مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کرمانشاه:

زنان کرمانشاه در دفاع مقدس حضور چشمگیری داشتند

سردار «مرادعلی محمدی» گفت: زنان استان کرمانشاه در دوران هشت سال دفاع مقدس حضور چشمگیری داشتند و به خوبی نقش آفرینی کردند.
کد خبر: ۳۳۵۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰ - 26February 2019

زنان کرمانشاه در دفاع مقدس حضور چشمگیری داشتندبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، سرتیپ دوم پاسدار «مرادعلی محمدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه در جشنواره معرفی اسوه‌های صبر و مقاومت به جامعه به ویژه به نسل جوان را یکی از اهداف و ماموریت‌های این اداره‌کل ذکر کرد و گفت: تلاش می کنیم در قالب برنامه‌های فرهنگی مادران و همسران شهدا را به عنوان الگوهای مقاومت به جامعه معرفی کنیم.

محمدی با گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن، افزود: زنان استان کرمانشاه در دوران هشت سال دفاع مقدس حضور چشمگیری داشتند و به خوبی نقش آفرینی کردند.

وی پشتیبانی از رزمندگان را یکی از نقش آفرینی‌های زنان استان دانست و گفت: زنان استان کرمانشاه در سنگر پشتیبانی رزمندگان را برای دفاع از کیان ایران اسلامی یاری کردند.

این مسئول با تقدیر از مردم استان کرمانشاه به واسطه دفاع از مرزهای ایران اسلامی، گفت: مردم کرمانشاه در دوران جنگ شهرها را ترک نکردند و ماندند و مقاومت کردند و با این ماندن خود اجازه تصرف شهر را به دشمن متجاوز بعثی ندادند.

مدیرکل حفظ اثار ونشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه استان کرمانشاه 3 هزار شهید بمباران دارد، گفت: این استان همچنین یک هزار زن شهیده دارد که از این لحاظ دومین استان کشور هستیم و از نظر زنان جانباز نیز مقام اول کشور را داریم.

محمدی بیان داشت: اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان در تلاش است زندگینامه و ایثارگری و رشادت های این زنان را در قالب کتاب تاریخ شفاهی تدوین و منتشر کند.

وی ثبت حماسه مردم استان کرمانشاه در دوران جنگ و تهیه و تدوین دانشنامه استان در دفاع مقدس را نیز از دیگر برنامه های بنیاد اعلام کرد و افزود: پیش چاپ جلد اول این دانشنامه در سوم خرداد سال 98 رونمایی می شود

این مسئول جریان سازی فرهنگی، تبیین نقش زنان در دفاع مقدس و معرفی اسوه های صبر و مقاومت در استان را نیز در اولویت برنامه‌های اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان دانست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها