مدیرکل بنیاد شهید خراسان جنوبی:

20 عنوان کتاب وصیتنامه شهدای خراسان جنوبی تدوین شده است

حجت‌الاسلام «تقی عزیزی» گفت: 20 عنوان کتاب وصیتنامه شهدای خراسان جنوبی با موضوعات مختلف انقلاب، استکبار ستیزی، نماز، حجاب و... تدوین شده است.
کد خبر: ۳۳۶۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰ - 09March 2019

20 عنوان کتاب وصیتنامه موضوعی شهدای خراسان جنوبی تدوین شده استبه گزارش دفاع‌پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام «تقی عزیزی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: باید در مراسماتی که به اسم شهدا برگزار می شود در کنار موضوعات دیگر، نحوه شهادتشان را هم بیان کنیم.

وی با بیان اینکه امروز امنیت، آسایش و عزتمان از این شهداست و استمرار راه دین خدا نیز مدیون شهداست، گفت: اگر روزی با عراق می‌جنگیدیم امروز همان عراقی سربند یا زهرا (س) می‌بندد و به جنگ با داعش می‌رود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز بهترین دستاورد و امنیتمان را از شهدا داریم، گفت: 20 عنوان کتاب وصیتنامه شهدای خراسان جنوبی با موضوعات مختلف انقلاب، استکبار ستیزی، نماز، حجاب و... تدوین شده است.

عزیزی اضافه کرد: وصیتنامه شهدا اغلب شب عملیات نوشته شده و کسی که شب عملیات است که هیچ امیدی برای بازگشت ندارد، وصیتنامه می‌نویسید، عشق و انگیزه خود را در وصیتنامه‌اش وارد می‌کند.

وی در خصوص برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا اعلام کرد: همایشی با حضور تعدادی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران در روز 22 اسفند در دفتر امام جمعه بیرجند برگزار می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی ادامه داد: یکی از برنامه‌های ایام گرامی داشت روز شهدا، غبارروبی گلزار شهدا و تعویض پرچم همه مزارهای شهدا در سراسر استان خراسان جنوبی است که انجام شده است.

عزیزی با اشاره به اینکه «طرح سپاس» در طول سال برگزار می شود که به عنوان سپاس از خانواده شهدا و ایثارگران طرح‌ریزی شده، افزود: نهال کاری و سخنرانی در نماز جمعه از دیگر برنامه های روز شهداست.

این مسئول عنوان کرد: موسسه «پیام آوران ایثارگران» با بیان خاطرات شهدا فعالیت دارند که 125 نفر عضو در استان خراسان جنوبی که خودشان از خانواده ایثارگران هستند، دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی با بیان اینکه در زمینه تبلیغات شهری در طول سال 97 حرکت خوبی صورت گرفت و نقاشی های دیواری در سطح شهر بیرجند انجام شد، متذکر شد: این نقاشی ها بیش از 15 سال ماندگاری دارد.

عزیزی برگزاری مسابقه انشانویسی را از دیگر برنامه‌ها به مناسبت گرامیداشت روز بزرگداشت شهدا دانست و متذکر شد: برگزاری این برنامه با همکاری آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی انجام می‌شود و به 22 انشای برتر جوایزی به رسم یادبود اهدا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تولید آثار هنری را در دستور کار داریم و باید بتوانیم قسمت‌هایی از زندگی شهدا را با تئاتر و زبان هنر به مخاطب عرضه کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها