وعده سیسی برای بازگشت یهودیان به مصر

منابع صهیونیستی از دعوت عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور مصر از یهودیان برای بازگشت به مصر و خدمات رسانی دولت مصر به آن‌ها پرده برداشتند.
کد خبر: ۳۳۵۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰ - 28February 2019

وعده سیسی برای بازگشت یهودیان به مصربه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از پایگاه خبری عربی 21، روزنامه هاآرتص نوشت: «عبدالفتاح سیسی» رئیس جمهور مصر به آگاهی یک هیئت آمریکایی رساند که اگر یهودیان مایل به تشکیل اقلیت خود در مصر باشند، می‌توانند این کار را انجام دهند. سیسی همچنین وعده داد که برای آن‌ها کنیسه ساخته و نهاد‌های ویژه ایجاد کند.

این روزنامه افزود: نشست سیسی و هیات آمریکایی هفته گذشته در قاهره به مدت دو ساعت برگزار شد. اعضای این هیاتجزء کمیته‌ای هستند که نشان طلا به انور سادات رئیس جمهور اسبق مصر اعطا کرد.

به نوشته روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، ریاست هیئت را عزرا فریدلاندر موسس کمیته یاد شده برعهده داشت. او یک مشاور ارتدوکس تندرو از نیویورک است که رهبری تلاش‌ها برای اعطای جایزه به انور سادات را برعهده داشت.

این روزنامه به نقل از فریدلاند نوشت: سیسی با افتخار نه فقط درباره طایفه یهودیان که در گذشته در مصر وجود داشتند، سخن گفت: بلکه گفت که اگر آن‌ها به مصر برگردند، دولت همه نیاز‌های مورد نظر آن‌ها در زمینه دینی را برآورده خواهد کرد. این سخنان پذیرش بسیار گرم یهودیان بود.

وی افزود: سیسی به طور اساسی گفت که اگر جامعه یهودی بار دیگر بازگردد، دولت ساخت کنیسه و سایر خدمات مرتبط را برای آن‌ها انجام خواهد داد.

این روزنامه به نقل از فریدلاند همچنین نوشت: سیسی وعده توجه و ساماندهی مقبره قدیمی البساتین در قاهره را داد که یک مقبره یهودی قدیمی است.

این روزنامه صهیونیستی در پایان گزارش خود نوشت: سیسی در دسامبر گذشته وعده داده بود که پروژه‌های گسترده‌ای را برای ترمیم میراث یهودی در مصر اجرا کند.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار