توسط سردار داوود غیاثی‌راد صورت گرفت؛

اهدا هدیه متبرک رهبر معظم انقلاب به خانواده خلبان شهید بربری/ سردار غیاثی‌راد: خلبانان شهید در دنیا درخشیدند

نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح با خانواده شهید خلبان اسدالله بربری دیدار و هدیه متبرک رهبر معظم انقلاب را به این خانواده تقدیم کرد.
کد خبر: ۳۳۶۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵ - 07March 2019

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سردار داوود غیاثی‌راد» معاون فرهنگی رزمندگان غرب و شمال غرب کشور و نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح و سرهنگ حمیدرضا تندرو مدیر رادیو و تلویزیون ارتش با خانواده شهید خلبان اسدالله بربری دیدار و از فرح شایانی همسر و فربد بربری فرزند شهید، تقدیر کردند.

شهید بابایی در آمریکا تاثیرگذار بود

سردار غیاثی‌راد در منزل شهید بربری با بیان اینکه شهدای خلبان هر کجای جهان حضور داشته‌اند، تاثیرگذار بوده‌اند، اظهار داشت: شهید بابایی در پایگاه شکاری آمریکایی‌ها نماز خواند. وقتی فرمانده او را صدا کرد که این چه‌کاری است انجام می‌دهید، پاسخ می‌دهند «شما یکشنبه‌ها در کلیسا می‌روید و ما هم با نماز عبادت می‌کنیم». اتفاقاً آن فرمانده شهید بابایی را تشویق می‌کند. چند وقت بعد فرمانده یگان آموزشی شاهد ورزش شبانه شهید بابایی در وقت خاموشی و استراحت می‌شود؛ وقتی علت را می‌پرسد، بابایی پاسخ می‌دهند «نیروهای شیطانی قصد دارند بر من غلبه کنند، با ورزش این اجازه را نمی‌دهم؛ به‌همین خاطر شبانه ورزش می‌کنم» به او می‌گوید آفرین، تو هرکول این دوره هستی و فردا صبح در صبح‌گاه شهید بابایی را به عنوان هرکول دوره معرفی می‌کنند؛ شهید بابایی این چنین در آمریکا تاثیرگذار بود.

اهدا هدیه متبرک رهبر معظم انقلاب به خانواده خلبان شهید بربری/ سردار غیاثی‌راد: خلبانان شهید در دنیا درخشیدند

معاون فرهنگی رزمندگان غرب و شمال غرب کشور افزود: خیلی از فرزندان شهدا که به مناطق مختلف جهان رفته‌اند، همواره در آن مناطق تاثیرگذار بوده‌اند. برخی از آن‌ها نیز سفیر و وکیل و رایزن فرهنگی ایران شده‌اند که مایه افتخار بوده‌اند.

زادگاه شهید بربری، خواستگاه بزرگترین متفکرین و مراجع جهان اسلام است

وی زادگاه شهید بربری را از مناطقی دانست که باهوش‌ترین افراد ایرانی متعلق به آن هستند و گفت: موثرترین افرادی که در تاریخ ایران وجود داشته‌اند در زادگاه شهید بربری متولد شده‌اند که از جمله آن افتخارات وجود بزرگترین مراجع تقلید جهان در این مناطق هستند. این مناطق سالم‌ترین، عفیفت‌ترین و پاک‌ترین انسان‌ها را در دامن خود داشته است که آیت‌الله اراکی، آیت‌الله گلپایگانی، آیت‌الله بروجردی، امام خمینی (ره) و حتی شهید محلاتی همگی از این منطقه بودند که از اندیشمندترین افراد بودند.

اهدا هدیه متبرک رهبر معظم انقلاب به خانواده خلبان شهید بربری/ سردار غیاثی‌راد: خلبانان شهید در دنیا درخشیدند

خلبان بربری اولین شکارچی میگ‌های دشمن بعثی بود

نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح افزود: شهید خلبان بربری یکی از افتخارات کشورمان و استان مرکزی و از سلحشوران و حماسه‌آفرینان و خلبانان عاشق انقلاب و نهج‌البلاغه و مولا امیرالمومنین بوده‌اند. او متخصص عالی و کامل خلبانی هواپیمای اف 5 بود که جزء اولین شکارچی‌های میگ‌های رژیم بعثی عراق قرار گرفت. شاید تا قبل از شهادتشان رکورد شکار میگ‌های عراقی در دست ایشان بود که فرمانده گردان 22 پایگاه هوایی تبریز و فرماندهی اسکادران‌های هوایی بودند که به دلیل تجربه بالا و مهارتشان در کسوت خلبانی، استاد خیلی از خلبانان ما محسوب می‌شوند.

نسل جوان با حماسه‌های شهید بربری آشنا نیست

سردار غیاثی‌راد خاطرنشان کرد: بزرگترین عملیاتی که در کارنامه ایشان مشاهده می‌شود حضور در عملیات کرکوک و تعقیب هواپیماهای حزب بعث صدام در داخل خاک کشورمان بوده که با حضور ایشان در آسمان خلبانان بعثی شدیداً فرار کردند. امروز نسل جوان با حماسه‌های این شهید آشنا نیستند؛ جوانان ما با اسم سرلشکر شهید خلبان بربری آشنا نیست و این مسئله دلیلی بر اهمیت نشر چنین مطالبی است که مستند، فیلم و کتاب درباره این شهدا ساخته شود.

اهدا هدیه متبرک رهبر معظم انقلاب به خانواده خلبان شهید بربری/ سردار غیاثی‌راد: خلبانان شهید در دنیا درخشیدند

فرح شایانی همسر شهید بربری در این دیدار با تاکید بر لزوم حفظ حجاب اسلامی توسط همه ایرانیان مقیم سایر کشورهای جهان گفت: بارها برای دیدن اقوام به کشورهای اروپایی سفر کرده‌ایم اما علیرغم فرهنگ موجود در این کشورها همواره بر حفظ حجاب اسلامی تاکید داشته‌ام.

همسر و فرزند شهید بربری در ادامه به ذکر خاطراتی از شهید صیاد شیرازی و سیره اخلاقی و قرآنی شهید اسدالله بربری پرداختند.

اهدا هدیه متبرک رهبر معظم انقلاب به خانواده خلبان شهید بربری/ سردار غیاثی‌راد: خلبانان شهید در دنیا درخشیدند

شهید سرلشکر خلبان شهید بربری، فرزند حسن در دهم مهرماه ۱۳۲۶ در شهرستان محلات دیده به جهان گشود. وی در آبان ۱۳۴۷ به استخدام نیروی هوایی ارتش در آمد و در دانشکده خلبانی مشغول به تحصیل شد. او پس از طی دوره مقدماتی آکادمی و پرواز برای ادامه تحصیلات هوانوردی به آمریکا اعزام و پس از طی دوره تکمیلی و پرواز با هواپیما‌های جت دو موتوره (T-۳۷) و (T-۳۸) در ۲۸ فروردین ۱۳۵۰ موفق به اخذ دانشنامه کارشناسی و نشان خلبانی شد.

شهید بربری در بدو ورود به کشور به درجه ستوان دومی خلبان مفتخر و به عنوان خلبان آموزشی برای هواپیمای جنگنده بمب افکن (F-۵E) در خردادماه همان سال به پایگاه چهارم شکاری (پایگاه هوایی دزفول) اعزام شد. وی با طی دوره عالی تاکتیکی به عنوان خلبان تاکتیکی جنگنده بمب افکن در گردان ۴۲ شکاری در پایگاه هوایی دزفول به خدمت مشغول و در سال ۱۳۵۴ به عنوان خلبان جنگنده بمب افکن (F-۵E) بر اساس پروتکل مبادله خلبان با کشور ترکیه به نیروی هوایی آن کشور مامور و در سال ۱۳۵۵ به ایران بازگشت و در تاریخ یکم شهریور ۱۳۵۵ با درجه سروانی به عنوان فرمانده گردان ۲۲ شکاری به پایگاه هوایی تبریز (پایگاه دوم شکاری) اعزام شد.

با آغاز جنگ دولت بعثی عراق علیه کشورمان خلبان بربری بلادرنگ به صف رزمندگان پیوست و پس از ۱۸ شبانه روز نبرد هوایی مداوم در هیجدهم مهرماه ۱۳۵۹ در انجام مأموریت استراتژیک هوایی انهدام تأسیسات پالایشگاه و تلمبه خانه نفتی کرکوک در شمال عراق هواپیمای او مورد اصابت گلوله‌های ضد هوایی دشمن قرار گرفت.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها