همایش اسوه‌های صبر و استقامت در ایلام برگزار شد

همایش تجلیل از بانوان اسوه صبر و مقاومت استان ایلام به مناسبت گرامیداشت ولادت حضرت زهرا (س) در بنیاد حفظ آثار استان برگزار شد.
کد خبر: ۳۳۵۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۳ - 27February 2019

همایش اسوه‌های صبر و استقامت در ایلام برگزار شدبه گزارش دفاع پرس از ایلام، ششمین همایش تجلیل از بانوان اسوه صبر و استقامت استان ایلام امروز در سالن آمفی تئاتر حفظ آثار ایلام برگزار شد. سرهنگ پاسدار علی جعفری فرمانده تیپ ۱۱ امیرالمومنین (ع) استان ایلام در این همایش اظهار داشت: در خانواده، زنان به واسطه نقش‌های کلیدی و تاثیرگذار و ویژگی‌های خاص زنانه مانند عفت، حیا، صبر، قوای معنوی و… ازجایگاه ریشه‌ای خاصی برخوردارند.

سرهنگ جعفری در ادامه گفت: خانواده در اسلام عبارت است از مرد و زن که نیمه دوم آن کامل کننده و تربیت دهنده کودکان در خانواده است، و همچنین زن پایه‌های محکم این دژ در اجتماع را تشکیل می‌دهد. باید گفت زنان و مادران این استان علاوه بر همراهی همسران و فرزندان خود در جبهه، نقش مهمی در پشت جبهه‌های حق علیه باطل داشتند.

وی افزود: تجلیل از اسوه‌های صبر و استقامت هر ساله با هدف نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و با حضور جمعی از خانواده شهدا، مادران، همسران و فرزندان شهدا و جانبازان در استان ایلام برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ تجلیل از مقام شامخ و ارزشمند زنان حماسه آفرین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارائه الگوی عملی و دست یافتنی از سیره فاطمی، زینبی و همچنین ترویج فرهنگ دفاع مقدس و به ویژه در حوزه زنان و خانواده از اهداف برگزاری این همایش بود که در پایان ازخانواده‌های شهدا و همسران شهدای جاوید الاثر تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار