مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان خراسان رضوی:

حفظ و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود

سردار «یوسفعلی­‌زاده» گفت: حفظ و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس از جمله فعالیت­‌های فرهنگی هستند که باید آن را به عنوان یک امر ضروری و یک حرکت اجتماعی و مطالبه مردمی پیگیری کرد. ­
کد خبر: ۳۳۵۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۲ - 28February 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، اولین همایش مسئولین دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی با هدف آشنایی با ساختار، وظایف و برنامه­‌های حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس، استفاده از تجارب برخی شهرستان­‌های فعال در حوزه نشر دفاع مقدس و تبادل نظر و ایجاد تعامل بین شهرستان­‌ها و این اداره‌ ­کل امروز (پنجشنبه 9 اسفندماه) در مشهد برگزار شد.

در این همایش یک روزه، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌­زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس استان خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «اکبر نجاتی» مشاور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس و حجت الاسلام و المسلمین «برهان باقری» مسئول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه منطقه­‌ای ثامن الائمه(ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران حضور داشتند.

سردار یوسفعلی­‌زاده در این همایش اظهار داشت: با راه‌­اندازی دفاتر حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس در سطح استان خراسان رضوی، این اداره‌ کل می‌­تواند خود را در شهرستان­‌های این استان تعریف کند و گسترش دهد و از نزدیک در حوزه ترویج فرهنگ دفاع مقدس حضور پیدا کند.

وی ادامه داد: تشکیلاتی که خود را در یک نقطه از مرکز استان تجمیع کند و نقش هدایتی و نظارتی را در صحنه پیگیری نکند طبیعتاً راه به جایی نخواهد برد و بسیاری نقش‌ها و مسئولیت­‌ها مغفول خواهند ماند.

این مسئول ادامه داد: در شهرستان­‌های «کاشمر» و «نیشابور» از سال­‌های قبل کار حفظ و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس به صورت خودجوش آغاز شده و شهرستان «جوین» نیز یک سال است که فعالیت خود را در این حوزه شروع کرده است. در شهرستان­‌های دیگر استان خراسان رضوی پرچمداری در این حوزه نداشتیم و این کار گسترش پیدا نکرده بود.

او خاطر نشان کرد: با بررسی وضعیت و کنترل بایسته­‌هایی که ضرورت داشت تا به مرحله انجام برسد، راه‌­اندازی دفاتر نمایندگی به عنوان یکی از اولویت­‌های اداره­‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس استان مورد توجه قرار گرفت.

یوسفعلی­‌زاده در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: مسئولین دفاتر نمایندگی استان خراسان رضوی از جامعه ایثارگران استان هستند که با دارا بودن پرونده­ای درخشان و مقبولیت و مطلوبیت از سوی مسئولین شهرستان­‌ها برای تصدی این مسئولیت معرفی شدند.

وی ابراز داشت: شما پیشکسوتان دفاع مقدس بعد از گذشت سال­‌ها با روحیه جهادی این انگیزه را در مسئولین اداره‌ ­کل ایجاد کردید که علی­رغم نبود ساختار و سازمان برای راه‌­اندازی دفاتر نمایندگی در سطح استان، اما این دفاتر در استان خراسان رضوی راه‌­اندازی شود.

این مسئول تأکید کرد: امام خمینی (ره) با دست خالی حرکت خود را در جهت شکل­‌گیری حکومت اسلامی آغاز کرد و امروز شاهد پیشرفت­‌های انقلاب اسلامی در عرصه­‌های مختلف هستیم. در دوران دفاع مقدس نیز ملت کشورمان با دست خالی در برابر دنیای استکبار ایستاد و از این آزمان سربلند بیرون آمدند. اداره‌­کل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس نیز در راه‌­اندازی دفاتر نمایندگی در سطح استان از همین منطق الهام گرفت.

یوسفعلی‌­زاده سپس بایسته­‌های دفاتر نمایندگی حفظ آثار را بر شمرد و تأکید کرد: به منظور گسترش روحیه انقلابی­‌گری و به پشتوانه شما پیشکسوتان جهاد و مقاومت دفاتر نمایندگی­ در سطح استان راه‌­اندازی شده است؛ لذا همت و مجاهدت شما را در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می­‌طلبد.

این مسئول در ادامه به بخش دیگری از بایسته‌­های دفاتر نمایندگی اشاره کرد و افزود: فعالیت‌­های فرهنگی با رویکرد انقلابی همیشه پیشرفت داشته‌اند. حفظ و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس از جمله فعالیت­‌های فرهنگی هستند که باید آن را در شهرستان­‌های استان خراسان رضوی به عنوان یک امر ضروری و یک حرکت اجتماعی و مطالبه مردمی پیگیری کرد.

وی تصریح کرد: مسئوولین دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی در سطح شهرستان­‌ها دبیری ستاد بزرگداشت سوم خرداد را بر عهده دارند، لذا نسبت به فعال شدن این ستاد جهت هر چه باشکوه برگزار کردن این رویداد مهم ملی، مذهبی و فرهنگی اهتمام ورزند.

این مسئول در مورد تدفین شهدا گمنام اظهار داشت: متقضیان تدفین شهدا گمنام در شهرستان‌ها باید ضمانت­‌های اجرائی لازم برای ساخت یادمانی در خور جایگاه رفیع شهیدان را متعهد گردند.

­یوسفعلی‌زاده سپس به راه‌­اندازی مجمع دفاع مقدس که به موضوع وقف و خیراندیشی در حوزه شهدا و دفاع مقدس می‌­پردازد اشاره کرد و بر استفاده دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس از ظرفیت دانشجویان، طلاب و همچنین نیروهای جوان در کنار نیروهای با تجربه و پیشکسوت تأکید کرد.

وی در پایان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت فعلی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان، معرفی یک نماینده توسط دفاتر نمایندگی جهت گذراندن دوره آموزشی به منظور پیگیری موضوع دانشنامه استانی دفاع مقدس در شهرستان­‌های استان را خواستار شد و بر تعامل دفاتر نمایندگی با دستگاه­‌های اجرایی همراه با مطالبه و پیگیری مأموریت‌­­ها تأکید کرد.

در ابتدای این همایش حجت الاسلام و المسلمین «باقری» مسئول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه منطقه‌­ای ثامن­‌الائمه (ع) سپاه با اشاره به آیه 120 سوره بقره بر حفظ روحیه انقلابی­گری و دشمن­‌ستیزی تأکید کرد.

در ادامه مسئولین دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس استان خراسان رضوی پرسش‌های خود را در خصوص ساختار و مأموریت­‌های این دفاتر در حوزه­‌های مختلف مطرح کردند و مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس استان و مدیران این اداره‌ ­کل به سؤالات پاسخ دادند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار