ما پیروزیم-۸۹/

برگزاری دهمین جلسه هیات‌ امنا و شورای هماهنگی در زاهدان

دهمین جلسه هیات‌ امنا و شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان امروز (16 اسفندماه) با حضور استاندار این استان در زاهدان برگزار شد.
کد خبر: ۳۳۶۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۸ - 07March 2019

برگزاری دهمین جلسه هیات‌امنا و شورای هماهنگی در زاهدانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، دهمین جلسه هیات‌ امنا و شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان امروز (16 اسفندماه) با حضور استاندار این استان برگزار شد.

سرتیپ‌ دوم پاسدار «غلام‌نبی کوهکن» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سال 69 با فرمان فرمانده معظم کل قوا با هدف حراست و حفاطت و بهره‌برداری از آثار و ارزش های دفاع مقدس و ثبت حماسه‌های جاویدان امت اسلامی و آثار آن در شیون فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی و جلوگیری از تحریف و به فراموشی سپردن شدن میراث گران‌بهای خون پاک ایثارگران و رزمندگان است.

وی گفت: این اداره 5 ماموریت دارد، که این اقدام در استان دیر آغاز شده است، از زمان آغاز به کار ستاد ما خیلی از رزمندگان خود را که تاریخ شفاهی پرباری داشتند را از دست دادیم.

کوهکن افزود: امروز بیش از 31 هزار رزمنده در ارتش و سپاه و بخشی از ناجا داریم، که تاریخ شفاهی تعدادی از آنها ثبت شده است که بخش کمی را توانسته‌ایم چاپ کنیم، آزادگان استان 503 نفر، بیش از 4 هزار نفر جانباز در سطح استان و شهدای بومی استان که از بنیاد شهید اعلام شده 2 هزار و 58 نفر است ما هیپچ یادمانی از شهدای استان نداریم.

مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس بیان کرد: ملت ما چه شیعه و سنی در برابر دشمن ایستادگی کردند و تعداد 600 شهید اهل سنت داریم و شهید مولوی «فیض‌محمد حسین‌بر» اولین شهید طلبه استان است.

وی ادامه داد: یادمانهای راهیان‌نور باید پیگیری شود، سه یادمان توسط سپاه و قرارگاه قدس در مسیرها ساخته می‌شود، هشت یادمان در استان باید ساخته شود، در بحث شهدای گمنام 48 یادمان شهید گمنام در استان داریم، 22 یادمان شهدای گمنام انجام نشده است که باید انجام شود.

این مسئول بیان داشت: کتب آموزش و پرورش و اطلس عملیاتهای سپاه در حال چاپ است، اطلس عملیاتهای ارتش در حجم انبوه امسال چاپ می‌شود، موفقیت‌های ما در سایه وحدت است و کارهای آینده را با این نگاه باید پیش ببریم.

«احمدعلی موهبتی» استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با تدفین شهدای گمنام در زاهدان با نگاه خوب بستری برای راه اندازی یک مجموعه فرهنگی انجام شد، بدانیم ایثار گذشت و فداکاری شهدا و رزمندگان برای ما عزت و سربلندی را به ارمغان آورده است،

وی افزود: وظیفه خطیر و سنگینی بر دوش ماست در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت هر کس در جایگاه خود تلاش و ایثارگری کند این فرهنگ در تمام عرصه امکان‌پذیر است، این فرهنگ در تمام زمینه‌ها موثر است و همه به این اعتقاد دارند، ایثار و گذشت ارزش انسانی است که نوع و روش آن متفاوت است.

موهبتی بیان داشت: مهمترین برون داد جمهوری اسلامی ایران آن است که شهدا را برای ما ماندگارکرده‌اند و ما موظف به حفط و نشر این مهم هستیم و کارهای اجرایی در این راستا قابل تقدیر است و اثرگذاری دارد که استان در ترویج این فرهنگ عقب است.

این مسئول ادامه داد: می‌توان با یک هماهنگی کار را دنبال کرد، عرصه فرهنگ ایثار و شهادت در انحصار هیچ کس نباشد هرکس در مدار حرکت کند قابل تکریم است، یادواره و مراسمات شهدا را با ارزش برپا کنیم.، بیان ارزشهای دفاع مقدس کمک به ترویج آن است در جنگ بی‌بدیل رفتاری در تاریخ رخ داد که آنچه در عاشورا رخ داد در این جنگ بوده است آنچه در عاشورا و دفاع مقدس گذشت به هم نزدیک بوده است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: حفط و حراست از این ارزش بی‌بدیل جمهوری اسلامی وظیفه همه ما هست، ما باید برای کار فرهنگی از مال خود بگذریم، باورهای مردم در ساخت بقاع متبرکه بوده است شهدا انقلاب را بیمه کردند و امروز ما باید ادامه‌دهنده راه و اهداف شهدا باشیم.

وی گفت: باید تلاش کنیم تا این فرهنگ را در بین نسل جوان ترویج و ادعای ادامه دادن راه شهدا را به واقعیت محقق کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار