم‌کاری شده، عنوان کرد: همه فکر می‌کنند شهدا افرادی احساسی بودند در حالی که شهدا عاقل و هوشمند بودند که شهادت را انتخاب کردند؛ هم‌چنین در رابطه با اسلام‌خواهی، ولایت‌مداری و آمادگی برای دفاع از انقلاب اسلامی شهدا باید کارشود..

وی بیان کرد: متأسفانه در بسیاری از اقدامات برای شهدا از آرم ادارات استفاده می‌شود؛ این یعنی به‌دنبال سهم‌خواهی هستیم. باید سعی کنیم برای شهدا بدون نام و آرم کار کنیم؛ چون هرکس با اخلاص برای شهدا کار کند در دنیا و آخرت سعادتمند خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار