عکس یادگاری روی پاکت وصیت‌نامه شهدا

استاد جواد محدثی در حاشیه سخنرانی در یکی از مراسمات ملی در استان مرکزی به صورت اتفاقی تصویر خودش را روی پاکت وصیت نامه شهدا دید و به همین مناسبت از خاطره این تصویر با ما گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۳۳۶۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۰ - 04April 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان مرکزی، از دوران طلایی دفاع مقدس سال ها می گذرد اما یاد خاطرات آن هیچ وقت از دل رزمنده ها بیرون نمی رود، تکاپوی عملیات ها، آتش و دود، فداکاری ها، اشک ها، راز و نیازها، ایثارها و همبستگی ها همه و همه بر روی فیلم عکاس ها ثبت شد تا امروز وقتی حماسه سازان ما آن تصاویر را می بینند دوباره خودشان را بر روی خاک های نرم مناطق حس کنند.

چندی پیش پیش حجت الاسلام و المسلمین «جواد محدثی» نویسنده و پژوهشگر و یکی از فعالان انقلاب و دفاع مقدس را برای سخنرانی در یک همایش ملی به شهر اراک دعوت کرده بودیم، بعد از صحبت های ارزشمند وی و اتمام مراسم از وی دعوت شد تا از برخی اسناد دفاع مقدسی جمع آوری شده در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بازدید کند.

او یکی یکی جعبه های شیشه ای حاوی اسناد و مدارک دفاع مقدسی را نگاه میکرد و کم و بیش در مورد هر کدام صحبتی میکرد. به قفسه نامه ها و وصایای شهدا که رسید دیدم به یکی از جعبه ها با دقت بیشتری نگاه می کند جلوتر رفتم و لبخندش را دیدم. عکس خودش را روی پاکت های وصیت نامه شهدا دیده بود! لبخندی زد و گفت عکس جوانی ما روی این پاکت است. او بعد از چند سال دوباره عکس خودش را دید آن هم بر روی پاکت وصیت نامه شهدا و در شهر اراک.

وی در مورد این عکس اظهار داشت: در عملیات محرم بود که در جمع رزمنده ها فعالیت تبلیغی مثل نماز و دعا و مراسمات و ... انجام می دادیم و برادران مستند ساز و عکاس معمولا از مراسمات مختلف ما عکس تهیه می کردند. یک روز یکی از برادر ها به من گفت حاج آقا خبر داری که عکست روی پاکت نامه چاپ شده و من آنجا بود که متوجه شدم و یک بار هم عکس را دیدم. این عکس در صحرا و در مناطق عملیاتی هنگام نماز جماعت لشکر 17 علی بن ابی طالب گرفته شده است.

لازم به ذکر است: جواد محدثی در سال 1331 در شهرستان سراب از استان آذربایجان شرقی متولد شد. پدرش روحانی بود و بدین سبب از کودکی در قم بسر برد و تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در این شهر گذراند و از سال 1344 تحصیلات حوزوی را آغاز کرد.

پیش از انقلاب به سبب مبارزات سیاسی و سخنرانی دو بار دستگیر و زندانی شد. پس از پیروزی انقلاب به تلاش‌های فرهنگی و تبلیغی در شهرستان‌ها پرداخت و در دوران دفاع مقدس نیز در جبهه ها نقش تبلیغاتی خود را ایفا کرد.

بعد از چند سال دوباره عکسش را روی پاکت وصیت نامه شهدا دید

بعد از چند سال دوباره عکسش را روی پاکت وصیت نامه شهدا دید

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار