مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

دفاع مقدس بالاترین دستاورد انقلاب اسلامی است

سرهنگ «حجت‌الله ناصرپور» گفت: دفاع مقدس بالاترین دستاورد انقلاب اسلامی است و اگر دفاع مقدس نبود انقلاب تثبیت نمی‌شد.
کد خبر: ۳۳۶۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲ - 07March 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، سرهنگ «حجت‌الله ناصرپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارش های دفاع مقدس لرستان در آیین اختتامیه طرح‌های آموزشی«خورشید خانه‌ات باش» و «سلاله‌ها» که در سالن جلسات اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان برگزار شد، اظهار داشت: استان لرستان در دوران جنگ تحمیلی 6 هزار و 300 شهید تقدیم انقلاب و اسلام کرد و بارها توسط هواپیماهای دشمن  مورد حمله هوایی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه نباید اجازه بدهیم ارزش‌های دوران دفاع مقدس از بین بروند، گفت: همه نهادها به ویژه آموزش و پرورش، استانداری، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و بنیاد شهید نقش بسیار مهمی در حفظ و ماندگاری ارزش های دوران دفاع مقدس دارند.

ناصر‌پور با ابراز تأسف از کم توجهی هایی که در آموزش و پرورش نسبت به مقوله تربیت وجود دارد، عنوان کرد: نونهالان ما آینده سازان این کشور هستند و در آینده همه امور کشور به دست آنها سپرده خواهد شد، آموزش و پرورش باید توجه ویژه ای به این امر خطیر داشته باشد.

وی با اشاره به سالهای آغازین مبارزات انقلابی و زمانی که از امام خمینی(ره) پرسیدند شما چه تعداد لشکر دارید؟ ایشان در جواب فرمودند «لشکریان من در گهواره‌ها هستند»، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس جوانان دهه 40 گوش به فرمان امام راحل به میادین نبرد شتافتند و ما از این بیان حضرت امام نکات تربیتی فراوانی می توانیم استخراخ کنیم.

ناصرپور با بیان اینکه کانون پرورش فکری باید این کلام امام را مبنای فعالیت های خود در راستای تربیت فرزندان این مرز و بوم قرار دهد چرا که تربیت امر یک روزه ای نیست، تصریح کرد: در چهل ساله دوم انقلاب، همه ما باید بیانیه ارزشمند مقام معظم رهبری را  تحت عنوان «گام دوم» در انجام فعالیت های خود مد نظر قرار دهیم.

وی خطاب به مربیان که با نونهالان در ارتباط هستند و آینده کوکان امروز در دست آنان است، ابراز داشت: این نو نهالان پاک نهاد هستند که می توانند ما را به چهل سال دوم  انقلاب برسانند.

این مسئول با بیان اینکه دفاع مقدس بالاترین دستاورد انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: اگر دفاع مقدس نبود انقلاب تثبیت نمی‌شد چرا که ارزش های دوران دفاع مقدس مانند ایثار، ازخودگذشتگی و شجاعت باعث شد که انقلاب به چهل سالگی برسد.

ناصرپور با تأکید بر اینکه نشر ارزش های دفاع دفاع مقدس باعث تثبیت آن می شود، خاطرنشان کرد: همانطور که کفران نعمت هر چیزی باعث از دست دادن آن نعمت می شود، اگر ارزش های طلایی بر آمده از دل دفاع مقدس را نشر ندهیم، انقلاب اسلامی روز به روز تضعیف خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس یکی از راه های ماندگاری انقلاب اسلامی را پیروی کردن از ولی فقیه دانست و گفت: پیروی نکردن از ولایت، ظلم و یک نوع کفران نعمت است که امیدواریم همه ما قدر این نعمت بزرگ الهی را بدانیم و در آگاه کردن نوجوانان و جوانان نسبت به مسائل روز تلاش کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار