معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه:

چهارمین کنگره شعر پاسدار در هفته بسیج برگزار می شود/۸۰ نقش و کارکرد تبلیغات در جبهه‌ها شناسایی شده است

معاونت فرهنگی و تبلیغات سپاه از تاریخ سوم الی پنجم آذر چهارمین کنگره شعر پاسدار را با مشارکت ۱۲۰ نفر از پاسداران شاعر، در جزیره ابوموسی و با یاد شهدای خلیج فارس، برگزار می‌کند.
کد خبر: ۳۳۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱ - 16November 2014

چهارمین کنگره شعر پاسدار در هفته بسیج برگزار می شود/۸۰ نقش و کارکرد تبلیغات در جبهه‌ها شناسایی شده است

سردار محمد علی آسودی معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه در گفتوگو با خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس درباره نقش تبلیغات در جبههها گفت: یکی از بخشهای فراموش شده دوران دفاع مقدس، نقش تبلیغات جبهه و جنگ طی دوران جنگ تحمیلی است لذا برای یاد آوری این نقش فعالیتهایی آغاز شده که برگزاری هم اندیشی پیشکسوتان تبلیغات در دوران دفاع مقدس، یکی از این برنامهها است.

وی با بیان اینکه برای روشن شدن نقش و کارکرد تبلیغات در دوران جنگ تحمیلی هم اندیشیهایی را در استانها آغاز کردهایم، بیان داشت: اولین گردهمایی که برای بیان نقش و کارکرد تبلیغات در جنگ تحمیلی برگزار کردیم، گردهمایی پیشکسوتان تبلیغات جبهه و جنگ در چهار محال و بختیاری بوده که حدود یک ماه پیش برگزار شد.

سردار آسودی ادامه داد: در این گردهمایی موفق شدیم حدود ۴۰ نفر از پیشکسوتان تبلیغات دوران دفاع مقدس که در تیپ ۴۴ قمر بنی هاشم فعالیت میکردند را شناسایی کنیم و از آنها درخواست کردیم هر کدام نقش و فعالیت خود را در آن دوران به صورت مستند باز روایی کنند.

وی با اشاره به اینکه دومین گردهمایی پیشکسوتان تبلیغات سپاه در عرصه دفاع مقدس با حضور یکصد نفر از این عزیزان در استان مرکزی برگزار شد، بیان داشت: در این گردهمایی رزمندگان فعال در بخش تبلیغات جبهه و جنگ تیپ ۱۷ علی بن ابی طالب و ۴۲ قدر حضور داشتند و مقرر شد همانند گردهمایی اول، شرکت کنند گان در این مراسم نیز نقش و فعالیت خود را در آن دوران به صورت مستند باز روایی کنند.

معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه با اظهار این مطلب که مشابه چنین جلساتی در تمامی استانها تا پایان سال برگزار خواهد شد، یاد آور شد: در ادامه شناسایی نقش و کارکرد تبلیغات در دوران جنگ تحمیلی تا کنون ۸۰ نقش و کارکرد را مورد شناسایی قرار دادیم که امیدواریم طی مدت سه سال تمامی این نقش و کارکردها را بتوانیم تبیین کنیم تا بتوان از آنها به عنوان سند علمی در دانشگاهها و مراکز علمی استفاده کرد.

وی خاطر نشان کرد: برای اینکه بتوانیم نقش و کارکرد تلیغات در دفاع مقدس را تبیین کنیم اولین کارگروه نقش تبلیغات در دوران دفاع مقدس با حضور پیشکسوتان تبلیغات جبهه و جنگ، دوشنبه ۲۶آبان در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می شود که خروجی این کارگروه ها در آینده منتهی به انتشار اسناد علمی، کتاب و مستند هایی در قالب بانک اطلاعاتی خواهد شد که علاقمندان می توانند از بهره برداری کنند.

سردار آسودی تصریح کرد: علاوه براین نمونه دفترچه های خاطرات رزمندگان، پیشانی بندها، مدال های سینه و عکس هایی که رزمندگان بر روی سینه نصب می کردند نیز در این بانک اطلاعاتی جمع آوری می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار