رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان‌ جنوبی:

بیش از 2 هزار جهادگر در تعطیلات نوروز به مناطق محروم خراسان جنوبی می‌‌روند

«مهدی هنری» 151 گروه جهادی با حدود 2 هزار و 140 جهادگر در ایام نوروز برای حضور در مناطق مختلف استان خراسان جنوبی برای خدمت‌رسانی به مناطق محروم شرکت خواهند کرد.
کد خبر: ۳۳۶۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹ - 09March 2019

بیش از 2 هزار جهادگر در تعطیلات نوروز به مناطق محروم خراسان جنوبی می روندبه گزارش دفاع‌پرس از بیرجند، «مهدی هنری» رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان‌ جنوبی امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: 151 گروه جهادی با حدود دو هزار و 140 جهادگر در ایام نوروز برای حضور در مناطق مختلف استان برای خدمت رسانی به مناطق محروم شرکت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه یک هزار و 277 برادر و 863 خواهر در این اردوها حاضر خواهند شد، گفت: در این ایام شاهد حضور گروه های جهادی مهمان نیز خواهیم بود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان‌ جنوبی اضافه کرد: هفت گروه مهمان با حضور 606 نفر تاکنون برنامه‌های خود را قطعی کرده‌اند که اکثر آنها از دانشجویان دانشگاه‌های تهران هستند. این افراد متشکل از 385 نفر برادر و 221 نفر را خواهر هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه گروه های جهادی مهمان در شهرستان‌های سربیشه، نهبندان، درمیان و طبس حضور خواهند داشت، گفت: مابقی گروه‌های جهادی که گروه‌های جهادی بومی استان هستند بر اساس منطقه جغرافیایی هدفی که برای هر گروه مشخص شده است در مناطق حضور پیدا خواهند کرد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان‌ جنوبی متذکر شد: این گروه‌ها علاوه بر فعالیت‌های سازندگی که خواهند داشت، آمار و اطلاعات و احصای مشکلات روستاها را نیز به دست خواهند آورد و برنامه‌ای را در آینده نزدیک برای حضور پنج ساله در منطقه تدوین خواهند کرد.

هنری با بیان اینکه باید رویکرد حضور گروه های جهادی در استان را به سمتی ببریم که به تولید اشتغال بیانجامد، بیان داشت: در مباحث عمرانی نیز پروژه‌هایی را به گرو‌ه‌های جهادی پیشنهاد داده ایم که زیرساخت اشتغال است.

وی افزود: بسیاری از کارگاه‌های اشتغال الگویی را در مناطق هدف جهادگران در زمینه آموزش و بازاریابی برای فروش محصولات راه اندازی خواهیم کرد که با بازاریابی، بخشی از مشکل فروش نیز برطرف شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان‌ جنوبی خاطرنشان کرد: نقاط هدف گروه های جهادی حدود 150 نقطه است که 121 نقطه روستایی است و حدود 30 نقطه مربوط به حاشیه شهرها و مناطق محروم شهری است.

هنری متذکر شد: بیش از 500 جهادگر لحظه تحویل سال در مناطق محروم خواهند بود و با برنامه‌های ویژه‌ای که برنامه‌ریزی شده به استقبال سال جدید خواهند رفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار