صالحی خواستار شد؛

ضرورت اهتمام جدی مسئولان قزوین نسبت به احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: قزوین از یک جایگاه ایمان و معنویت خاصی برخوردار است که شهدا و بزرگان آن محور اصلی آن و بیانگر هویت والای استان هستند و شایسته است مسئولان استان نسبت به احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس اهتمام جدی داشته باشند.
کد خبر: ۳۳۵۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲ - 27February 2019

ضرورت اهتمام جدی مسئولان قزوین نسبت به احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، «علی اکبر صالحی» امروز در دیدار با امیر سرتیپ دوم ستاد «بهنام پیری» ضمن تبریک انتصاب وی اظهار داشت: قزوین یکی از استان‌‌های شاخص کشور در حوزه ایثارگری و شهادت است که برخی از آنان جزو شهدای ماندگار جهان اسلام محسوب می شوند.

وی افزود: شهدایی همچون «محمد علی رجایی»، «عباس بابایی»، «حسین لشگری»، «رضا حسن‌پور»، «احمد اللهیاری» و «سید علی‌اکبر ابوترابی» از جمله جاودانه‌های دفاع مقدس هستند که در کشور شاید تجمیع چنین بزرگانی کم‌نظیر باشد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با ابراز تأسف از عدم وجود مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس قزوین با وجود 3 هزار شهید گلگون کفن و ده‌ها هزار جانباز و رزمنده استان، گفت: قزوین از یک جایگاه ایمان و معنویت خاصی برخوردار است که شهدا و بزرگان آن محور اصلی آن و بیانگر هویت والای استان هستند و شایسته است مسئولین استان نسبت به احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس اهتمام جدی داشته باشند.

در ادامه این دیدار مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین با اشاره به اینکه جایگاه قزوین در دفاع از ارزش‌های انقلاب و نظام بر همگان ثابت شده، گفت: متاسفانه هنوز هیچ قدمی در جهت ایجاد مرکز فرهنگی دفاع مقدس از سوی مسئولان استان صورت نگرفته است.

امیر سرتیپ دوم ستاد «بهنام پیری» ادامه داد: مقام معظم رهبری در سخنان اخیرشان در دیدار با دست‌اندرکاران کنگره ملی 3 هزار شهید استان بیان کردند؛ «قزوین هم موقعیّت جغرافیایی، هم موقعیت تاریخی، هم موقعیت فرهنگی و هم آزمون بزرگ مربوط به دوران انقلاب و دفاع مقدّس را جزو افتخارات خودش دارد؛ در این هیچ تردیدی نیست و بزرگان قزوین، چه علمای قبل مثل همان برادران قَرقانی، شهید ثالث و مرحوم ملّاصالح -جدّ آقای صالحی و دیگران که بودند تا زمان ما و همچنین شهدای برجسته، شهید بابایی، شهید لشگری، شهید رجائی، مرحوم آقای ابوترابی (رضوان ‌اللّه علیه) - پدر، پسر و دیگران همه مایه‌ افتخارند».

این مسئول ادامه داد: در سال 1389 بر اساس مصوبات رییس جمهوری وقت مصوب شده بود که 20 میلیارد تومان جهت احداث مجموعه فرهنگی دفاع مقدس قزوین اختصاص یابد اما متاسفانه مسئولان استان قزوین تاکنون هیچ توجهی در این خصوص انجام نداده‌اند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان قزوین خاطرنشان کرد: هم اکنون 22 استان کشور دارای مرکز فرهنگی دفاع مقدس باشکوهی به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین نکوداشت دلاوری‌های رزمندگان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس هستند، اما تعهدات مسئولان در استان شهیدپرور قزوین هنوز در پای برگه‌ها باقی مانده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار