رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس:

همایش ملی تاریخ شفاهی با هدف تبیین علمی رخداد‌ها برنامه‌ریزی شد

سردار علاماتی گفت: همایش ملی «تاریخ شفاهی دفاع مقدس» با هدف تبیین علمی رخداد‌ها و حوادث بزرگ دفاع مقدس از زبان ایثارگران و انتقال آن‌ها به نسل‌های آینده و در جهت جلوگیری از تحریف وقایع هشت سال دفاع مقدس برنامه‌ریزی شده است.
کد خبر: ۳۳۵۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳ - 03March 2019

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار غلامرضا علاماتی رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس در همایش ملی تاریخ شفاهی اظهار داشت: تاریخ شفاهی دفاع مقدس به معنای جمع‌آوری اطلاعات، خاطرات و تجربیات شخصی افراد سهیم در رخداد‌های تاریخی دوران هشت ساله دفاع مقدس و یا شاهدان عینی آنهاست و به عنوان یک سند دسته اول تاریخی محسوب می‌شود که به صورت زبانی و شنیداری بیان می‌شود و راهی برای انتقال آن به نسل‌های بعدی است.

وی افزود: همایش ملی تاریخ شفاهی دفاع مقدس با هدف تبیین علمی رخداد‌ها و حوادث بزرگ دفاع مقدس از زبان ایثارگران و انتقال آن‌ها به نسل‌های آینده و جهت جلوگیری از تحریف وقایع هشت سال دفاع مقدس برنامه ریزی شد.

سردار علاماتی در خصوص مقالات ارسال شده به همایش گفت: اعضای هیات علمی همایش هشت نفر بود. 141 مقاله به دبیرخانه همایش رسید. 242 مقاله داوری شد. 20 مقاله به داوری سوم رسید. 20 مقاله برای ارائه انتخاب شد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها