معاون پرورشی وزارت آموزش‌ و پرورش مطرح کرد؛

سند تحول بنیادین به عنوان نقشه تربیتی نظام، در فراروی مسئولین است

علیرضا کاظمی گفت: در دهه پنجم انقلاب اسلامی و آغاز گام دوم این انقلاب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به‌ عنوان نقشه تربیتی نظام جمهوری اسلامی ایران، در فرا روی ما قرار دارد.
کد خبر: ۳۳۶۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۰ - 06March 2019

سند تحول بنیادین  به‌ عنوان نقشه تربیتی نظام، در فرا روی مسئولین آموزش و پرورش قرار داردبه گزارش دفاع پرس خرم‌آباد، «علیرضا کاظمی» معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش ‌و پرورش ظهر امروز در جشنواره «موفقیت» که در سالن جلسات بانک صادرات خرم آباد برگزار شد، اظهار داشت: استان لرستان در حوزه فرهنگی وهنری، قرآن و عترت پرافتخار است و همیشه پرآوازه بوده، همچنین در حوزه مشاوره نیز لرستان از بخش‌های سرآمد کشور است.

وی بابیان اینکه چشم‌اندازی که در استان برای کانون در نظر گرفته‌شده ما نیز در این راستا از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد افزود: کانون تحول در آموزش‌ و پرورش مدیریت واحد آموزش است، در دهه پنجم انقلاب اسلامی و در آغاز گام دوم این انقلاب سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش به‌عنوان نقشه تربیتی نظام جمهوری اسلامی ایران در فرا روی ما قرار دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌ و پرورش عنوان کرد: چند نکته کلیدی برای پیشبرد این سند در فرا روی ما است، مهم‌ترین نکته مدرسه است که در رأس و هرم مدرسه مدیر است، هر جا تلاش، خدمت، نوآوری و فعالیت‌های سرآمد دیده شود در پس آن‌یک مدیر خلاق و کارآمد وجود دارد.

وی بیان کرد: آموزش‌ و پرورش در شرایط جدید با تشکیل قرارگاه مدرسه محوری و شورای راهبردی و همچنین راهبری در بخش‌های مختلف مهم‌ترین سیاست خود را متمرکز بر حوزه مدرسه کرده و برنامه‌های متعددی برای این حوزه تدارک دیده است.

کاظمی تصریح کرد: گردهمایی که هفته آینده در تهران برگزار می‌شود در این رابطه است و دو اتفاق جدید با تدوین سند بنیادین در نظام آموزش‌ و پرورش رقم خورده است؛ استراتژی که این سند برای ما قرار داده، تعلیم و تربیت تمام ساحتی است، یعنی زمانی می‌توانیم موفق شویم که این رویکرد در فعالیت‌های تربیتی ما حاکم باشد.

وی خاطرنشان کرد: نکته مهم‌تر نوع رویکردی است که در تعلیم و تربیت تمام ساحتی باید مدنظر داشته باشیم این است که تعلیم و تربیت تمام ساحتی حافظه محور و دانش‌محور ما را نمی‌تواند به اهداف تربیتی برساند. باید به سمت رویکردهای  مهارت آفرینی و نهادینه‌سازی این ساحت‌های تعلیم و تربیت برویم، چیزی که امروز وجود ندارد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: تعلیم و تربیت ما متأسفانه تک ساحتی است که صرفاً تکیه‌اش بر داده‌ها، دانش و حافظه است؛ دانش‌آموزانی تربیت می‌کنیم که خالی از هرگونه مهارت در حوزه‌های مختلف است.

وی اظهار داشت: تنها راه ما تمرکز بر فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی است، تمرکز بر فعالیت‌های گروهی و ظرفیت‌های دانش آموزان به‌عنوان یک مربی فعال و عامل به حوزه تربیت است که در این سند به‌شدت به آن تکیه شده است.

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار