منصوری آرانی:

بازسازی سوریه توسط ایران، منافع اقتصادی دو کشور را تامین می‌کند

کارشناس مسائل منطقه گفت: حضور ایران در دوران بازسازی سوریه می‌تواند تأمین کننده منافع اقتصادی هر دو کشور باشد.
کد خبر: ۳۳۵۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۰ - 04March 2019

بازسازی سوریه توسط ایران، منافع اقتصادی دو کشور را تامین می‌کندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس به نقل از مهر، منصوری آرانی کارشناس مسائل منطقه در گفتگو با مهر، در خصوص اهمیت و ابعاد سفر بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه به تهران اظهار داشت: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر سوریه در خط مقدم مبارزه با تروریسم و از جمله کشورهای پیشتاز و مهم در جبهه مقاومت به حساب می‌آید، سفر آقای اسد به عنوان رئیس‌جمهور این کشور به ایران به عنوان متحد و حامی راهبردی آن کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی گفت: در هشت سال، فشارهای مختلف منطقه‌ای و بین المللی بر نظام بشار اسد وارد آمد تا بلکه بتوانند آن نظام را ساقط کرده و حکومتی در راستای تأمین منافع خودشان در سوریه جایگزین کنند. آنها بسیار هم امیدوار به تحقق این امر بودند اما حمایت‌های ایران، روسیه و حزب الله لبنان به عنوان متحدان دمشق اجازه نداد توطئه‌های دشمنان اجرایی شود.

منصوری افزود: همانطور که گفته شد سفر آقای اسد به تهران در راستای قدردانی وی به عنوان رئیس جمهور سوریه از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مادی و معنوی ایران در طول دوران مبارزه با تروریست‌ها بود. بدون شک ایران برای سوریه و سوریه برای ایران عمق استراتژیک به حساب می‌آیند و همین ویژگی است که اجازه می‌دهد این دو کشور به عنوان بازیگران تأثیرگذار و توانمند در منطقه به ایفای نقش بپردازند.

کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: آنچه که باعث می‌شود در سطح بین المللی در ضمن حفظ استقلال و عزت، اهداف جمهوری اسلامی ایران پیش رود و توان دور زدن تحریم‌ها را داشته باشیم، برخورداری از عمق استراتژیک با کشورهایی همچون سوریه است که یکی از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه سیاست خارجی به حساب می‌آید.

وی بیان کرد: یکی از نکته‌های سفر آقای اسد به تهران، تأکید وی بر لزوم مشارکت و حضور ایران در دوران بازسازی اقتصادی آن کشور و تعامل و ارتباط فرهنگی میان علما و اندیشمندان ایران و سوریه بود که می‌تواند برای هر دو طرف منافع خاص خود را به همراه داشته باشد. حضور ایران در دوران بازسازی سوریه می‌تواند تأمین کننده منافع اقتصادی هر دو کشور باشد و این با توجه به تجربه بخش دولتی و خصوصی ایران در امر بازسازی و نوسازی می‌تواند فرصت مناسبی به حساب آید.

منصوری ادامه داد: یکی از پیام‌های سفر آقای اسد به تهران این بود که، رئیس جمهور سوریه می‌تواند آزادانه و در امنیت کامل از کشورش خارج، به کشور دیگری سفر کند و ملاقات داشته باشد که این به معنای برخورداری از ثبات و امنیت در سوریه است.

کارشناس مسائل منطقه در پایان خاطرنشان کرد: همانطور که می‌دانید، سوریه به عنوان کشوری که به تازگی از چنگال تروریسم، جنگ و کشتار رهایی پیدا کرده، این مسئله اهمیت دو چندانی پیدا می‌کند که رئیس جمهور آن کشور بتواند با خیالی آسوده از کشورش خارج شود و به کشور دوست و متحدش سفر کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار