رئیس جهاد دانشگاهی فارس:

اولين انجمن تجسمی قرآن مجيد توسط جهاد دانشگاهی راه‌اندازی شد

«مظاهر بابایی» در مراسم اختتامیه سومین جشنواره سراسری دانشجویی قرآن و هنر با عنوان «شهود قدسی» و دومین جشنواره سراسری «شعر باران» گفت: اولين انجمن تجسمی قرآن مجيد ۱۵ سال پيش توسط معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۳۳۶۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۳ - 04March 2019

به گزارش دفاع‌پرس از شیراز، «مظاهر بابایی» رئیس جهاد دانشگاهی فارس در مراسم اختتامیه سومین جشنواره سراسری دانشجویی قرآن و هنر با عنوان «شهود قدسی» و دومین جشنواره سراسری «شعر باران» به همت جهاد دانشگاهی فارس و سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور امروز(دوشنبه) ۱۳ اسفندماه در شیراز برگزار شد اظهار داشت: معاونت فرهنگی این نهاد اولين انجمن تجسمی قرآن مجيد را ۱۵ سال پيش راه‌اندازی كرد و اين انجمن تجسمی طی ۱۵ سال توانست علاقه‌مندان به هنر و قرآن را در يك‌جا جمع كند.

وی گفت: اين انجمن امروز بالغ بر پنج هزار عضو دانشجو در سراسر كشور دارد كه در رشته‌های هنری اعم از نقاشی، خوشنويسی، عكاسی، تصويرسازی، نگارگری و رشته‌های مختلف گرافيك را در برمی‌گيرد.

رییس جهاد دانشگاهی فارس بیان کرد: ثمره اين انجمن برگزاری سه دوره جشنواره «شهود قدسی» است. «شهود قدسی» گامی است برای احيای دوباره ارتباط قرآن و هنر در تمدن اسلامی و اين جشنواره تا به آنجا موفق بود كه معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آن را بزرگترين رويداد هنری قرآنی در ايران اسلامی خواند و شيراز را قطب هنرهای قرآنی در كشور ناميد.

بابایی با بیان اینکه در سومین دوره این جشنواره بيش از ۲ هزار اثر از سراسر كشور به دبيرخانه ارسال و بعد از داوری در دو مرحله، نفرات برتر منتخب و برگزيده امروز اعلام خواهند شد، گفت: منتخب اين آثار در هفت گالری شيراز كه عبارتند از لوگوتايپ در نگارخانه استاد غلامی، پوستر در نگارخانه ايمان و انديشه، تصويرسازی در فرهنگسرای هنر، آثار منتخب در نگارخانه باغ ملی و نگارخانه رويدادهای مرمت و معماری دانشگاه آپادانا، خوشنويسی در نگارخانه مركز اسناد و كتابخانه ملی فارس و نقاشی در نگارخانه استاد چيزفهم است و در معرض ديد علاقه‌مندان قرار گرفته است.

وی همچنین گفت: نكته دیگر برگزاری دومين دوره جشنواره سراسری دانشجويی «شعر باران» است. شيراز بدون هيچ ترديدی پايتخت فرهنگی و ادبی ايران است و نبض ادبيات ايران در اين شهر می‌تپد. حضور شيخ اجل و خواجه شيراز برای اثبات اين موضوع كافی است.

بابایی افزود: شعر دانشجويی گام بلندی بود كه برای رسيدن به فرهنگ ايران اسلامی برداشته شد و امسال بيش از سه هزار اثر شعری دانشجويی از سراسر كشور به دبيرخانه ارسال شد كه محوريت آن‌ها شخصيت والا و مقدس حضرت زهرا(س) بود. نفرات برتر در دو دوره داوری انتخاب و امروز اعلام می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار