فرماندار کنگاور:

حادثه عاشورا و قیام اباعبدالله‌ باید الگو و سرمشق جامعه قرار داده شود

«خیراله خزایی» گفت: باید حادثه عاشورا و قیام اباعبدالله‌الحسین (ع) را الگو و سرمشق جامعه قرار داد تا با نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت از آرمان‌ها و ارزش‌های متعالی اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران صیانت کنیم.
کد خبر: ۳۳۷۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۸ - 10March 2019

حادثه عاشورا و قیام اباعبدالله‌ باید الگو و سرمشق جامعه قرار داده شودبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، «خیراله خزایی» فرماندار شهرستان کنگاور امروز (یکشنبه) در آیین اختتامیه دومین کنگره ملی شعر عاشورایی در کنگاور اظهار داشت: باید حادثه عاشورا و قیام اباعبدالله‌الحسین (ع) را الگو و سرمشق جامعه قرار داد تا با نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت از آرمان‌ها و ارزش‌های متعالی اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران صیانت کنیم.

فرماندار کنگاور افزود: در شعر عاشورایی معانی و مفاهیم ارزشمندی در وصف شخصیت والای امام حسین (ع) و یاران باوفایش سروده می‌شود که این تنها مختص به شاعران مسلمان نیست، بلکه حتی کسانی از سایر ادیان مقدس جهان نیز در وصف سرور و سالار شهیدان شعرهای فراوانی سروده‌اند.

خزایی در خصوص چگونگی برگزاری کنگره سراسری شعر عاشورایی در شهرستان کنگاور نیز گفت: در برگزاری این کنگره نباید صرفا به خواندن شعر و مقاله اکتفا کرد، بلکه باید مبانی ارزشمند قیام عاشورا را با شیوه‌های نوین و تاثیرگذار برای جامعه تشریح کرد.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه حدود یک هزار و 400 سال از قیام عاشورا می‌گذرد، باید پیام این حادثه تاریخی را به نسل آینده انقلاب منتقل کرد و با سالم سازی فضای تاریخی هرچه بیشتر برای تقویت نهضت عاشورا در جامعه کوشید.

فرماندار کنگاور بیان کرد: خواندن نوحه و شعر و کلام در وصف شخصیت الهی حضرت سیدالشهدا باید به گونه‌ای باشد تا غیرت، غرور و آگاهی و بیداری در مخاطب بیدار شود.

خزایی تصریح کرد: اشعاری که در وصف اباعبدالله‌الحسین (ع) و یارانش سروده می‌شوند، باید بیان کننده عظمت و بزرگواری این حادثه باشد.

فرماندار کنگاور همچنین با تاکید بر استمرار کنگره های شعر به نام شهدای مدافع حرم افزود: شهدای مدافع حرم در مسیر پرافتخار دفاع از حریم ولایت، جان خود را با بی ریائی و بدون توقع پاداشی در طبق اخلاص گذاشتند که برگزاری چنین کنگره هایی می تواند یادآوری این ایثارگری ها باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار