ظریف خطاب به دیپلمات‌ها: با صلابت وظایف خود در دفاع از کشور را دنبال کنید

وزیر خارجه خطاب به جمعی از دیپلمات‌ها و مدیران وزارت خارجه در خصوص استعفای جمعی، از آن‌ها خواست که با صلابت وظایف خود در دفاع از کشور را دنبال کرده و از چنین اقداماتی به شدت پرهیز کنند.
کد خبر: ۳۳۵۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷ - 26February 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در واکنش به خبر استعفای جمعی از دیپلمات‌ها و مدیران وزارت امور خارجه در صورت قطعی شدن استعفای او اظهار داشت: «تاکید بنده به همه برادران و خواهران عزیز در وزارت خارجه و نمایندگی‌ها این است که با کمال صلابت وظایف خود در دفاع از کشور را دنبال کنند و از چنین اقداماتی به شدت پرهیز کنند. برای بنده خدمت در کنار شما افتخار بود و امیدوارم استعفای بنده تلنگری برای بازگشت وزارت امور خارجه به جایگاه قانونی‌اش در روابط خارجی باشد. از همه شما ممنونم.»

به گزارش فارس، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه دیشب (دوشنبه ششم اسفندماه) از سمت خود کناره‌گیری کرد و یک منبع مطلع نزدیک به وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس این خبر را تایید کرد.

ظریف در همین خصوص در صفحه اینستاگرام خود، نوشت: «از بزرگواری مردم عزیز و دلاور ایران و مسئولین محترم در ۶۷ماه گذشته بسیار سپاسگزارم. از ناتوانی برای ادامه خدمت و تمام کاستی‌ها و کوتاهی‌ها در دوران خدمت صمیمانه پوزش میخواهم. شاد و سربلند باشید.»

ظریف در حالی استعفایش را در اینستاگرام اعلام کرد که مدت‌ها بود در صفحه اینستاگرامش پستی نگذاشته بود و آخرین پست اینستاگرامش در روز عاشورای حسینی (29 شهریور ماه /20 سپتامبر 2018) منتشر شده بود و در این مدت فقط در توئیتر به انتشار مواضع و نظراتش می‌پرداخت.

ساعتی پس از انتشار خبر استعفای ظریف، محمود واعظی رئیس دفتر و سرپرست نهاد ریاست جمهوری خبر‌های منتشر شده مبنی بر پذیرش استعفای وزیر خارجه توسط روحانی را تکذیب کرد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار