شهید عباس کریمی:

«حاج همت» فرماندهی که باید سال‌ها در سوگش نشست

شهید عباس کریمی روایت کرده است: ما انسانی را از دست دادیم و فرماندهی را تقدیم انقلاب کردیم که اسوه بود و باید سال‌ها در سوگش بنشینیم. همت شاگرد دانشگاه امام (ره) بود و در دروس ایشان نمونه بود.
کد خبر: ۳۳۶۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲ - 09March 2019

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شهید عباس کریمی فرمانده لشکر حضرت رسول (ص) در دوران حیات خود گفت‌وگویی با رسانه‌ها در تشریح خصوصیات اخلاقی شهید محمدابراهیم همت داشت که در ادامه می‌خوانید:

همت کسی بود که برای این انقلاب همه چیز خودش را فدا کرد. در جبهه یک لحظه بیکار نبود و ساکت نمی‌نشست. همیشه در حال فعالیت بود. با توجه به اینکه از نظر جسمی هم وضع خوبی نداشت، برنامه‌ای که در کردستان من‌جمله شهر پاوه داشت، زحماتی که او متحمل شد؛ بی‌سابقه بود. شاید اگر بیشتر بخواهیم روی این مسایل بررسی کنیم، باید از مردم غیور کردستان بپرسیم. مردم غیور پاوه خوب می‌دانند که حاج همت که بود و چه کار می‌کرد. همت با وجود همه فشارهای موجود طوری با برادرها برخورد می‌کرد که همه خیال می‌کردند همت در جزایر، یک لشکر مستقر کرده است. آنقدر با روحیه برخورد می‌کرد که همه امیدوار شده بودند.

شهید عباس کریمی: حاج همت در تاریخ انقلاب ثبت خواهد شد

او به امر ولایت اعتقاد کامل داشت و حاضر بود در این راه جان بدهد که عاقبت هم چنین کرد. به کوچک‌ترین مسایل ولایت دقت و همیشه سفارش می‌کرد که دستورات فرماندهان را باید مو به مو اجرا کرد. شهید همت معتقد بود که اگر به امر ولایت بی‌توجهی کنیم، خیانت کرده‌ایم.

یک شب که برای ادامه عملیات خیبر رفته بودیم تا بچه‌ها را از نقطه رهایی برای انجام عملیات بفرستیم، حاج همت هم آنجا بود. هر چه به او گفتیم برگرد، قبول نکرد. پیشنهاد کردیم که لااقل در سنگر بمان ولی پاسخ داد: «نه. من باید حضور داشته باشم.» ما سعی کردیم او را بفرستیم؛ اما قبول نکرد. طوری شده بود که همه بچه‌های گردان سعی کردند برای دور کردن حاج همت به زور متوسل شوند. واقعا آتش زیاد بود و او زیر بار نمی‌رفت. سرانجام حاج همت حاضر شد برای ادامه عملیات داخل نفربر بنشیند. حاجی همیشه به فرماندهان می‌گفت: «شما باید در قلب بسیج باشید.» به فرمانده گردان‌ها می‌گفت: «سعی کنید با برادران بسیجی و سپاهی خوب برخورد کنید.» اگر برادر بسیجی ناراحتی خانوادگی دارد و با شما بد برخورد می‌کند. شما حق ندارید بد برخورد کنید، با محبت او را جذب کنید و سعی کنید که مشکلاتش را با شما در میان بگذارد و شما آن را حل کنید که خدای ناکرده از سپاه و جبهه زده شوند.

برای همت مطرح نبود که چه کاره‌ است. فرمانده است یا نه، همت یک رزمنده بود. همت را هر شب در سنگر بسیجی‌ها پیدا می‌کردیم. بسیجی‌ها هم محبت عجیبی نسبت به حاج همت داشتند که هرگز فراموش شدنی نیست؛ و تا زمانی که این عزیزان زنده هستند و امت حزب‌الله برجاست، زحمات امثال حاج همت فراموش نخواهد شد. سراغ ندارم کسی را که از برخوردهای حاج همت ناراحت و یا دلگیر شده باشد. همیشه سعی می‌کرد افراد را جذب کند.

شهید عباس کریمی: حاج همت در تاریخ انقلاب ثبت خواهد شد

حاج همت در فن بیان هم نمونه بود، همه مجذوب حرف‌هایش می‌شدند. او به خاطر آن که قبلاً معلم بود، خوب می‌توانست حرف بزند. به ‌هر حال هدایت عملیات و فعالیت شبانه‌روزی، بی‌خوابی‌ها و دلسوزی‌های همت در تاریخ انقلاب ثبت خواهد شد. ما انسانی را از دست دادیم و فرماندهی را تقدیم انقلاب کردیم که اسوه بود و باید سال‌ها در سوگش بنشینیم. همت شاگرد دانشگاه امام (ره) بود و در دروس ایشان نمونه بود.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها