سردار کارگر در همایش ملی تاریخ شفاهی خبر داد؛

جمع‌آوری 10 میلیون سند از دوران دفاع مقدس/ اسناد جنگ تحمیلی بدون تحریف جمع آوری می‌شود

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از جمع‌آوری 10 میلیون سند از دوران دفاع مقدس در سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس خبر داد و گفت: این سازمان اسناد و مدارک جنگ تحمیلی را بدون تحریف جمع‌آوری می‌کند.
کد خبر: ۳۳۵۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷ - 03March 2019

جمع‌آوری 10 میلیون سند از دوران دفاع مقدس/ اسناد جنگ تحمیلی بدون تحریف جمع آوری می‌شودبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در همایش ملی تاریخ شفاهی دفاع مقدس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت تاریخ شفاهی دفاع مقدس و ثبت خاطرات رزمندگان اسلام، اظهار داشت: رزمندگان در دوران دفاع مقدس وظیفه خود را به نحو احسن انجام دادند و اکنون نیز مسوولیت ثبت خاطرات آن‌ها بر عهده ما است؛ سال گذشته با حضور سرلشکر باقری دیداری با مقام معظم رهبری داشتیم که در این دیدار گزارشی از وضعیت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و راهیان نور حضور ایشان ارائه شد.

سردار کارگر گفت: در آن دیدار خدمت مقام معظم رهبری عرض کردیم که دفاع مقدس مقوله‌ای ملی و خارج از جناح‌بندی است؛ در این 5 سال به اندازه 20 سال کار صورت گرفته است؛ اما به اندازه 50 سال دیگر کار برای انجام وجود دارد که باید به آن‌ها پرداخته شود. ایشان نیز فرمودند که «اگر 300 سال دیگر نیز طول بکشد، باز هم جا دارد که در این زمینه کار کنیم.»

وی در ادامه افزود: متاسفانه در گذشته اسناد و مدارک دوران دفاع مقدس وضعیت مطلوبی نداشت؛ از این رو چهار سال پیش سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس جهت ساماندهی اسناد و مدارک جنگ تحمیلی تشکیل شد. در این راستا با سازمان اسناد و کتابخانه ملی نیز توافقی انجام دادیم و سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس در ساختمان آرشیو و اسناد ملی مستقر شد.

سردار کارگر عنوان کرد: در شورای اسناد که متشکل از 18 نماینده تام الاختیار سازمان‌های لشکری و کشوری است، آیین‌نامه حفظ اسناد تصویب شد.

وی از جمع‌آوری 10 میلیون سند از دوران دفاع مقدس خبر داد و گفت: تاکنون 9 هزار و 600 فیلم و صوت جمع آوری شده است. 30 هزار برگ سند از آرشیو خارجی در این زمینه گردآوری و ساماندهی شد. همچنین 50 هزار و  600 ساعت مصاحبه ثبت، پیاده‌سازی و تدوین شده است که از این مصاحبه‌ها 180 عنوان کتاب چاپ شده است که 100 عنوان از آن امروز رونمایی شد.

سردار کارگر با بیان اینکه 141 مقاله به دومین همایش ملی تاریخ شفاهی دفاع مقدس ارسال شده است، اظهار داشت: امروز یک کار جهادی برای ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان آغاز شده است که امیدواریم دیگر دستگاه‌ها هم در این راستا کمک کنند.

وی افزود: دفاع مقدس تنها در نیروهای مسلح خلاصه نمی‌شود، بلکه یک حرکت و عزم ملی می‌طلبد و تمامی دستگاه‌های لشکری و کشوری باید در این امر ما را همراهی کنند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پایان گفت: ما در حوزه دفاع مقدس به دور از جناح‌بندی‌ها فعالیت می‌کنیم؛ زیرا دفاع مقدس مقوله‌ای ملی است؛ لذا تلاش می‌کنیم در سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس اسناد را به دور از تحریف جمع آوری کرده تا اصالت دفاع مقدس را در این رابطه نشان دهیم.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار