مدیرکل بنیاد شهید استان کرمانشاه:

تجلیل از مقام شهید، تجلیل از فرهنگ غنی ایثار و شهادت است

حجت‌‌الاسلام‌ «هادی عسگری» گفت: تجلیل از مقام شهید، تجلیل از فرهنگ غنی ایثار و شهادت و تجلیل از فرهنگی است که علت استمرار نظام اسلامی و فرهنگ عزت بخش و نجات آفرین است.
کد خبر: ۳۳۶۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴ - 04March 2019

تجلیل از شهید، تجلیل از فرهنگ غنی ایثار و شهادت استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، در آستانه فرارسیدن 22 اسفند «روز بزرگداشت شهدا» ششمین نشست کمیته ایثارگران استان کرمانشاه امروز با هدف تدوین برنامه‌های روز شهید در سالن جلسات بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور نمایندگان سازمان‌ها و ادارات استان برگزار شد.

در این نشست حجت‌‌الاسلام‌ «هادی عسگری» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه اظهار داشت: یکی از روزهای تاریخی و ماندگار در تقویم انقلاب اسلامی روز 22 اسفند سالروز تأسیس نهاد مقدس بنیاد شهید به‌ فرمان امام خمینی است که در سال 58 نام‌گذاری شد و متعاقب آن نیز در سال 83 شورای عالی انقلاب فرهنگی روز 22 اسفند را به‌ عنوان روز بزرگداشت شهدا نام‌گذاری کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه افزود: روز شهید در واقع روز گرامیداشت دریادلانی است که ایران اسلامی مدیون و بدهکار رشادت‌ها و جانبازی‌های آنان در طول 40 سال افتخارآفرینی و حماسه سازی است و بر همه آحاد مردم و مسئولان واجب است که در عظمت بخشیدن به این روز بزرگ تمامی مساعی و تلاش خود را به کار بسته تا روز شهید در اذهان و فرهنگ جامعه نهادینه شود.

عسگری ادامه داد: با تلاش‌های بسیاری که در طول سال‌های گذشته برای آشنایی هر چه بیشتر مردم با روز گرامیداشت مقام شهدا صورت گرفته است، قریب به 60 درصد از افراد جامعه با این روز با عظمت آشنا شده و به آن عنایت ویژه دارند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه تاکید کرد: تجلیل از مقام شهید، تجلیل از فرهنگ غنی ایثار و شهادت و تجلیل از فرهنگی است که علت استمرار نظام اسلامی و فرهنگ عزت بخش و نجات آفرین است.

همچنین در این نشست «خسرو شهیدی» معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه گفت: شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند و باید به این نکته واقف باشیم، چرا که هر آنچه ملت و نظام اسلامی در طول این چهار دهه پرافتخار به دست آورده است نتیجه مجاهدت‌ها، رشادت‌ها و ریخته شدن خون پاک‌ مردان بزرگی است که از جان، مال و هستی خود گذشتند و امنیت و آرامش را برای این ملت و کشور به ارمغان آوردند.

شهیدی سپس به تشریح برنامه‌های روز شهید پرداخت و گفت: دیدار و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا، غرس نهال به یاد شهدای والامقام، ویزیت رایگان پزشکان سلامت، برگزاری مراسم میهمانی لاله‌ها در گلزارهای مطهر شهدای استان، برگزاری یادواره‌ها و گردهمایی‌ها با حضور ایثارگران، نواخته شدن زنگ ایثار در مدارس شاهد، تجلیل از خادمین و بازنشستگان، تجلیل از دستگاه‌های برتر کمیته ایثارگران، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی در شهرستان‌های تابعه برخی از برنامه‌های این روز مهم در استان کرمانشاه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها