مدیرکل حفظ آثار دفاع‌ مقدس مازندران:

صبوری و مقاومت خانواده‌های شهدا را باید به نسل جوانان منتقل کنیم

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس مازندران گفت: صبوری و مقاومت خانواده‌های شهدا را باید به نسل جوانان بازگو و منتقل کنیم.
کد خبر: ۳۳۶۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵ - 05March 2019

صبوری و مقاومت خانواده‌های شهدا را باید به نسل جوانان منتقل کنیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس مازندران در ششمین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت که امروز در سالن الغدیر سپاه کربلای مازندران برگزار شد، با بیان اینکه این جشنواره هر ساله با هدف تکریم از خانواده‌های شهدا در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود، اظهار داشت: تکریم از 200 خانواده شهید کار ناچیزی در برابر عظمت کار این خانواده‌هاست.

وی تکریم از خانواده‌های شهدا را مختص به کشور ایران ندانست و عنوان کرد: همه کشورهایی که در جنگ کشته دادند از خانواده‌های‌شان تکریم به‌عمل می‌آورند.

ملکی با تأکید بر اینکه صبوری و مقاومت خانواده‌های شهدا را باید به نسل جوانان بازگو کنیم، افزود: ما در مقابل خانواده‌های شهدا حرفی برای گفتن نداریم و محکوم به سکوت بوده و فقط باید زبانی برای تشکر داشته باشیم.

این مسئول تصریح کرد: فلسفه برگزاری این مراسم در این است که بگوییم خانواده‌های شهدا، همسران، مادران و خواهران شهدا عزیز بوده و در مقابل همه حرف‌ها و مشکلاتی که به آنها منتقل می‌شود، سکوت می‌کنند.

وی همسران جانباز شهید «مجتبی علمدار» و جانباز «سیدحسین آملی» را نمونه‌های ایثار و از خودگذشتگی دانست و متذکر شد: همسران جانبازان که مانند پروانه دورشان می‌چرخند اسوه‌های صبر و مقاومت هستند و از رامسر تا گلوگاه نمونه‌های از این زیبایی وجود دارد که باید به ثبت برسند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار