ما پیروزیم- ۱۲۳/

نقش رسانه‌ها در تقویت جریان سازی راهیان نور

نائب رئیس خانه مطبوعات استان خوزستان، راهیان نور را حافظ ارزش‌های دفاع مقدس دانست و گفت: راهیان نور یک حرکت بزرگ فرهنگی است که برکاتش صرفا منحصر به فرهنگ نیست.
کد خبر: ۳۳۷۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱ - 11March 2019

نقش رسانه‌ها در تقویت جریان سازی راهیان نوربه گزارش دفاع‌پرس از خوزستان، مجید منادی نائب رئیس خانه مطبوعات استان خوزستان با اشاره به رسالت و وظایف رسانه‌ها نسبت به جریان راهیان نور، اظهار داشت: رسانه‌ها و مطبوعات یک وظیفه نسبت به مردم استان خوزستان دارند؛ اینکه مردم این استان آگاه باشند چه اتفاقی در حال رخ دادن است بردوش رسانه ها بوده و از آنجایی که بسیاری از مردم مستقیما با مسئله راهیان نور درگیر نیستند، نقش کلیدی رسانه ها در این خصوص احساس می شود.

وی با بیان اینکه تشریح برکات راهیان نور در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی، دومین رسالت رسانه‌ها در قبال راهیان نور است، افزود: راهیان نور یک حرکت بزرگ فرهنگی است که برکاتش صرفا منحصر به فرهنگ نیست و تشریح و تبیین آن باید با زبانی زیبا و هنرمندانه از سوی اهالی رسانه صورت گیرد.

منادی با اشاره به نقش رسانه‌ها در تقویت جریان سازی راهیان نور افزود: اینکه قریب به‌اتفاق افرادی که برای بار اول از اقصی نقاط کشور در مناطق عملیاتی حضور پیدا می‌کنند، وقتی برمی‌گردند یک نشاط و شادابی و رضایت در آنان مشاهده می‌شود، مشخص می کند که در اینجا ظرفیت هایی موجود است. صداوسیما، خبرگزاری‌ها، شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های مکتوب در جای خود تأثیرات و نفوذ بالایی دارند و اگر با آگاه‌سازی و شفاف‌سازی از این ظرفیت‌ها استفاده و بهره‌برداری شود قطعاً موفق خواهیم شد.

وی با اشاره به شعار راهیان نور «ما می توانیم» و لزوم تقویت روحیه خودباوری جوانان گفت: خوزستان از ابعاد فرهنگی، کشاورزی، اقتصادی و انرژی و بسیاری از ابعاد دیگر اگر اول نباشد دوم است و ظرفیت‌های جدی و چشمگیری در خوزستان وجود دارد که اگر با آمار و ارقام تشریح شود موجب افتخارآفرینی است.

نائب رئیس خانه مطبوعات استان خوزستان افزود: توانمندی‌هایی که امروز وجود دارد به‌واسطه روحیه خودباوری است و این روحیه باید در مردم ایجاد و تکثیر شود.

وی با بیان اینکه ویژگی اصلی یک رسانه این است که باید یک دریچه به ما بدهد یعنی بتواند بین آن رویداد و مخاطب پلی باشد تا مخاطب آن رویداد را درست ببیند و رسانه‌ها باید این خوبی‌ها و زیبایی‌ها را در جامعه نشر بدهد، تصریح کرد: راهیان نور برای مخاطب یک سفر زیارتی صرف نیست که زائر فقط به منطقه بیاید و ببیند و برود؛ باید ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوزستان نیز در قاب رسانه‌ها به مخاطب ارائه شود.

منادی افزود: با وجود راهیان نور، تحریف ارزش‌های دفاع مقدس سخت می‌شود و اگر راهیان نور نبود فرصتی برای روایت‌های غیرواقعی و تحریف و عدم انتقال این ارزش‌ها به وجود می‌آمد.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها