رئیس سازمان حج و زیارت خراسان جنوبی:

ثبت‌نام 17 کاروان حج تمتع خراسان جنوبی آغاز شد

«ابوالفضل نوفرستی» گفت: سهمیه حج تمتع استان خراسان جنوبی برای سال آینده 17 کاروان با ظرفیت 2 هزار و 300 زائر است که در مرحله اول این ظرفیت در اختیار زائرین قرار گرفته و در حال ثبت‌نام هستند.
کد خبر: ۳۳۵۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱ - 02March 2019

ثبت‌نام 17 کاروان حج تمتع خراسان جنوبی آغاز شدبه گزارش دفاع‌پرس از بیرجند، «ابوالفضل نوفرستی» رئیس سازمان حج و زیارت خراسان جنوبی امروز در نشست خبری اظهار داشت: سهمیه حج تمتع استان خراسان جنوبی برای سال آینده 17 کاروان با ظرفیت 2 هزار و 300 زائر است که در مرحله اول این ظرفیت در اختیار زائرین قرار گرفته و در حال ثبت نام هستند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های کاروان‌ها 160، 135 و 85 نفره است که 2 کاروان متعلق به اهل سنت است و مابقی زائران اهل تشیع حضور دارند، گفت: استان خراسان جوبی در حوزه مدیریت کاروان‌های زیارتی در عرصه عتبات و حج جزو جوان‌ترین استان‌های کشور محسوب می شود.

رئیس سازمان حج و زیارت خراسان جنوبی اضافه کرد: نیروهای جوانی که در خدمت کاروان‌ها قرار می‌گیرند هم در مجموعه‌ها و هم در کاروان‌های زیارتی انگیزه خوبی برای خدمت‌رسانی به زائران دارند.

نوفرستی با بیان اینکه در مرحله اول ثبت نام تمام کسانی که قبوض ودیعه گذاری حج تا 30 بهمن ما سال 85 و ماقبل را دارند از روز جمعه در حال ثبت‌نام هستند که برای این مرحله پنج روز فرصت در نظر گرفته شده است، متذکر شد: اگر این افراد به هر دلیلی مراجعه نداشته باشند اولویت بعدی که تا 15 اسفندماه 85 است فراخوان می‌شوند و برای تکمیل ظرفیت ثبت نام به عمل خواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه هزینه سفر در طی 2 قسط دریافت خواهد شد گفت: قسط اول 15 میلیون تومان با احتساب اصل ودیعه و سودهایی که تعلق گرفته است و قطعی شدن ثبت نام منوط به انجام معاینات پزشکی است.

رئیس سازمان حج و زیارت خراسان جنوبی عنوان کرد: با توجه به اینکه میانگین سن زائران حج تمتع 60 سال است و پزشکان این وظیفه را برعهده دارند که نسبت به تأیید سلامت جسمانی اظهار نظر کنند.

نوفرستی اضافه کرد: تمامی کاروان ها براساس درخواست زائران، مدینه قبل هستند و پروازها از فرودگاه استان انجام می شود.

وی بیان داشت: هزینه حج تمتع در استان خراسان جنوبی به طور میانگین از 22 تا 28 میلیون تومان است که تفاوت قیمتی فقط به نوع مسکن برمی گردد و بقیه هزینه ها مشترک است.

رئیس سازمان حج و زیارت خراسان جنوبی همچنین در خصوص دلایل تغییرات مدت زمان سفر گفت: بسته به شرایط پروازی فرودگاه های کشور میزبان، این طول سفر اتفاق می افتد و طول سفر در هزینه تمام شده تأثیری نخواهد گذاشت.

نوفرستی در ادامه با اشاره به سفر عتبات نوروزی بیان داشت: این دوره از سفرها از 24 اسفند 97 تا 9 فروردین 98 خواهد بود و 35 کاروان براساس درخواست به صورت هوایی و زمینی درنظر گرفته شده است.

نوفرستی با اعلام اینکه یک هزار و 400 نفر تا کنون در استان خراسان جنوبی ثبت نام کرده‌اند، متذکر شد: برای این کاروان‌ها هم مدیران هتل و هم کاروان ها ازبین افراد مجرب و آموزش دیده اننتخاب شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه زائربران غیرمجاز با تبلیغ فراوان با عناوینی مثل اعزام ارزان زائرین قراردادهایی وسوسه انگیز داشته‌اند و موارد زیادی کلاهبرداری صورت گرفته، گفت: تا الان 16 پرونده در دادگاه‌های استان خراسان جنوبی تشکیل شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: اگر در این سفر اتفاقی صورت بگیرد چون زائران بیمه مناسبی ندارند به مشکل برخورد می‌کنند در حالی که سازمان حج و زیارت امکانات مناسبی دارند و تمهیدات لازم در موارد مختلف اندیشیده شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار