پدر شهید مدافع حرم «محمد (مرتضی) عبداللهی» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

گرفتن موافقت سردار سلیمانی برای اعزام به سوریه/ «مرتضی» عاشق اهل بیت (ع) بود

پدر شهید مدافع حرم «محمد عبداللهی» با بیان اینکه پسرم برای اعزام به سوریه بسیار پیگیر بود، گفت: به سرلشکر «قاسم سلیمانی» نامه‌ای نوشتم و از وی درخواست کردم تا برای اعزام محمد مساعدت کند که سردار سلیمانی هم زیر نامه‌اش دستور مساعدت داد.
کد خبر: ۳۳۵۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۲ - 03March 2019

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، همزمان با سالروز ولادت شهید مدافع حرم «محمد (مرتضی) عبداللهی»، سردار سرتیپ دوم پاسدار «سید مجید هاشمی‌دانا» معاون روابط عمومی و تبلیغات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی از خبرنگاران خبرگزاری دفاع مقدس، با حضور در منزل این شهید والامقام، با خانواده وی دیدار کردند.

این شهید مدافع حرم ۹ اسفندماه سال ۱۳۶۶ در تهران به‌دنیا آمد و پس از تلاش‌های فراوان برای نبرد با تکفیری‌ها به سوریه اعزام شد و در تاریخ ۲۳ آبان‌ماه سال ۱۳۹۶ در استان «دیرالزور» در شرق سوریه، به فیض شهادت نائل آمد.

پدر شهید «محمد (مرتضی) عبداللهی» در این دیدار در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس، با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی و ارادت قلبی فرزند شهید خود به ائمه اطهار (ع)، اظهار داشت: از بچگی «مرتضی» وقتی درباره ائمه اطهار (ع) مقابل وی صحبت می‌کردیم، همه کار‌های خود را رها می‌کرد و کامل به این حرف‌ها گوش می‌داد و برایش بسیار جالب بود. در خانه که بود، برخی وقت‌ها بدون هیچ مقدمه‌ای یاد حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) می‌افتاد که همه اطرافیان را تحت تاثیر قرار می‌داد؛ به گونه‌ای که آن‌قدر از عظمت حضرت علی (ع) یاد می‌کرد که بیان آن مشکل است و واقعا خیلی زیبا مشتاق حضرت علی (ع) بود؛ یکی از صحبت‌هایی که می‌کرد، این بود که «اگر شهید بشویم اولین چیزی که از خدا می‌خواهم این است که یکی از صحنه‌های نبرد‌های حضرت علی (ع) را به من نشان بدهد»؛ واقعا یکی از آرزو‌های «مرتضی» این بود که جهاد حضرت علی (ع) را از نزدیک ببیند.

برای دفاع از انقلاب دست از پا نمی‌شناخت

وی افزود: خاطرات انقلاب، «مرتضی» را بسیار هیجان‌زده می‌کرد و می‌گفت که‌ ای‌کاش ما آن روز‌ها آن‌جا بودیم و فدای اسلام می‌شدیم؛ همچنین یک حادثه‌ای که برای انقلاب پیش می‌آمد، با تمام شجاعت و بدون ترس از هر صدمه‌ای، وارد غائله می‌شد و برای دفاع از انقلاب دست از پا نمی‌شناخت.

گرفتن موافقت سردار سلیمانی برای اعزام به سوریه/ «مرتضی» عاشق اهل بیت بود

پدر شهید مدافع حرم «محمد (مرتضی) عبداللهی» با اشاره به تلاش این شهید والامقام برای اعزام به سوریه، بیان داشت: وی برای اعزامش به سوریه بسیار عجیب پی‌گیر بود و خیلی تلاش می‌کرد؛ اما نمی‌شد که اعزام شود و کاری که از دست من بر می‌آمد این بود که به سرلشکر «قاسم سلیمانی» نامه‌ای نوشتم و از وی درخواست کردم تا برای اعزام «مرتضی» مساعدت کند و سردار سلیمانی هم زیر نامه‌اش دستور مساعدت داد و این‌گونه بود که موفق شد به سوریه اعزام شود.

وی ادامه داد: قرار بود برای یک کار مهندسی به سوریه برود؛ اما خود را درگیر کار‌های عملیاتی کرده بود که در همین راستا نیز به آرزوی خود یعنی شهادت رسید.

این پدر شهید والامقام با تأکید بر این‌که شهدا در دسترس هستند و من وقتی برخی جوانان را در خیابان می‌بینم انگار شهدا در زمین دارند قدم می‌زنند، گفت: قبل از درگیری‌های سوریه و عراق، برخی می‌گفتند که دیگر جوانان دهه ۶۰ و دوران جنگ تمام شدند؛ اما من به آن‌ها تذکر می‌دادم که اشتباه می‌کنید، زمانی که مقام معظم رهبری دستور جهاد دهند، مشخص می‌شود که چه خبر است.

وی افزود: مدافعان حرم رفتند و گفتند که ما حاضریم حتی فدای خاک و سنگ‌های حرم اهل‌بیت (ع) شویم و این پیام را به دشمن دادند که وقتی جوانان ما برای خاک و سنگ حرم از جان خود می‌گذرند، حاضرند برای کل اسلام چه‌کار کنند! لذا باید حساب کار خودشان را بدانند و قطعا پیام شهدای مدافع حرم را خوب گرفته‌اند.

شهدا اسلام را بالاتر از علاقه‌مندی‌های زندگی خود دیدند

پدر شهید عبداللهی با اشاره به این که «مرتضی» با این‌که علاقه‌اش به اسلام و ائمه‌اطهار و ولایت حد و اندازه نداشت، ولی خیلی معمولی مانند همه زندگی می‌کرد و به فکر راحتی خانواده‌اش بود، بیان داشت: فرزندم خیلی دوست و رفیق از طیف‌ها و افکار مختلف داشت که با شهادتش بسیار منقلب شدند و خودشان اعتراف کردند با این که ما خیلی افکارمان با مرتضی فرق داشت، ولی خیلی وی را دوست داشتیم.

گرفتن موافقت سردار سلیمانی برای اعزام به سوریه/ «مرتضی» عاشق اهل بیت بود

وی با بیان این‌که شهدای ما وابستگی‌هایی مانند دیگر مردم داشتند و مثل همه مردم زندگی می‌کردند، بیان داشت: این‌گونه نبود که برخی فکر می‌کنند شهدای ما از زندگی و خانواده خود سیر شده بودند و رفتند تا خود را خلاص کنند؛ بلکه خیلی از جوانان ما که امروز مانند ما زندگی می‌کنند، به درجه شهدا رسیده‌اند و در کنار آن نیز زندگی عادی خود را دارند و فرزندم «مرتضی» نیز همین‌گونه بود و در زندگی خود بسیار با علاقه و با عاطفه رفتار می‌کرد.

این پدر شهید والامقام خاطرنشان کرد: شهدا علاقه‌مند‌ترین افراد به زندگی و اطرافیان خود بودند، ولی چیزی که بالاتر از همه این‌ها می‌دیدند اسلام بود که لازم دانستند تا خود را فدای آن کنند؛ که الحمدلله این مسائل در جوانان امروز از جوانان نسل‌های انقلاب و دفاع مقدس خیلی بیشتر شده و این موضوع بسیار دلگرم کننده است.

راه رسیدن به مقام شهدا آمادگی برای دفاع از اسلام است

وی افزود: برای این‌که مانند شهدا باشیم، باید از یک چیز‌هایی عبور کنیم و بگذریم، که یکی از این‌ها، خود را محور قرار ندادن است و این‌که هر وقت گفتند که از اسلام دفاع کنید، در هر موقعیتی که بودیم آماده باشیم و اعمال و پرونده‌مان نیز آماده باشند؛ لذا اگر کسی بتواند آن‌قدر خود را آماده کند که وقتی لازم است برود و از اسلام دفاع کند و از محبت‌ها، علایق و وابستگی‌های خود بگذرند، به مقام شهدا دست پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: خون شهید انقلابی می‌کند که حتی بزرگان دین که با مرگ طبیعی از دنیا رفتند نیز این مقام را ندارند؛ البته علما مدال‌شان از شهدا بالاتر است؛ چرا که شهدا از علم آن‌ها به این جایگاه رسیدند.

ادامه دارد...

113

نظر شما
پربیننده ها