هادی‌العامری:

با حضور نظامیان و وجود پایگاه‌های آمریکایی در عراق مخالفیم

رئیس ائتلاف الفتح عراق با ابراز خرسندی از سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: ما با حضور نظامیان و احداث هرگونه پایگاه نظامی آمریکا در کشورمان مخالفیم.
کد خبر: ۳۳۶۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۴ - 09March 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح امروز شنبه در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: عراق به‌زیباترین شکل به سفر حسن روحانی رئیس جمهور ایران به بغداد خوشامد می‌گوید و از آن استقبال می‌کند.

وی که در حاشیه مراسم روز شهید عراق (سالگرد شهادت آیت الله محمد باقر حکیم) در دفتر جریان حکمت سخن می‌گفت، تصریح کرد: ما با هرگونه حضور زمینی یا پایگاه‌های آمریکایی در عراق مخالفیم.

العامری افزود: حتی اگر حضور نظامیان آمریکایی برای اهداف آموزشی و امور فنی است، این مسئله باید بنا به درخواست دولت عراق باشد و اگر با درخواست دولت عراق باشد، قطعاً این درخواست را بررسی و تصمیم مناسب را اتخاذ می‌کنیم.

وی درباره حضور مستشاران ایرانی در عراق تصریح کرد بسیاری از مستشاران ایرانی کنار نیرو‌های عراقی با داعش جنگیدند و خدا بهترین پاداش را به آن‌ها عنایت فرماید.

العامری درباره سفر قریب‌الوقوع دکتر روحانی به عراق هم گفت: ما از سفر تمام رؤسای کشور‌هایی که برای همکاری اقتصادی و سیاسی به عراق می‌آیند، به‌ویژه ایران استقبال می‌کنیم و بهترین خوشامدگویی و استقبال را برای آقای روحانی به‌عمل خواهیم آورد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها