قسمت اول/ مسئول سبک رزم‌انتظاران در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

هدف ما تربیت سرباز برای ولایت است/ ۴۰ شهید را تقدیم انقلاب کردیم

حاج «احمد علمایی» با بیان این‌که از سال ۵۸ کار رزم‌انتظاران شروع شد و از آن موقع تا به امروز، بدون وقفه تلاش می‌کنیم، گفت: تلاش می‌کنیم با گسترش سفره انتظار، برای ولایت سرباز تربیت کنیم و این اصل هدف ماست.
کد خبر: ۳۳۶۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۶ - 27March 2019

خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس: مدتی است که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) فرمان «آتش به اختیار» را خطاب به مردم خصوصا جوانان حزب‌اللهی صادر کرده‌اند؛ جدا از این‌که رسانه‌های خارجی و برخی رسانه‌های خودفروخته داخلی سعی دارند تا «آتش به اختیار» را بی‌قانونی عنوان کنند؛ اما مردم به فرمان ولی فقیه خود لبیک گفته و در این زمینه گام‌های زیادی را برداشته‌اند. البته از گذشته نیز افرادی بودند که این بصیرت را داشته‌اند و خودشان به‌صورت آتش به اختیار در راستای تربیت جوانان ولایی و انقلابی، کارهای بزرگی انجام دادند.

سال ۱۳۸۶ بود که در مراسم رژه پرشکوه بسیجی‌ها مقابل رهبر معظم انقلاب، ناگهان لبخند رضایت بر لب‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نشست؛ چراکه در این مراسم مردی استوارقامت به همراه شاگردان خود مقابل ایشان رژه رفت؛ مردی که علی‌رغم مو‌های سفیدش، از آمادگی جسمانی و روحیه انقلابی بسیار بالایی برخودار و ۴۰ سال است که آتش به اختیار، به صورت رایگان جوانان را در مسجد از لحاظ روحی و جسمانی برای انقلاب تربیت می‌کند.

حاج «احمد علمایی» با ترکیب چند ورزش رزمی مانند کاراته و کشتی‌کج، مبدع سبکی به‌نام «رزم‌انتظاران حضرت مهدی (عج)» است که به همراه شاگردانش، در حدود ۳۰ مسجد در سطح کشور، به تربیت معنوی و جسمی جوانان و نوجوانان می‌پردازد و در این راستا کمیته رزمی مساجد را در باشگاه مرکزی خود یعنی مسجد «هدایت» تهران تأسیس کرده است.

وی متولد سال ۲۳ در روستای «هریس» از توابع شهر «سراب» است که کار خود را از ابتدای انقلاب آغاز کرد و نقش مهمی در تقویت جسمانی و روحیه معنوی رزمندگان در دوران دفاع مقدس داشته و در راه دفاع از انقلاب اسلامی، ۴۰ شهید را از میان شاگردان خود تقدیم کرده است.

در راستای آشنایی بیشتر با این استاد انقلابی، خبرنگار دفاع‌پرس با حضور در باشگاه ورزشی هدایت، به گفت‌وگو با حاج «احمد علمایی» پرداخته است.

هدف ما گسترش سفره انتظار و تربیت سرباز برای ولایت است/ بیش از ۴۰ شهید را تقدیم انقلاب کردیم

دفاع پرس: از چه‌سالی فعالیت‌های خود را آغاز کردید؟

تقریبا از سال ۵۶ بود که فعالیت خود را با هدف تربیت سرباز برای امام زمان (عج) آغاز کردم؛ همچنین در اوایل انقلاب بود که حدودا از سال ۵۸ کار این باشگاه (باشگاه هدایت) شروع شد و از آن موقع تا به امروز، بدون وقفه تلاش می‌کنیم، از آن مدت به بعد، هر کاری کردم برای خدا، انقلاب و آخرت بوده است؛ در واقع شغلی نداشتم و به صورت رایگان تا به امروز به خاطر خدا مربی‌گری می‌کنم و به لطف امام زمان (عج)، روزبه‌روز وسعت فعالیت‌های ما بیشتر شده است و امروز هم در نقاط مختلف کشور فعالیت داریم و تلاش می‌کنیم با گسترش سفره انتظار، برای ولایت سرباز تربیت کنیم و این اصل هدف ماست.

دفاع پرس: از فعالیت خود در دوران دفاع مقدس بگویید.

در دوران دفاع مقدس تقریبا شبانه‌روز در عرصه آمادگی روحی و جسمی هنرجویان فعالیت می‌کردیم و به‌صورت مداوم در زمینه اعزام نیروی عملیاتی و نیز در زمینه تأمین تدارکات جبهه فعالیت داشتیم؛ همچنین در زمانی که در جبهه حضور نداشتم و به تهران برمی‌گشتم، در محدوده ناحیه بسیج مالک‌اشتر، در ۲۵ مسجد جوانان را تعلیم می‌دادم.

در جبهه نمایش‌ها و فعالیت‌های رزمی زیادی را برگزار می‌کردیم و در عملیات‌ها نیز حضور فعال داشتیم که در این راستا شهدای این باشگاه گویای این امر هستند.

دفاع پرس: چند شهید را تقدیم انقلاب کرده‌اید؟

حدودا ۴۰ شهید را تقدیم انقلاب کردیم و در میان این شهدا، کسی را داشتیم که در خارج از کشور دانشجوی پزشکی بود و یک مدتی در کلاس‌های ما شرکت می‌کرد و از همین جا به جبهه اعزام شد و به شهادت رسید. همچنین شهید «عسکری آهری» هم از اعضای این باشگاه بود که در رشته پزشکی تحصیل می‌کرد و به عنوان امدادگر به جبهه اعزام شد و به شهادت رسید. شهید «چنگی» نیز یک مدیر با لیاقت و فعال اجتماعی بود که در عملیات «مرصاد» به شهادت رسید.

شهید «حسین محمدی» نیز جزو نوجوانان کلاس ما و قاری قرآن بود و روزی هم که می‌خواست به جبهه اعزام شود به باشگاه آمد و ما این‌جا به وی یک لباس رزمی داشیتم و به وی دادیم، اما برایش بزرگ بود. تقریبا کلاس را با همان لباس بزرگ می‌خنداند؛ وی هم توفیق پیدا کرد و در عملیات «مرصاد» به شهادت رسید.

هدف ما گسترش سفره انتظار و تربیت سرباز برای ولایت است/ بیش از ۴۰ شهید را تقدیم انقلاب کردیم

شهدا حقیقتا افراد خاصی بودند که در مقطع زمانی خودشان آن‌چه که داشتند را برای خدا ایثار کردند و به عبارتی بهترین‌ها بودند.

دفاع پرس: درباره شهید «امیر حسام ذوالعلی» که عکس وی را در باشگاه نصب کردید، توضیح دهید.

شهید ذوالعلی هم از بهترین افراد این باشگاه و عضو گروه ویژه ورزشکاران بود که در فتنه ۸۸ به شهادت رسید. وی فدای راه ولایت بود و به شهدا غبطه می‌خورد و در همین راستا به شهدا هم رسید.

شهید ذوالعلی در زمینه تربیت نیرو‌های نوجوان در این باشگاه نقشی اساسی داشت؛ هم هیئت مذهبی باشگاه را اداره می‌کرد و هم کلاس‌های رزمی را اداره می‌کرد و خدا هم مزد وی را داد.

هدف ما گسترش سفره انتظار و تربیت سرباز برای ولایت است/ بیش از ۴۰ شهید را تقدیم انقلاب کردیم

دفاع پرس: شهدای رزم‌انتظاران چه ویژگی‌هایی داشتند؟

کسانی که در باشگاه ما کار می‌کردند و به شهادت رسیدند، تقریبا از بهترین هنرجویان بودند و بدون استثنا اگر بخواهیم هر کدام را مثال بزنیم، هم از نظر اجتماعی، هم از نظر تدین و هم از نظر نیروی جسمانی بهترین جزو افراد بودند و حتی می‌توان گفت که این افراد در خانواده خود هم جزو بهترین اعضا بودند؛ لذا ما بهترین‌ها را فدای انقلاب کردیم و انقلاب سرمایه‌اش بسیار سنگین است و اگر خدای ناکرده کوچک‌ترین بی‌تفاوتی نسبت به انقلاب داشته باشیم، شهدا ما را نمی‌بخشند؛ چراکه انقلاب ما سرمایه شهداست؛ شهدا هرچه داشتند برای انقلاب دادند و انقلاب امروز تنومند شده است و آن‌ها همیشه انقلاب را دعا می‌کنند و از طرفی هم از ما توقع دارند.

دفاع پرس: آیا شهید مدافع حرم هم تقدیم اسلام کرده‌اید؟

شهید مدافع حرم نداریم، اما در حال حاضر در میان هنرجویانی که در این باشگاه آموزش می‌بینند، برخی هستند که به‌عنوان مدافع حرم به جبهه مقاومت اعزام شدند.

ادامه دارد...

113

نظر شما
پربیننده ها