به یاد امیر سرتیپ شهید «شریف اشراف»؛

امیر شهید ارتش که کاتب وحی بود!

امیر سرتیپ شهید «شریف اشراف» سال ۱۳۱۶ در شیراز به دنیا آمد. سال ۱۳۳۵ در آزمون ورودی دانشکده افسری پذیرفته شد و به تحصیل علوم نظامی پرداخت.
کد خبر: ۳۳۵۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲ - 02March 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس به نقل از کیهان، امیر سرتیپ «شریف اشراف شهید» سال ۱۳۱۶ در شیراز به دنیا آمد. سال ۱۳۳۵ در آزمون ورودی دانشکده افسری پذیرفته شد و به تحصیل علوم نظامی پرداخت.

سال ۱۳۳۸ در رسته پیاده، به درجه ستواندومی نائل آمد. پس از طی دوره مقدماتی رسته پیاده، در مرکز آموزش پیاده شیراز، خدمت رسمی خود را در لشکر یک مرکز آغاز کرد.

سال ۱۳۴۲ دوره‌های رنجر و چتربازی را گذراند و سال ۱۳۴۴ در مسابقات پنجگانه ارتش‌های جهان، به مقام دوم رسید. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دوره فرماندهی و ستاد را سپری کرد و به درجه سرهنگی ارتقاء یافت. با بروز نا آرامی‌های کردستان در سال ۱۳۵۸ به لشکر ۲۱ حمزه سیدالشهداء منتقل شد و به عنوان «فرمانده تیپ سوم لشکر» در کلیه ماموریت‌های محوله حضوری فعال داشت.

سرتیپ اشراف از خط بسیار زیبایی برخوردار بود، چنان که یک دوره کامل «قرآن کریم» را طی ۱۰ سال، با خط زیبای خود، در زمان حیاتش به رشته تحریر در آورده است. اوسرانجام در ۱۳۵۹/۰۸/۱۰ در درگیری مسلحانه با ضد انقلاب در بانه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها