امیر شیخ‌حسنی:

جایگاه سربازی در نظام اسلامی ارتقا یافته است

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع گفت: مسئولان کشور توجه ویژه‌ای به حوزه سربازی و جایگاه سرباز در جامعه داشته‌اند و بعد از انقلاب اسلامی، جایگاه سربازی ارتقا یافته است.
کد خبر: ۳۳۵۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳ - 26February 2019

حوزه سربازی در نظام اسلامی ارتقا یافته استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «محمود شیخ‌حسنی» معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در یازدهمین جشنواره حضرت علی اکبر (ع) جوان سرباز وزارت دفاع که صبح امروز در سالن امام علی (ع) شهرک امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: همه کشور‌ها به موضوع سربازی و سرباز توجه ویژه دارند؛ زیرا سرباز در حوزه تأمین امنیت کشور نقش اساسی و مهمی را ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: مسئولان کشور ما بعد از انقلاب اسلامی توجه ویژه‌ای به حوزه سربازی و جایگاه سرباز در جامعه داشته‌اند و در این مدت جایگاه سربازی نسبت به قبل ارتقا یافته است.

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع یادآور شد: متأسفانه در رژیم سابق نگاه بدبینانه‌ای نسبت به حوزه سربازی حاکم بود به طوری که از آن به عنوان «اجباری» یاد می‌شد و با اجبار، جوانان را به سربازی می‌بردند و حتی اجازه دیدار با خانواده‌هایشان را در طول خدمت به آن‌ها نمی‌دادند.

امیر شیخ‌حسنی با اشاره به جایگاه سربازی در دین و مکتب اسلام گفت: سربازی آخرین مرحله آموزش و پرورش جوانان است و نیرو‌های مسلح در این دوره به دنبال انتقال تجارب، ارائه آموزش و مهارت‌های زندگی به نسل جوانان است.

این مقام ارشد نظامی افزود: سرباز در نظام اسلامی از جایگاه بسیار والایی برخوردار است و این نگاه ریشه در فرهنگ غنی اسلام و دوران دفاع مقدس دارد.

وی با بیا اینکه شهدای سرباز در کنار سایر شهدا از مفاخر این مرز و بوم محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: سربازان وظیفه در دوران دفاع مقدس با حضور در جبهه‌های حق علیه باطل، تکلیف سربازی را با نهایت تعهد و همت انجام دادند و در واقع حدیث شجاعت و غیرت را به منصه ظهور رساندند.

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع بیان کرد: فرمانده معظم کل قوا همواره بر کیفی‌سازی دوران سربازی و ایجاد محیط با نشاط در دوره سربازی تأکید کرده‌اند که این موارد در برنامه‌های نیرو‌های مسلح مورد توجه قرار گرفته است.

امیر شیخ‌حسنی با بیان اینکه سربازی فرصت خوبی برای کسب دانش و مهارت است، تأکید کرد: جوانان سرباز باید از این فرصت برای رشد و کسب مهارت جهت بسترسازی اشتغال و تشکیل زندگی در آینده استفاده کنند؛ بنابراین دوران سربازی یکی از مهم‌ترین مراحل زندگی و خودسازی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار