روایت سردار شهید غلامی از اولین مسوول ستاد تیپ سیدالشهدا

سردار شهید احمد غلامی از فرماندهان لشکر 10 سیدالشهدا (ع) روایتی از «مرتضی سلمان طرقی» اولین مسوول ستاد تیپ سیدالشهدا (ع) را بیان کرد.
کد خبر: ۳۳۵۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۰ - 01March 2019

روایت سردار شهید غلامی از اولین مسوول ستاد تیپ سیدالشهدابه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار شهید حاج احمد غلامی از فرماندهان لشکر 10 سیدالشهدا (ع) که در دفاع از حرم اهل بیت (ع) در سوریه به شهادت رسید خاطره ای از سردار شهید «مرتضی سلمان طرقی» اولین مسوول ستاد تیپ سیدالشهدا (ع) که پس از مدتی به لشکر 10 سیدالشهدا ارتقا یافت را روایت می کند که در ادامه آن را می خوانیم.

مرتضی را یکبار در سال 58 داخل پادگان عشرت آباد که در واحد اطلاعات کار می کرد، دیده بودم.

بعد از شروع جنگ گردان ما به نام گردان صف یا گردان شش به فرماندهی «علی موحد دانش» با سه گروهان که دارای 270 نفر پرسنل جنگ دیده بود بنابر تدبیر فرمانده سپاه تهران به صورت سازمان کامل گردان با آموزش های لازم برای جلوگیری از سقوط خرمشهر عازم اهواز شد.

صبح یکی از روزها وقتی من و مرتضی کنار جاده در نوبت شستن ظرف و ظروف برای صبحانه بودیم بعلت اصابت ترکش خمپاره من مجروح شدم و مرتضی سالم ماند.

من به آبادان و سپس ماهشهر و سپس به تهران اعزام شدم و در بیمارستان مصطفی خمینی بستری شدم. دیگر مرتضی را ندیدم تا بعد از عملیات خرمشهر که تیپ محمد رسول الله (ص) به لبنان اعزام شد. مرتضی را در لبنان دیدم. مرتضی مسوول گردان سلمان بود و بنده هم مسوول عملیات سپاه مستقر در لبنان و سوریه بودم و به مدت 5 ماه تقریبا با هم بودیم. تا اینکه من را از تهران خواستند، مرتضی به اتفاق شهید کاظم رستگار در لبنان ماند. بنا شد با هم مرخصی بیایند. در آنجا هم فرمانده سپاه تغییر کرد و لذا چند روز بعد شنیدم که مرتضی و کاظم هم به تهران آمده اند. چند روز گذشته بود که بنا شد عملیات مسلم ابن عقیل در غرب کشور و در منطقه سومار انجام شود. بنده خودم را به شب عملیات رساندم، بعد از عملیات قصد بازگشت به تهران را داشتم که داخل پادگان الله اکبر در اسلام آباد غرب در حین سوار شدن به اتوبوس صدایم کردند، دیدم مرتضی سلمان طرقی، تقی محقق و حسین خالقی با یک لندرور بودند. پیاده شدند و دیده بوسی کردیم. پرسیدند کجا می روی؟ گفتم می روم تهران.

گفتند ما در تهران در به در دنبالت گشتیم باخبر شدیم آمده ای اینجا. گفتند تیپ سیدالشهدا (ع) به فرماندهی حاج علی موحد دانش تکشیل شده و اعزام شده اند. ما آمده ایم و بقیه هم دارند می آیند. باید کمک ما کنی، فعلا اینجا کار داریم بعدا برو تهران.

مرتضی سلمان طرقی را بعنوان اولین مسوول ستاد تیپ 10 سیدالشهدا انتخاب کرده بودند و حسین خالقی هم معاون تیپ 10 سیدالشهدا بود.

عملیات خیبر آقا مرتضی مسوول محور شد و روزگار خوشی با هم داشتیم. تا جدایی فاصله ای نبود. در حین عملیات خیبر مرتضی سلمان طرقی بوسیله گلوله مستقیم تانک در یک نبرد سخت و جان فرسا به اتفاق کمک ها و دستیاران و تیم مخابراتش در ساعت 11 صبح به شهدا پیوستند. «حسین راحت» هم در کنار مرتضی به فیض شهادت نائل شد. مرتضی هنوز هم بعد از گذشت سال ها از شهادت ایشان جلو چشمانم با صلابت راه می رود.

شهید مرتضی سلمان طرقی در تاریخ هفتم اسفندماه سال 62 در جزیره مجنون جنوبی به شهادت رسید.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار