پایگاه النهرین:

العبادی و حکیم درباره موضوعات امنیتی و سیاسی رایزنی کردند

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با نخست وزیر این کشور موضوعات امنیتی و سیاسی را مورد تبادل نظر قرار دادند.
کد خبر: ۳۳۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶ - 15November 2014

العبادی و حکیم درباره موضوعات امنیتی و سیاسی رایزنی کردند

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس به نقل از پایگاه النهرین، مجلس اعلای اسلامی عراق با صدور بیانیهای از دیدار روز گذشته عمار حکیم با حیدر العبادی نخست وزیر عراق خبر داد.

در این بیانیه آمده است: دیدار کاملا مفید و سازنده بود و دیدگاه های طرفین تا حدود زیادی با یکدیگر تطابق داشت. در این دیدار اوضاع امنیتی و سیاسی و دیدارهای العبادی از برخی کشورهای همسایه و نیز دیدار سیاستمداران از کشورهای همسایه و دیگر نقاط دنیا مورد رایزنی قرار گرفت و حکیم ضمن تمجید از دستاوردهای نیروهای امنیتی و مردمی و تاکید بر همکاری با عشایر عربی در مناطق غربی برای جنگ با داعش خواستار استفاده از تلاش های ملی برای جنگ با تروریسم و ادامه دیدارها شد.

در این دیدار العبادی متعهد به پرداخت حقوق نیروهای مردمی شد و افزود: ما به حل ریشه ای مشکلات میان دولت مرکزی و اقلیم کردستان مطابق با قانون اساسی و اصل مشارکت و عدالت پایبند هستیم. توافق شامل آزاد سازی برخی اموال ودارایی های اقلیم کردستان در مقابل تسلیم نفت به دولت مرکزی از سوی اقلیم کردستان است.این توافق زمینه را برای توافق فراگیرتر فراهم می کند.

وی ضمن درخواست از گروه های سیاسی برای کمک به موفقیت برنامه های دولت بر مبارزه با فساد تاکید کرد.

العبادی با اشاره به تمایل برای تغییرات ریشه ای در نهادهای نظامی برای موثر بودن بیشتر آنها بیان کرد: نبرد با داعش نبرد وجودی است و ما خطر را از بغداد دور کرده ایم و در راستای آزاد سازی همه اراضی عراق حرکت می کنیم.

العبادی افزود: دولت دستاوردهای زیادی داشته است و ماموریت دشواری را پیش رو دارد که مبارزه با فساد و کاغذ بازی از مهمترین چالش های پیش رو است.مردم انتظارات زیادی دارند.

از سوی دیگر سعد الحدیثی سخنگوی دفتر نخست وزیری عراق اعلام کرد: نخست وزیر عراق به دنبال حل همه مشکلات با اقلیم کردستان و گشودن صفحه جدید از روابط با آن است زیرا ادامه این مشکلات به نفع عراق نیست.

وی افزود: العبادی خط مشی گفتگو را در پیش گرفته است و به دنبال حل مشکلات سابق با اقلیم و شروع مرحله جدید میان طرفین به دور از تنش و مواضعی که ضد عراق باشد است.توافقی که اخیر میان دولت مرکزی و اقلیم کردستان حاصل شد فرصت را برای حل دیگر مشکلات فراهم می آورد.

انتهای پیام/ک.ف

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار